اقتصادی

پیش بینی کشت ۵٠٠٠ هکتار «کاملینا» در لرستان

سرگرمی برای همه/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش بینی کاشت 5000 هکتار “کاملینا” در استان خبر داد.

سید عماد شاهرخی سوم آذرماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه فرآوری روغن کاملیا یک محصول استراتژیک محسوب می شود و باید برای توسعه آن تلاش کرد، اظهار داشت: فرآوری روغن کاملیا یک محصول استراتژیک محسوب می شود و باید برای توسعه آن تلاش کرد. سازمان جهاد کشاورزی که باید مشارکت و تلاش بیشتری برای اجرای این برنامه و همچنین خودکفایی در تولید روغن خوراکی داشته باشد.

او افزود: با توجه به اینکه حدود 75 درصد از اراضی استان دیم است، در برداشت گذشته حدود 572 هکتار از این اراضی به کشت دانه های روغنی کاملینا اختصاص یافت و 400 تن از این سطح برداشت شد.

شاهرخی بیان کرد. یکی از طرح های سازمان جهاد کشاورزی استان، خودکفایی در تولید روغن خوراکی است که پیش بینی می شود برای توسعه تناوب زراعی به 5 هزار هکتار برسد.

این مسئول گفت: با توجه به خشکسالی شدید در استان نتایج خوبی در کشت گیاه کاملینا در نقاط مختلف داشته ایم به طوری که امسال برای ایجاد تناوب زراعی و تنوع زراعی در فصل بارندگی تلاش خواهیم کرد. از همه همکاران تا کنون حدود 3500 هکتار از اراضی دیم منطقه زیر کشت رفته است، این محصول را داشته ایم و پیش بینی می شود تا 5000 هکتار نیز کشت کنیم که می تواند تحول بزرگی در کشاورزی منطقه باشد.

انتهای پیام