عمومی

خزان آسایش در«مهرگان»گرگان/بعد از ۷ سال مشکلات باقی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه پرووانس. گران بودن بازار مسکن فاقد سرپناه برای بخشی از جامعه باعث ایجاد مجتمع های مسکونی ارزان قیمت به نام مسکن آنلاین در مناطق مختلف کشور از حدود 10 سال پیش شده است.

علاوه بر سهل انگاری برخی از پیمانکاران در تحویل به موقع قطعات ، ساکنان مسکن آنلاین در این کشور مسائل و نگرانی های دیگری نیز دارند ، از جمله استفاده از وسایل و تجهیزات غیر استاندارد در ساختمان. این مشکلات بی شماری را برای کاربران ایجاد کرده است.

گذشته از اینکه بسیاری از مجتمع های مسکن آنلاین فاقد امکاناتی از قبیل مساجد ، مراکز خرید ، مراکز درمانی ، حتی فضای سبز و پارک های کودکان هستند ، برخی از این امکانات مسکن تأمین نیازهای اساسی مانند آب آشامیدنی ، برق کافی یا شبکه فاضلاب.

مجموعه گرگان آنلاین “مهرگان” نیز یکی از این مجموعه هاست که اگرچه بیش از هفت سال قدمت دارد اما هنوز کاستی های بسیاری دارد. بفرمایید دارد

نزدیک به هزار نفر از ساکنان این مجموعه 196 واحدی به دلیل بوی مشمئز کننده ناشی از ناکارآمد سیستم فاضلاب با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

ما ایستگاه اتوبوس نداریم

یکی از ساکنان مجتمع مهرگان گرگان به خبرنگار آنلاین گفت. “سیستم زهکشی مجتمع به مشکل خورده است. حدود سه هفته پیش ، فاضلاب چاه ها به منطقه منتقل شده است.”

مریام گرزین اضافه کرد. “این مسئله همیشه وجود داشته است ، اما هر از گاهی بدتر می شود. مقامات در روزهای اخیر آمده اند ، به طور موقت خط لوله را گذاشته و قول داده اند که در شش ماه آینده مشکل به طور اساسی حل خواهد شد.”

او گفت. “وقتی باران می بارد ، منطقه پر از آب و گل است. ما جو آب برای تخلیه آب نداریم.”

اگر خانواده های مسئولان در مهرگان زندگی می کردند هزینه خدمات چقدر بود؟ گرزین افزود. “ما فقط یک سطل زباله از خدمات شهری دریافت کرده ایم. این مجموعه دارای مسجد ، فروشگاه ، آسایشگاه ، خانه فرهنگ ، پارک ، زمین بازی و فضای سبز است.

او گفت. برای خرید باید به میدان شهید قندهار (ترمینال) برویم ، که به دلیل مسافت و قرار گرفتن در خیابان اصلی دشوار است.

بچه ها زمین بازی ندارند

یکی دیگر از ساکنان مجموعه مهرگان به خبرنگار آنلاین گفت. آنها چندین بار منطقه را برای فاضلاب حفر کردند و آن را در همان وضعیت رها کردند. »

وی با گلایه از بوی بد فاضلاب ، افزود:

لجن نیست

آقای تبریزی یکی دیگر از ساکنان مجتمع مهرگان به آنلاین گفت. “مشکل فاضلاب مهرگان ریشه داشت ، این مسئله از همان ابتدای ساخت وجود داشت.”

او اضافه کرد. “دو مجتمع برای 6 مجتمع طراحی شده است که برای این جمعیت کافی نیست. به دلیل کمبود فضای کافی ، فاضلاب در پشت مجتمع جریان می یابد و جمع می شود.”

تبریز اظهار داشت. “این مسئله حتی باعث ایجاد تنش در میان ساکنان شده است.” سر وقت این لوله به طور خودکار برای هدایت آب به کانال های دیگر نصب شده است ، اما هنوز مشکل از بین نرفته است.

وی گفت که وی در مورد وعده های مقامات ، بازدیدها اطلاع داده است. در آخرین بازدید قول هایی داده شد ، اما برخی از آنها هنوز محقق نشده است.

وی به تبریز افزود. شهرداری باید چاه موجود را گل آلود می کرد ، اما هنوز هیچ خبری در این باره نیست ، مشکل فاضلاب هنوز هم وجود دارد.

شهروند گرگان ادامه داد. “فاضلاب مجتمع کارمندان دولت ، به دلیل شیب ، به بلوک ما سرازیر می شود و آب در اینجا جمع می شود.

او گفت. “اگر مهرگان را با آپارتمانهای آنلاین سعدآباد مقایسه کنید ، متوجه می شوید که آنها در دنیای دیگری زندگی می کنند. اگرچه این مجموعه در داخل شهر واقع شده است ، اما به هیچ وجه مراقبت نمی شود.”

تبریز از کمبود خدمات به شهرداری شکایت کرد و افزود: “همه آنچه انجام شده است برای حل مشکل انجام شده است.”

2 نمونه در دست مطالعه است

فرماندار گرگان در ارتباط با برنامه های پیش بینی شده مجموعه مهرگان به خبرنگار آنلاین گفت. “مهمترین وظیفه مهرگان دفع فاضلاب تولید شده توسط واحدها است که یک مجموعه چاه بتونی است.”سپتیک) فاقد جذب است و باید تخلیه شود.

محمد حمید افزود. به دلیل مشکلات مالی چاه تخلیه نشده و باعث نشتی در داخل منطقه شده است.

او گفت. “از زمان ساخت ساختمان ، این مشکل به دلیل طراحی نادرست ، دفع نامناسب فاضلاب ، که سازنده مجبور به حل آن بود ، وجود داشت.”

فرماندار گرگان افزود.

حمید افزود. در هفت بلوک باقیمانده ، راه حل این مشکل در دستور کار است ، اصلی در افق اصلی برنامه ، ساخت ایستگاه پمپاژ به ارزش دو میلیارد درام یا هدایت فاضلاب به شبکه فاضلاب جاده آق. قلا: پیش بینی کرد:

او گفت. نمک راهنما: قلا: از آنجا که از خط راه آهن عبور می کند ، دارای مشکلاتی است ، نصب ایستگاه پمپاژ به دلیل هزینه بالای آن موانعی دارد ، بنابراین این دو طرح برای انتخاب یکی از آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

حمید ادامه داد. این مجتمع پایان ندارد ، پس از اینکه هیئت مدیره پس از اتمام ساخت و ساز آن را ترک کرد ، و به دلیل اینکه یک تعاونی ساختمانی است ، در ارائه خدمات موانعی وجود دارد.

مشکل تکمیل مجموعه حل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز به خبرنگار آنلاین گفت. با توجه به: بودجه بندی و سایر موارد قانونی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد مرتضوی افزود. شهرداری سه روز در هفته بودجه ای را به صورت خدمات شهری در اختیار این مجموعه قرار داده است بسته است حیاط را تمیز می کند.

او اضافه کرد. “ساکنان درخواست هایی برای ایجاد یک منطقه سبز ، تجهیز تجهیزات ورزشی و ورزشی داشتند که به آنها نیاز دارد زمینی را برای تجهیزات مجدد در اختیار شهرداری قرار دهند.”

مرتضوی ادامه داد. “از آنجا که فضای داخلی متعلق به ساکنان است ، البته مدیریت مجموعه باید آن را تجهیز کند ، اما از آنجا که ما می خواهیم به مردم خدمات ارائه دهیم ، آماده تجهیز ، نصب تجهیزات ورزشی و بازی هستیم.”

او اضافه کرد. “این ساختمان دارای نقص است ، هنوز به اتمام نرسیده است ، قبل از اتمام کار باید نقص برطرف شود.”

مرتضوی گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت. “از آنجا که چندین سال از ساخت ساختمان می گذرد ، تصمیم ما برای حل مشکلات مردم است ، همکاری با آنها در دستور کار قرار گرفته است.”

با توجه به اینکه بیش از هفت سال از بهره برداری مجتمع آنلاین مهرگان می گذرد ، مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات ساکنان را برطرف کنند و حفظ سلامتی آنها باید در اولویت برنامه های آنها باشد.