عمومی

پیش بینی خرید ۱۰ تا ۱۲ هزار تُن گندم از کشاورزان پلدختری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حجت بیرانوند گفت گفتن وی به آنلاین گفت امسال نسبت به سال گذشته قیمت خرید گندم از کشاورزان افزایش یافته است. “سال گذشته دولت گندم را به قیمت 2500 درام از کشاورزان خریداری کرد ، اما امسال هر کیلوگرم گندم معمولی 4000 درام است. داخل چهار هزار و 200 درام از کشاورزان خریداری می شود.

وی افزود: استان لرستان از نظر ذخیره گندم از کیفیت خوبی برخوردار است. وی افزود: “این منطقه بیش از 800،000 تن انبار دارد ، از جمله سیلوها ، تعداد محدودی از آنها متعلق به دولت است كه بیشتر آنها توسط بخشهایی متصل می شوند.” خصوصی است

مدیر کل تجارت غلات لرستان گفت: “پلدختر” دارای یک واحد سیلوی ذخیره سازی با ظرفیت 10 هزار تن است که متناسب با تولید شهرستان ساخته می شود ، علی رغم انبارهای تعاونی روستایی ، این شهرستان توانایی ذخیره کلیه محصولات کشاورزی را دارد. در منطقه

بیرانوند افزود. دولت لرستان سال گذشته 287 هزار تن گندم خریداری و ذخیره کرده که بیش از نیاز کشاورزان استان است ، امسال 1400 سال دیگر پیش بینی می شود.

یادآوری کرد. در صورت مناسب بودن باران پیش بینی می شود ذخایر گندم در منطقه به بیش از 400000 تن برسد.

او افزود. “سال گذشته دولت حدود 12،800 تن گندم از مزارع مازاد کشاورزان پلدختر خریداری کرد. امسال پیش از عید پیش بینی می شد حدود 15000 تن باشد اما به دلیل کاهش بارندگی از 10 به 12 کاهش یافته است. هزار تن جمع شد.

مدیر کل تجارت غلات لرستان گفت. در شهرک پلدختر ، پنج مرکز خرید کشاورزی برای تسهیل خرید گندم از کشاورزان در مناطق مختلف شهر ، در مناطق مختلف شهر ، برنامه ریزی شده است.

بیرانوند افزود. قیمت رنگهای روغنی کانولا: به عنوان یکی از محصولات منطقه ، سال گذشته یک کیلوگرم آن 4660 درام خریداری شد و امسال به 11000 درام افزایش یافته است ، انتظار می رود امسال پلدختر 400 تن محصول تولید کند. کانولا: داشتن:

وی با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان یادآور شد. سال گذشته ، تقاضای 800 میلیارد درام به طور متوسط ​​در مدت 18 روز در یک بازه زمانی پرداخت شده است ، انتظار می رود که این مطالبات در کوتاه ترین زمان امسال پرداخت شود.

مدیر کل تجارت غلات لرستان افزود: پروژه تهیه از اوایل ماه ژوئن در شهر پلدختر آغاز می شود و در نیمه اول اکتبر سال جاری در استان لرستان در مناطق شرقی به پایان می رسد.