عمومی

تصاویر جدید از حرم علوی به مناسبت میلاد امام علی (ع)

با توجه به پایگاه داده شبکه اطلاعات ،

طبق اعلام روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات آلیات ، حرم امام علی (ع) ، معروف به حرم باستان ، به شکل فعلی حدود 200 سال ، یعنی بدون هیچ گونه پیشرفت ، اما از طریق اجرای حضرت اه اهرا (ع). مساحت این حرم در حیاط بیش از 20 است. به همان اندازه گسترش یافته است.

شهید قاسم سلیمان که با حمایت و ایده خود این پروژه را اجرا کرد ، فکر می کند: “اجرای این پروژه منجر به این شد که نام حضرت فاطمه (س) در نزدیکی حرم علوی همراه و متولد شود تا به یادگار مستضعفین تبدیل شود. خانم مدینه. “

چندین شخصیت مدنی – مذهبی منجر به توسعه حرم حضرت علی (ع) در جهان اسلام شده است.

اولین ویژگی این برنامه ارتقا سطح خدمات رفاهی و زیارتی است. پیش بینی و اجرای تشریفات ، آیین ها و اسکان حتی برای هزاران زائر در مواردی مانند اربعین ، فضای راحت و راحتی را برای علاقه مندان به اهل بیت (ع) فراهم کرده است. علاوه بر این مناطق معنوی ، چندین سرویس بهداشتی و حمام نیز برای رفاه حال زائران ساخته شده است که طی چهل سال گذشته توسط هموطنان استفاده شده است.

ویژگی دوم حیاط Hazret ah ahra (KHAON) اندازه آن است. نامگذاری ویژه برنامه توسعه حرم امام علی (ع) به نام صحن و قایق حضرت اه اهرا (ع) نیز سومین شاخص آن است. اجرای لیست های رهبر معظم انقلاب بر روی شعارهای سال های اخیر از دیگر ویژگی های این برنامه است.

کمک های مردمی پروژه و نذورات خیرین در طول سال های اجرای این پروژه از کشور خارج نشده است ، اما برای خرید بهترین مواد از داخل ایران با کمترین هزینه استفاده شده است. به این ترتیب برکت عهد خیرین به چرخه اقتصادی کشور بازمی گردد.

ترویج فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی یکی دیگر از ویژگی های برنامه توسعه حرم علوی است. صحن حضرت احرا احرا (س) که در آینده ای نزدیک به مکان عبادت میلیون ها زائر از سراسر جهان تبدیل خواهد شد ، موزه ای قدرتمند از معماری ایرانی اسلامی و مهندسان ایرانی ، بقاع متبرکه است.

حیاط Hazret ah Ahra (KHAON) با حدود 220،000 متر مربع زیربنا یکی از بخشهای مهم توسعه و سازماندهی حرم امام علی (KHAON) است. ساختمان پروژه شامل چهار طبقه است. برخی ورودی های بزرگ. علاوه بر این ، این طرح مناطق سبز باز را نیز در نظر گرفته است.

این پروژه در ضلع غربی حرم امام علی (ع) در حال اجرا است و تا حرم صفی صفا و امام در العابدین (ع) ادامه دارد. مراحل پایانی این پروژه بزرگ توسط عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است.