عمومی

نخستین شهر خشتی جهان در آستانه جهش اقتصادی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه مرزها – نیر شفیعی پور. در 18 ژوئیه 1996 ، چندین سال تلاش برای جهانی سازی پارچه های تاریخی انجام شد و اولین شهر آجری جهان و بزرگترین پارچه تاریخی جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

کارشناسان و مسئولان میراث شهری و فرهنگی یزدی مسئولیتهای جدی را برعهده گرفته اند که در ابتدا اجرای آن غیرممکن بوده است و حتی یک سال پس از ثبت جهانی ، هیچ یک از کارشناسان امید به انجام آن تعهدات نداشته اند ، اما این روزها با وجود بافت تاریخی کودکی وی. در منطقه است پیشرفت و تعالی بی پایان است ، اما اتفاقات خوبی رخ داده است و مردم و مسئولان معتقدند که اکنون زمینه تاریخی یزد خوب است.

ادامه تکنیک بومی ساخت تعهد سنگین ایزدیان یونسکو

یکی از سنگین ترین تعهدات یونسکو پس از ثبت جهانی پارچه های تاریخی ، تکمیل تکنیک های ساختمانی محلی است ، به این معنی که کلیه سازه ها در زمینه پارچه های تاریخی از خشت و گل ساخته شده است ، که این مسئولیت سنگینی برای شهر بود. آنها سبک های جدید معماری و استفاده از مواد جدید را می خواهند.

اگرچه در سال اول پس از ثبت نام ، تعداد زیادی حمله به مقامات صورت گرفت ، اما اکنون ، سه سال بعد ، چیزی که غیرقابل باور است این است که مردم در این زمینه از مسئولان جلوتر هستند و علاقه مند به استفاده از خشت و گل در معماری بافت هستند. آنها تاریخی هستند.

این روزها یزد به یک کارگاه بزرگ ترمیم تبدیل شده است و همه از مقامات شهری گرفته تا سرمایه گذاران بخش خصوصی ، اهدا کنندگان ، اصناف و حتی سازمان های مذهبی فعالیت می کنند.

در همین رابطه مدیر سایت میراث جهانی “یزد” در گفتگو با آنلاین اظهار داشت. وی ادامه داد: طی سه سال گذشته به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی در کشور ، حجم سرمایه گذاری ها در زمینه بافت تاریخی و قلمرو قابل توجه بوده است ، بنابراین هزاران نفر. :

حفظ بافت تاریخی توسط جوامع محلی. هیئت های مذهبی نیز به قدرت رسیدند

محسن عباس حداقل او اضافه کرد. “این حجم از ورودها و خروج های بخش خصوصی مطابق با این تئوری است که باید حمایت های جوامع محلی را تأمین کند و دولت ها باید از تملک خود جلوگیری کنند.”

وی خاطرنشان کرد: این حجم از سرمایه گذاری در شرایطی که رکود اقتصادی را تجربه می کنیم قابل توجه است و توانایی های این بخش را نشان می دهد. دانشگاه ، شهرداری ، کمکهای مالی و 3 نیز درگیر شدند تا بخش خصوصی را درگیر خود کنند: ترکیب این عوامل. یونسکو به توانایی های ما اعتقاد دارد و امروز به نظر می رسد یونسکو به تخصص ، دانش و تجربه ما در دوره پس از ثبت اعتقاد دارد.

عباس هرفت تأکید کرد. “در شرایطی که همه از تعهدات انجام شده به یونسکو می ترسیدند ، مردم به میدان آمدند و وقتی می بینیم در بسیاری از مناطق کشور مردم در یک بافت تاریخی زندگی می کنند ، اغلب آنها دست کم گرفته می شوند و آسیب های اجتماعی و فرهنگی دارند.” در زمینه تاریخی یزد افراد بسیار باهوشی وجود دارند و دانش بسیار خوبی در زمینه محافظت از بافت دارند و فرهنگ و ایمان عمیقی دارند و به جرات می توان گفت که آنها چند قدم جلوتر از مسئولان هستند.

او اضافه کرد. “مردم ایزدی به خشت و گل اعتقاد دارند و در سایر شهرها و شهرها نیز یکسان است.” این یک رویاست؛ حتی هیئت های مذهبی نیز وارد بحث ترمیم شده اند و ما معتقدیم که یزد به دلیل منابع بی نظیری که حاصل تلاش ، ایمان و ایمان مردم آن بوده است ، به مکانی میراث جهانی تبدیل شده است. مردم یزد به خشت و گل اعتقاد دارند و این در شهرها و شهرهای دیگر نیز صادق است. این یک رویاست؛ حتی هیئت های مذهبی نیز وارد بحث ترمیم شده اند و ما معتقدیم که یزد به دلیل منابع بی نظیری که حاصل تلاش ، ایمان و اعتقادات مردم آن بوده است ، به یک میراث جهانی تبدیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد. “امروز میراث فرهنگی به یک جریان فرهنگی تبدیل شده است و بافت تاریخی به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده است که از فرهنگ این سرزمین حمایت می کند.”

او اضافه کرد. “بزرگترین دستاورد ثبت جهانی بافت تاریخی یزد این بود که مردم متوجه نیاز به یکی از مهمترین مؤلفه های فرهنگی شدند ، در حالی که در عین حال ، در زمینه اقتصادی نیز رونق حاصل می شد.”

اگرچه بحث گردشگری در بافت تاریخی یزد شکوفا شده است ، اما سیل گردشگران خارجی پس از طغیان کورونا به یزد ارسال می شود ، اما حتی در شرایط فعلی نمی توان رونق اقتصادی حاصل از بافت تاریخی یزد را نادیده گرفت.

امروزه بسیاری از کارگران و اربابان در زمینه احیای خانه های تاریخی ، بخش ها و ساختمانهای این منطقه درآمد کسب می کنند ، حمل و نقل بسیار زیاد است و تعداد زیادی از کارگران در زمینه های مختلف مشغول به کار هستند و درآمد خود را به دست می آورند ، و این یک استثنا برای رونق است که به زودی خواهد بود. ما این موضوع را دوباره در زمینه مدیریت هتل و سایر شرکتهای مرتبط با گردشگری خواهیم دید.

اروپایی ها اکنون مشتاق سفر به یزد هستند و اگرچه به نظر می رسد که کاهش گردشگری رو به افزایش است ، اما افراد مسئول بویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی چربی را جذب می کنند و برای دریافت سیل گردشگران داخلی و خارجی آماده می شوند.

ثبت نام در یونسکو فرصتی برای کشورهای مختلف است تا از منابع و مزایای ثبت نام استفاده کنند و اگر حوادث سه سال گذشته در یزد را بررسی کنیم ، خواهیم فهمید که بهترین مزیت ثبت نام جلب توجه است. در این زمینه ارزشمند ، جامعه و اجتماع را درگیر کنید.

نظریه های دفاع شهری می گویند که تنها راه دستیابی به ثبت جهانی ، تأمین اعتبار برای آن یا راه اندازی کارگاه های مرمت ، نیست ، بلکه مهمترین مرحله جلب توجه همه افراد جامعه ، از عموم مردم گرفته تا جامعه بین المللی است.

در قدیمی ترین بافت تاریخی جهان ، شیب توسعه سرمایه گذاری بی نظیر است

امروزه یزد از هر شهر دیگری محبوبیت بیشتری دارد و شیب توسعه سرمایه گذاری در یکی از مکانهای تاریخی تاریخی جهان منحصر به فرد است به این دلیل که یزد را به یک مکان گردشگری پر رونق تبدیل می کند.

به گفته وی ، ثبت جهانی نه تنها یک فرصت مالی بلکه فرصتی برای جلب توجه جوامع محلی ، ملی و بین المللی است و اگر سال گذشته 2 میلیون سفر خانگی داشتیم ، این است که نام یزدی زیاد شنیده می شود و این یکی از ثمرات است. : یزد یک رکورد جهانی است.

در طول سه سال گذشته ، با وجود همه تحریم ها ، مسئولان و دانشگاهیان یزدی در برخی از معتبرترین دانشگاه های جهان ، حتی در دانشگاه هایی مانند سوربن یا دانشگاه هایی مانند ایتالیا که ادعا می کنند هنر و معماری هستند ، صحبت کرده و با آنها دیدار کردند. :

ثبت جهانی در واقع یک تریبون قدرتمند برای مسئولان یزدی ایجاد کرده است و این هنر آنها به حدی است که می توانند از مشروعیت تمدن که از این شهر برخوردار است ، محافظت کنند.

نیاز به تعدیل دیدگاه ها در مورد ماهیت بین المللی گردشگری

تبلیغات به طور قطع حرف اول برای سرمایه گذاری است ، بنابراین شنیدن نام یزدی در همه جنبه های زندگی امروز بسیار جالب است ، اما مردم و مسئولان این کشور باید قبول کنند که گردشگری یک پدیده بین المللی است و رونق در این منطقه رو به رشد است. : ما باید از تمام ظرفیت های خود استفاده کنیم و بتوانیم دائماً گروه های سرمایه گذاری را به خارج از کشور میزبان کنیم یا نماینده هایی را به استان اعزام کنیم تا این شهر را به خارج از کشور نمایندگی کنند ، بنابراین صحنه بسته که در این منطقه وجود دارد ، باید روشن شود.

اگرچه ثبت جهانی یزد هنوز فواید مالی برای این شهر به همراه نداشته است ، اما می توان با افزودن آن به قابلیت های بخش خصوصی و استفاده از ایده های ناب این امکان را فراهم آورد.

ثبت جهانی یونسکو در طول سه سال گذشته واقعیتی نداشته است

در همین رابطه ، شهردار یزد مهری گفت. “ثبت جهانی سال گذشته حتی یک ریال واحد هم در متن تاریخی یونسکو به همراه نیاورد ، اما شهرداری هنوز در حال انجام اقدامات برای توسعه این حوزه است.”

آل امال دین: عزیز اظهار داشت. طی سه سال گذشته ، شهرداری 250 خانه تاریخی را در بستر جهانی یزد بازسازی خواهد کرد و از آنها در قالب مصارف فرهنگی مانند خانه ادبیات ، موزه و موارد دیگر استفاده می کند.

همه دست به دست هم داده اند تا یزد که اکنون به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است ، در این راستا گام های طولانی تری برداشته و علاوه بر رونق اقتصادی ، می توان زمینه تاریخی را به مرکز حفظ فرهنگ اصلی یزد تبدیل کرد.