عمومی

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستانی در آستانه سال نو – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی سالاروند در همایش توانمندسازی جوامع محلی در “گوشه چپ” پلدختر به خبرنگار آنلاین گفت. این همایش با کمک جوامع محلی برای حفاظت بهتر از گونه سمندر برگزار شد.

وی افزود: قاچاق و فروش غیرقانونی را تهدید اصلی این گونه دانست. وی ادامه داد: متاسفانه گونه سمندر لرستان به دلایل مختلف از جمله تخریب محیط زیست، قاچاق توسط افراد سودجو در خطر انقراض، بحران قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بر مشارکت جوامع محلی در حفاظت از گونه سمندر لرستان تاکید کرد. .

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستان در آستانه سال نو

خطر قاچاق سمندر لرستانی

سالاروند بر لزوم حفاظت موثر از سمندر لرستان به عنوان یک گونه بومی تاکید کرد.

او یادآوری کرد. سمندر لرستانی یکی از معدود گونه های دوزیست ایرانی است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود در معرض خطر قاچاق قرار دارد که این امر نیازمند برنامه ریزی جامع و دقیق برای مقابله با این نوع قاچاقچیان و جوامع محلی به ویژه در روزهای پایانی سال است. چنین حمایت و حفاظت همه جانبه ای خواهد داشت.

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستان در آستانه سال نو

خرید و فروش “سین” – سفره بایرامرد هشتم

بر اساس این پیام، داستان سمندر لرستانی حکایت زیبایی بی‌نظیری است که رنگ‌آمیزی او باعث تشویش او شده است، از این رو هر ساله در آستانه عید نوروز این نوع بی‌نظیر از مسیر قاچاق بر سر سفره «هشت» می‌رود. گناه» مردم. به اوج خود می رسد.

سمندر کوهستانی لرستان در طول سالیان در معرض خطر انقراض قرار گرفته است، بنابراین در محیط جنگلی بلوط که دارای آب سرد است زندگی می کند، لکه ها یا رگه های زرد متمایل به نارنجی در زمینه قهوه ای و زیر بدن زرد یا قرمز نارنجی دارد.

سام (آتش) نام: نام ترکیبی از دو کلمه مانند اندر (وسط) و به همین دلیل است که در برخی کتاب های قدیمی به او فرزند آتش گفته می شود. در واقع جامعه محلی سمندر را مظهر پاکی، شجاعت، ارتدوکس و احترام ویژه در بین خود می دانند.

خرید و فروش غیرقانونی سمندر لرستان در آستانه سال نو

اولین عاملی که باعث انقراض سمندر لرستان شد، قاچاق به دست تاجران حیات وحش بود.

با روی کار آمدن محیط زیست، با چنین برخورد جدی با قاچاقچیان، از چنین خطرات بی نظیری برای او کاسته شده است، اما حتی در ایام نوروز نیز زمزمه هایی از این گونه قاچاق به عنوان هشتمین «گناه» سفره بایرام به گوش می رسد.