فرهنگ و هنر

خاطره جالب فرزند آیت‌الله علوی گرگانی از پدر/ وصیت مهم آیت‌الله علوی‌گرگانی به فرزندان

سرگرمی برای همه/ گلستان فرزند ارشد آیت الله علوی گرگانی با بیان خاطره جالبی از افطار پدرش در خانه مردم گفت:

حجت الاسلام سید محمد علوی گرگانی گفت: پیامبر اسلام (مثلاً مقلد، صفات خاصی دارند که هنگام مرگ آنها را به ملکوت ملکوت می رساند.

وی با بیان اینکه آیت الله علوی گرگان مرجع تقلید مردم بود، افزود. «پدرم هرگز از مردم جدا نشد، تواضع و تواضع از ویژگی های بارز آیت الله علوی گرگانی در ماه رمضان بود. «وقتی به گرگان آمدند، مؤمنان آنها را به افطار، شام صحرا دعوت کردند، به مقام دعوت کننده توجهی نکردند به مقام و ثروت، حتی دعوت فقیرترین مردم را پذیرفتند.

فرزند ارشد آیت الله علوی گرگانی خاطره جالبی از پدرش بیان کرد. «پدرم در ماه رمضان به خانه افطار محبوبش دعوت شده بود، یکی از سال‌هایی که آن روز خیلی بارانی بود، خانه آن مرد جایی بود. وقتی ایشان به منزل رفتند نیمی از پای آیت الله علوی گرگانی گل آلود بود و برخی از یاران ایشان به دعوت ایشان اعتراض کردند که پدرم در پاسخ گفت: ? من باید به خانه چنین شخصی بیایم تا دلش به وجود مرجع تقلید مسرور شود.

علوی گرگانی نام آیت اللهی تبلیغی از کرسی و گفت: «پدر بزرگوارم در وصیت نامه اینجانب در مقام علمی، در جمعی که بزرگان، وعظ و منبر را فراموش نکنیم. مراجع تقلید در جوم حضور داشتند، به ایشان گفتند ماه رمضان چگونه به گرگان می روی وح محرم آنجا منبر داری. هر جا رفتی منبر حضرت سیدالشهدا را ترک نکن، من می روم. وصیت پدرم را تا آخرین لحظه انجام بده

وی با بیان اینکه علما پدر معنوی امت هستند، افزود: «مردم به ویژه مردم گرگان ارادت خاصی به آیت الله علوی گرگانی داشتند، در مدتی که پدرم بیمار بود، شرمنده مهربانی مردم بودیم. “ما از همه آنها قدردانی می کنیم.” من می گویم:

فرزند ارشد آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد. من از بچگی با پدرم بودم و وقتی به او گفتیم در این شرایط بازی کن، قبول نکردند.
انتهای پیام: