اجتماعی

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان منشأ گردوغبار است/ توسعه بیابان‌زدایی و احیای مراتع

سرگرمی برای همه/ گلستان مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت استخرهای استان گلستان با اشاره به اینکه 317 هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان در معرض بیابانزایی است، گفت: حدود 127 هزار هکتار از آن اراضی منشا گرد و غبار است.

عبدالرحیم لطفی در گفت و گو با سرگرمی برای همه، با اشاره به نتایج سفر رئیس جمهور به گلستان گفت:

او اضافه کرد. وی ادامه داد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان این موارد مورد توجه قرار گرفت؛ حدود 500 میلیارد تومان وام برای حمایت از آبخیزداری، افق های آبی، توسعه جنگل ها در نظر گرفته شد که تا سه سال دیگر اجرایی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت استخرهای استان گلستان با اشاره به اینکه تخصیص این وام منجر به اجرای 350 هزار هکتار از مناطق کوهستانی، کوهپایه ای، آبخیزداری اراضی ملی، خطوط لوله آبرسانی می شود. اگر این اتفاق بیفتد سطح فعالیت ما در منطقه به یک میلیون هکتار می رسد.

لطفی با اشاره به اینکه یک میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان گلستان نیاز به آبخیزداری، آبخوان‌داری دارد، تاکید کرد. تخصیص اعتبار برای بهره برداری از یک میلیون هکتار شرایط مساعدی را برای امنیت گلستان از نظر ارتقای مسائل آب ایجاد می کند.

وی از اعطای وام ۱۱۵ میلیارد دلاری به استان گلستان برای احیای بیابان زایی و مراتع طی سه سال خبر داد. سامانه لازم برای این مهم در سفر رئیس جمهور به گلستان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت استخرهای استان گلستان با اشاره به اینکه برخی از شهرهای استان مستعد بیابان زایی و منشأ ریزگردها هستند، گفت: این زمین ها سرچشمه می گیرند. در این مناطق گرد و غبار وجود دارد که باید احیا شود و خاک تثبیت شود.

لطفی خاطرنشان کرد: در گنبدکاووس و آک کالا ما، همکاران ما در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای مقابله با بیابان‌زایی انجام داده‌اند که این کار در دست توسعه است و گنبدکاووس نیز به این طرح متقابل اضافه شده است.

اشاره کرد. درآمد سفر رئیس جمهور به گلستان بالغ بر 616 میلیارد تومان است که امیدوارم به درستی هزینه کنیم، بخشی از مشکلات حوزه منابع طبیعی و حوضه‌داری گلستان برطرف شود. حل شود.
انتهای پیام: