عمومیکسب و کار ایرانیان

همه چیز در مورد نمای جی اف آر سی

اگر هنوز با بتن مسلح با الیاف شیشه (GFRC) آشنا نیستید، باید بدانید که GFRC شکل تخصصی از بتن ترکیبی است. GFRC اولین بار در دهه 1940 در روسیه تولید شد و از دهه 1970 بود که به شکل کنونی به طور گسترده برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفت.این یک ماده کامپوزیتی بر پایه سیمان است که با الیاف شیشه ای مقاوم در برابر قلیا تقویت شده است. الیاف ها هدفی مشابه با فولاد تقویت کننده در بتن مسلح انجام می دهند و همچنین مقاومت خمشی، کششی و ضربه ای را افزایش می دهند. در نتیجه می توان از GFRC برای تولید محصولات بتنی معماری سبک و قوی مانند پنل های ساختمانی استفاده کرد.

نمای جی اف آر سی چیست ؟ نمای GFRC از مقاومت بالایی برخوردار است زیرا از الیاف شیشه، سیمان پرتلند، آب، سنگدانه ریز، پلیمر اکریلیک و دیگر مواد افزودنی تشکیل شده است. همچنین به دلیل زیبایی و کیفیت آن، تحت عنوان پوشش نهایی استفاده می‌شود و متریال دیگری روی آن‌ قرار نمی‌گیرد. این مصالح مقاومت بالایی در برابر فشار هوا، آلاینده‌های موجود در هوا و عوامل طبیعی همچون باران، باد، تگرگ، برف و … دارد.‌

همچنین به دلیل خواص منحصر به فرد و استحکام کششی ، می توان از آن برای ایجاد محصولات بتنی تزئینی مانند پنل های دیواری نما، دور شومینه، روکش های روشویی و میزهای بتنی استفاده کرد. اکثر متخصصان کانتر بتنی به دلیل تطبیق پذیری، استحکام و وزن سبک تر، از GFRC به عنوان تکنیک انتخابی خود استفاده می کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای درک واقعی مزایای GFRC، نگاه عمیق‌تر به این ترکیب منحصر به فرد است.

  • توانایی ساخت پانل های سبک: اگرچه چگالی نسبی GFRC مشابه بتن است، ولی پنل های GFRC می توانند بسیار نازک تر از پنل های بتنی سنتی باشند و آن ها را سبک تر کند.
  • مقاومت فشاری، خمشی و کششی بالا: دوز بالای الیاف شیشه منجر به استحکام کششی بالا شده در حالی که محتوای پلیمری بالا بتن را انعطاف پذیر کرده و در برابر ترک خوردگی مقاوم می نماید. تقویت مناسب با استفاده از اسکریم، استحکام اجسام را بیشتر می‌کند و در پروژه ‌هایی که ترک ‌های قابل مشاهده قابل تحمل نیستند بسیار مهم است.

مزایای جی اف آر سی

  • مقاومت
  • سبکی
  • تنوع در انتخاب اشکال و رنگ مختلف نما
  • عدم محدودیت طراح در انتخاب شکل
  • امکان اجرا در تمام سطوح(افقی، قائم، زیر سقف)
  • کیفیت بالای سطوح تمام شده(به دلیل تولید پیش ساخته)
  • دوام در برابر عوامل جوی
  • امکان استفاده از طرح های تزئینی
  • ظرافت
  • حداکثر ایمنی نصب در نمای ساختمان های بلند مرتبه
  • سهولت و سرعت در نصب
  • نمای دوطرفه (به غیر از تاثیر منظر بصری شهری، بر روی ساکنین نیز موثر است)

این روزها با پیشرفت شگرف در طراحی سازه و همچنین معماری های اعجاب انگیز، مصالح و روشهای اجرای سنتی، نه تنها پاسخگوی این نوآوری‌ها نیستند بلکه از لحاظ ایمنی و اقتصادی نیز توجیه پذیر نمی باشند. از این رو از دهه شصت میلادی توسط انجمن پیش ساخته های بتنی کانادا برای ساخت قطعات نمای ساختمان شیوه جدیدی را در پیش گرفتند، که آن استفاده از الیاف شیشه در بتن به جای فولاد در قطعات پیش ساخته نما بود.

از آنجا که مقاومت خمشی و کششی جی اف ار سی از بتن معمولی و بیشتر است، از این رو محصولات جی اف ار سی به طور گسترده در صنعت ساختمانی روز دنیا استفاده می شود.این قطعات با داشتن استحکام و دوام دراز مدت در برابر شرایط محیطی مثل باد، باران، نور آفتاب، حتی زلزله و همچنین توانایی جی اف ار سی در به وجود آوردن هر بافت، شکل و طراحی که به ساختمان اجازه می دهد با محیط اطراف بهتر ترکیب شود، سبب شده است تا مزیت بیشتری نسبت به مصالح مشابه داشته باشد.

محصولات GFRC هنزا به دو دسته محصول زیر تقسیم بندی می گردد

  • قطعات GFRC حجمی
  • نماهای GFRC داخلی و خارجی

شرکت گام آبی با عقبه  علمی و تحقیقاتی و اجرایی خود در طراحی و ساخت محصولات نوین ساختمانی به سمت طراحی و تولید، قالب و قطعات گوناگون GRC/ GFRC حرکت کرد و با توانمندی ویژه در ساخت قالب های ۳۶۰ درجه، دو طرف نما سعی کرد دغدغه مهندسین طراح صنعت ساختمان را برای پیاده سازی خلاقیت های منحصر بفردشان برطرف نماید.

پنل جی اف آر سی

حتما تا کنون شما نیز شاهد پیشرفت هایی که در ساخت سازه ها شکل گرفته است را دیده اید و همچنین طراحی ها غول های عظیم الجثه و شکل نمای درونی و بیرونی آن ها شما را نیز به وجد آورده است.

از گذشته تا کنون مصالحی که در ساخت و ساز استفاده می گردد دچار تغییر و تحولاتی شده است و برخی از این متریال که حتی در گذشته های دور نیز مورد استفاده قرار می گرفته است امروزه با روش های نوین و صنعتی، به روز شده و تغییر کاربری داده اند و به شکل های متنوع تری از آن ها در ساخت و ساز استفاده می شود.

تمامی این تغییراتی که شکل گرفته است می تواند به لحاظ ایمنی و اقتصادی و حتی صنعتی توجیه دشاته باشد. از نمونه های محصولاتی که در ساخت و ساز استفاده می شود همین پنل های جی اف ار سی است که به طور گسترده در صنعت ساختمانی روز دنیا استفاده می گردد.

اجرای پنل جی آر سی توسط هنزا در پروژه شمیم پلیمر

نمای جی اف ار سی

از جی اف ار سی ها در نما ساختمان استفاده می شود و این متریال به قدری دارای استحکام و مقاومت زیادی می باشند که در برابر شرایط محیطی مثل باد، باران و نور آفتاب و حتی زلزله دوام می آورند و از بین نمی روند.

همچنین با خرید پنل های جی ار اف سی می توانید هم آن ها را در سطح صاف سفارش دهید و هم این که در بافت های متنوع آن را تهیه نمایید.

مزایای پنل های جی اف ار سی  (GFRC | GRC)

از جمله مزیت هایی که می شود برای این پنل ها در نظر گرفت به شرح زیر می باشد:

مقاومت بالا
عدم محدودیت طراحی در انتخاب اشکال
امکان اجرا در تمامی سطوح افقی، قائم، زیر سقف
تنوع در انتخاب اشکال و رنگ های مختلف نما
دوام در برابر عوامل محیطی
امکان استفاده از طرح های تزئینی
سبکی و ظرافت
کیفیت بالای سطوح تمام شده
حداکثر ایمنی نصب در نمای ساختمان های بلند مرتبه
توانایی ساخت پنل های سبک

خصوصیات ساختاری پنل جی اف آر سی  (GFRC | GRC)

این در صورتی است که این پنل ها مقاومت فشاری بالایی نیز دارند که علت آن نیز  نسبت آب به سیمان کم و محتوای بالای سیمان می باشد که همین امر موجب شده تا با مقاومت بسیار بالای خمشی و کششی که از بتن های معمولی چندین فرسنگ بیشتر می باشد برتری ویژه ای به این پنل ها داده شود.

همین موضوع می تواند عامل این باشد که مقدار بار های کششی را به راحتی تحمل می نماید و مقدار زیاد پلیمر می تواند موجب انعطاف پذریری بالا و عدم ترک خوردگی در دراز مدت گردد.

مهمترین کاربردهای قطعات جی اف ار سی

از مهم ترین کاربردهایی که پنل های جی آر سی دارند می توان به موارد رو به رو اشاره کرد: ساخت ستون ‌ها، گنبدها، سقف ‌های تزیینی و دیوارها، مجسمه‌ ها، نرده‌ ها، قطعات تزیینی برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ‌ها، همینطور در ساخت سازه‌ های دریایی مانند اسکله‌ ها و پل‌ های شناور، کانال ‌ها برای کابل کشی، کانال ‌های آب، مخازن ذخیره‌ سازی.

قیمت پنل های جی اف آر سی

همانطور که خودتان مشغول ساخت و ساز می باشید و در جریان قیمت های نوسانی این سال های اخیر می باشید؛ می دانید که قیمت پنل های جی اف آر سی نیز همانند بسیاری از مصالح و یا اقلامی که در بازار خرید و فروش می شود، متنوع می باشد و نمی توان قیمت آن را در سایت ها درج نمود.

راه حلی که برای این مشکل وجود دارد این است که تنها کافیست به جهت خرید پنل های جی ار اف سی با شماره های درج شده ما در سایت تماس بگیرید و از همکاران ما قیمت های به روز و جدید را بخواهید.