اجتماعی

پرونده ترک‌فعل احیای خلیج گرگان روی میز دادستانی/”زیارت” قربانی نادیده‌انگاری ظرفیت‌ گردشگری

سرگرمی برای همه/ گلستان رئیس کل دادگستری گلستان گفت. یکی از پرونده های حوزه ترک اقدامات مدیران در دادسرای مرکز گلستان به پرونده احیای خلیج گرگان و مشکلات مربوط به جزیره آشوراده اشاره دارد.

حیدر آسیابی عصر امروز پنجشنبه 3 تیرماه در گفتگو با خبرنگاران «گلستان» با اشاره به اقدامات قضایی برای مبارزه با ابنیه غیرمجاز زائرسرای گرگان گفت: در گلستان امسال 10 قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی، 298 مورد سرکوب معادل 16 هکتار و 68 مورد حکم قطعی معادل حدود یک و نیم هکتار اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه آنچه را که در خصوص تصرف و مدیریت روستای زیارت گفته بودیم انجام دادیم، گفت. اقدامات انجام شده نصب با نصب ایست بازرسی در ورودی روستای زیارت، ساخت و ساز غیرمجاز در این روستا مدیریت به صفر رسیده است. این کار دو دهه بعد انجام شد و پس از ایجاد پاسگاه ها و جلوگیری از انتقال مصالح به روستا، ساخت آرامستان رونق گرفت.

رئیس کل دادگستری استان گلستان هدف از این اقدام قوه قضائیه را مبارزه با زمین خواری، جرایم ارتکابی در حوزه امور اراضی، رهبر معظم انقلاب، رئیس قوه قضائیه عنوان کرد.

آسیابی با اشاره به اینکه با دادستان مرکز گلستان و مدیران آمایش سرزمین به مدت 6 ساعت از زیارتگاه بازدید کرده بودم، تاکید کرد. مسئولین به ویژه در حوزه گردشگری.

وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه رفع موانع گردشگری در روستای زیارت در دادسرای گلستان به منظور تشویق سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برگزار شده است، یادآور شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به اقدامات اخیر در خلیج گرگان اشاره کرد. وی ادامه داد: قبل از سفر رئیس جمهور مجوز سفر برای برنامه احیای خلیج گرگان در مجوزهای سفر لحاظ نشده بود و داشتن وام بیش از 500 میلیارد دلار منطقی نیست. بعداً در تاییدیه ها قرار گرفت و رئیس جمهور دستور شروع هر چه سریعتر عملیات احیای خلیج گرگان را صادر کرد.

آسیابی با بیان اینکه احیای خلیج گرگان کار آسانی نیست، تصریح کرد: تالاب فرش به منصه ظهور رسید.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به احیای خلیج گرگان است و ما به عنوان قوه قضاییه پیگیر احیای این خلیج خواهیم بود، تاکید کرد. مشکلات خلیج گرگان مشکلات جزیره آشوراده.
انتهای پیام: