عمومی

پیش بینی برداشت ۶۴ هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عطاءالله ابراهیمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت چغندر قند در چهارمحال و بختیاری در فصل بهار انجام می شود، اظهار داشت: کشت از اواسط فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برای هر هکتار کشت چغندرقند دو تا سه واحد بذر مورد نیاز است، گفت. در سال زراعی جاری 1156 هکتار از اراضی منطقه به کشت این محصول استراتژیک و حدود 90 درصد آن اختصاص یافته است. زمین ها مجهز به سیستم آبیاری هستند، بارانی هستند

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد. بر اساس پیش بینی ها امسال حدود 64 هزار تن چغندر قند از مزارع کشاورزی منطقه جمع آوری می شود.

ابراهیمی از خرید تضمینی چغندر قند خبر داد و گفت: تمام برداشت کشاورزان به صورت تضمینی به کارخانه قند مرز می رسد.

وی با بیان اینکه امسال قیمت تضمینی خرید چغندرقند با 70 درصد افزایش نسبت به سال قبل 17 هزار ریال تعیین شد، گفت: (دو کیلوگرم شکر یا شکر و 20 کیلوگرم موم خشک به ازای هر تن چغندر تحویلی) تقریباً کیلویی 1500 ریال قیمت دارد، قیمت خرید تضمینی چغندر قند بر اساس درجه 16 تقریباً هر کیلوگرم 22500 ریال است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به وضعیت جوی استان اشاره کرد و ادامه داد. با توجه به آب و هوای مساعد و شب های خنک استان، کیفیت چغندرقند در استان نسبتاً بالاست.

ابراهیمی عنوان کرد. بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند چهارمحال و بختیاری در شهرستان های کیار، شهرکرد و بروجن است.