عمومی

آنچه بازماندگان تجاوز باید بدانند

گفتن مشکل ، قربانیان تجاوز جنسی یا خشونت جنسی اغلب سکوت را ترجیح می دهند. سکوت دلایل مختلفی دارد اما می تواند به تداوم تجاوز جنسی کمک کند ، از این نظر بیشتر زنان و کودکان قربانی می شوند.

میزان تجاوز در زنان بزرگسال زنان زنان معمولاً کمتر از گزارش شده در یک مسئله اجتماعی پنهان در دنیای واقعی است. نظرسنجی زنان ملی بهترین آمار را در مورد موارد تجاوز در ایالات متحده ارائه می دهد. این مطالعه نشان داد که 13 درصد یا از هر 8 زن بزرگسال یک نفر ، حداقل یک بار در طول زندگی خود کاملاً مورد تجاوز قرار گرفته اند.

بیشتر موارد آزار و اذیت جنسی به دلایل مختلف به پلیس گزارش نمی شود ، از هر 1000 جرم جنسی فقط 344 مورد به پلیس گزارش می شود. به عبارت دیگر ، دو مورد از سه مورد مخفی مانده است. در سال 2013 ، 161000 نفر به جرایم تجاوز جنسی در سراسر ایالات متحده زندانی شدند ، یا 12 درصد از کل جمعیت زندان. از طرف دیگر ، بازماندگان تجاوز جنسی ، پس از این حادثه رقابت چندانی برای درمان ندارند و فقط 26٪ از قربانیان به دنبال مراقبت های پزشکی هستند.

قربانیان تجاوز چه باید بکنند؟

مرضیه محمدی ، متخصص زنان و زایمان ، درمورد اولین اقدامات قربانیان تجاوز جنسی یا خشونت جنسی به سرگرمی برای همه گفت. این وظیفه پزشک قانونی است که این امر برعهده شخصی انجام شده باشد یا خیر. البته قربانی می تواند به یک متخصص زنان یا مرکز پزشکی نیز مراجعه کند ، جایی که اطلاعات لازم براساس شواهد ، سابقه ، تحقیقات جمع آوری شده و اطلاعات لازم ثبت می شود. بنابراین ، در مرحله اول ، عمل تجاوز باید اثبات شود ، سپس مراحل درمان باید آغاز شود و آزمایشات غربالگری عفونت های آمیزشی انجام شود ، اما از آنجا که بسیاری از افراد تجاوز شده در مراحل بعدی به پزشک مراجعه نمی کنند ، پیشگیری (آزمایشات) بهتر است. پیشگیری) با مراجعه به اولین قربانی تا شروع نتایج آزمایش شروع شود. درمان این افراد شامل واکسن HPV و هپاتیت است ، اگر قبلاً انجام نشده باشد. آزمایش HIV سیفلیس نیز برای این بیماران اجباری است. “پیشگیری از بارداری اورژانسی برای قربانیان نیز اجباری است ، باید در تمام مراکز درمانی انجام شود.”

البته قربانیان تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی معمولاً از ترس خجالت ، اطلاع خانواده یا ترس از معاینات دردناک به متخصص زنان مراجعه نمی کنند ، اما محمدی اطمینان می دهد که “قربانیان تجاوز می توانند به یک متخصص اعتماد کنند زیرا هر بیمار اطلاعاتی در مورد موارد دارد.” “پزشکی مخفی مانده است.”

او اضافه کرد. “پزشکان همچنین باید قربانیان را ضعیف بدانند ، زیرا آنها وقت استرس زایی کافی داشته اند. پس از معاینه ، قربانی باید به روانشناس یا روانپزشک ارجاع شود.” وی افزود: “اما برای برخی آزمایشات ، حضور والدین قربانی تجاوز جنسی ضروری است تا در آینده از مشكلات قانونی برای پزشك جلوگیری شود ، زیرا مواردی داشته ایم كه شخصی ادعا می كند مورد تجاوز قرار گرفته است اما بعداً پزشك را مسئول معاینه می داند.”

مورد دیگری که در آن قربانیان تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی برای درمان دشوار هستند هزینه بالای درمان است ، اما متخصص زنان معتقد است که “مراکز بهداشت عمومی آزمایش های لازم را با یک دفترچه بیمه با قیمت مناسب انجام می دهند.”

تمام قربانیان سنین باروری باید پیشگیری از بارداری اورژانسی را انجام دهند. وی گفت: “محمدی هرگز بیماری نداشته است كه در اثر تجاوز جنسی باردار شود.” “اثباتش کن.”

وی گفت: تجاوز یک چیز است ، بیماری ها چیز دیگری است که می تواند قربانی را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین ، قربانی باید از بیماری هایی که ممکن است پس از تجاوز جنسی رخ دهد آگاه باشد تا بتواند به دنبال درمان تشویق شود. یکی از مشکلات ما در این زمینه مسائل فرهنگی است ، که قربانی از ترس اینکه توسط خانواده متوجه شود ، عواقب آن را مخفیانه بهبود می بخشد و مراقبت های بعد از تجاوز را ارائه نمی دهد. اگر به قربانیان تجاوز جنسی اطلاع داده شود ، در برابر آزمایش سلامت خود مقاومت نمی کنند. کسانی که تست های لازم را نمی دهند به دلیل ناآگاهی هستند. به نظر من ، افراد جامعه باید از کودکی خود آگاه باشند و زیرا در مورد بلوغ و هورمون ها صحبت می کنند ، همچنین باید از جنسیت و سلامتی شخصی آگاه باشند ، اما نه به گونه ای که ترس ، استرس ، وحشت یا خارج از جامعه باشد : «

چه زمانی می توانیم بگوییم که تجاوز صورت گرفته است؟

تجاوز جنایی شامل خشونت ، آزار ، کنترل و پرخاشگری است ، از فعالیت های جنسی گرفته تا خشونت جنسی ، خشونت و تجاوز. کارشناسان معتقدند که اصطلاحات “بازماندگان خشونت جنسی” و “بازماندگان تجاوز” کلمه “قربانی” را ترجیح می دهند.

احد عبدی روانشناس همچنین هرگونه صمیمیت جنسی را تجاوز جنسی مانند لمس بدن یا حمله بدون رضایت می داند و می گوید: بیشتر این جنایات توسط افرادی انجام شده است که در کودکی یا نوجوانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و یا شاهد صحنه های وحشتناک جنسی ، تجاوز جنسی در خانواده و جامعه بوده اند. بنابراین آگاهی از تجاوز جنسی مهمترین مسئله ای است که می تواند این آسیب را کاهش دهد. اولین عامل بحث در مورد تجاوز جنسی انگیزه است: افراد افرادی که تحت پوشش صحیح نیستند معمولاً مورد تجاوز قرار می گیرند. البته ، این واقعیت که برخی از زنان یا مردان می گویند لباس خود را بهانه ای برای تجاوز به عنف می پوشند ، به این معنی نیست که اگر مردی به درستی لباس پوشیده باشد ، هرگز مورد تجاوز قرار نخواهد گرفت. “در حقیقت ، زنان یا کودکان با لباس تحریک آمیز نامناسب در شکار بهتر هستند.”

موارد پیشگیری از تجاوز به عنف

وی در توضیح پیشگیری از تجاوز به عبدی گفت: “قربانیان باید به غریزه خود اعتماد کنند. ما نباید فراموش کنیم که همه مردم فطرت و بینش دارند. بنابراین ، مهمترین توصیه برای افراد تجاوز شده ، اعتماد به غرایز آنها است. یعنی اگر در موقعیتی قرار گرفت که احساس ناامنی می کند ، باید به سرعت محیطی را که در آن قرار دارد ترک کند. غرایز معمولاً درست است و ما نباید با جملات و خود واژه هایی مانند “من نمی دانم این مرد می تواند این کار را انجام دهد” ، “من می دانم چگونه از خودم دفاع کنم” ، “من امیدوارم که هیچ چیز” در برابر تفکر و افکار بی اثر تسلیم شویم. .. اما ما باید به سرعت از محیط دور شویم. از آنجا که زنان در حوزه جنسی از نظر عاطفی جنسی بیشتری دارند و مردان از نظر دیداری بیشتر ، می توان گفت که یک متجاوز با دیدن نوازش زنی توسط عبارات احساسی که مغز او برای ترشح هورمون ها نوازش می کند ، برانگیخته می شود. این ماده باعث آزاد شدن “استروژن” ، “پروژسترون” می شود و با ترشح این هورمون ها توانایی مقابله را از زن می گیرد. ما اغلب در دادگاه می بینیم که سو ab استفاده کننده ذکر می کند که وقتی من این کار را کردم ، قربانی هیچ مقاومتی نشان نداد و بعد از مدتی ، او داوطلبانه رابطه را برقرار کرد. بنابراین ، اگر فردی احساس کرد که می تواند مورد حمله قرار گیرد ، باید هر چه زودتر محیط را ترک کند ، قبل از اینکه تحت تأثیر کلمات احساسی ، نوازش های روحی و جسمی قرار گیرد. متأسفانه ، این تفاوت بزرگ بین زنان و مردان در زمینه آموزش جنسی ، مراقبت از خود ، زیاد ذکر نشده است ، بدون در نظر گرفتن این موضوع ، فقط سایر مشکلات پیشگیری حل می شود. همچنین ، برای جلوگیری از تجاوز ، افراد ممکن است کمتر در مناطق خلوت و یا مکانهایی که ممکن است بیشتر آسیب ببینند سفر کنند و اگر قصد سفر در چنین محیط هایی را دارند ، حتماً به شخص دیگری کمک کنید. مناطقی مانند جنگل ها ، کوه ها ، کوچه های خلوت و مسیرهای پیاده روی کمتر دارای مناطق قفسه بندی هستند. “اگر مجبورید به چنین مکان هایی سفر کنید ، هیچ کس برای همراهی شما نیست ، سعی کنید یک ابزار اطلاعاتی مانند سوت یا ابزار دفاع از خود داشته باشید.”

وی به اقدامات پیشگیرانه احتمالی در این زمینه اشاره دارد که شامل یادگیری مهارت های عزت نفس ، اعتماد به نفس ، نه گفتن و شجاعت است. وی گفت: “داشتن این مهارت ها باعث شهامت و دفاع از خود در زنان هنگام برخورد با سو with استفاده کننده می شود.” به عنوان مثال ، اگر متجاوز قصد چنین کاری را داشته باشد ، فرد می تواند نه تنها با ارعاب متجاوز یا قلدر ، بلکه با ترساندن دیگران نیز سر و صدایی ایجاد کند ، زیرا متجاوزان معمولاً ترسو هستند ، از قانون ، از مجازات می ترسند ، در حالی که مقاومت می کنند. شکارهای قربانیان طعمه های خود را ترک می کنند و معمولاً به طعمه هایی متوسل می شوند که احساس می کنند قربانی مقاومت نمی کند ، از جمله ترس از خجالت ، و امکان سو استفاده را فراهم می کند. قدم بعدی آگاهی از محیط است. هر زمان که در یک محیط یا محیط جدید هستیم ، اولین قدم دانستن مکان مانند محل خروج ، پنجره ها ، بالکن و سایر مناطق است ، بنابراین در صورت لزوم می توانیم از آن در موقعیت فرار استفاده کنیم. حتی فرار می تواند با ایجاد صدا باشد و در صورت ایجاد موقعیت ، این صدا می تواند به دلیل شکستن پنجره ها یا آینه ها باشد. قبل از ورود به یک محیط جدید و ناآشنا ، افراد باید سعی کنند یک نام کد را با یکی از دوستان یا اقوام مورد اعتماد خود انتخاب کنند و به آنها بگویند اگر از من پیامی دریافت کنید ، به این معنی است که من به کمک نیاز دارم. »

عواقب تجاوز جنسی چیست؟

تجاوز ، البته ، پیامدهای زیادی برای قربانیان دارد. مطالعات نشان می دهد زنانی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند یا در بزرگسالی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند ، بیشتر دچار اختلال عملکرد جنسی ، داشتن روابط صمیمی و مادری می شوند. یکی دیگر از عوارض تجاوز جنسی ، افزایش استرس و اختلالات روانی است.

به گفته عبدی ، تجاوز جنسی عواقب کوتاه مدت و بلند مدت دارد. به همین دلیل است که آنها احساس طرد شدن و انزوای اجتماعی می کنند. حتی جلسات مقدماتی با آنها در “کلانتری” ، “پزشکی قانونی” ، “آمبولانس” یا “نهادهای قضایی” حتی می تواند این ناراحتی را تشدید کند. قربانی ممکن است به دلیل پوشش نامناسب خود احساس گناه کند ؛ علاوه بر فعال کردن تفکر و تفکر ناکارآمد ، طرح هایی مانند آسیب پذیری ، بی اعتمادی و سو abuse استفاده نیز فعال می شود ؛ قربانی دائما احساس گناه می کند و خود را مقصر می داند. بنابراین لازم است همه گروه هایی که با این افراد روبرو می شوند آموزش ببینند. در این راستا ، من می توانم به مشتریانی که در مراحل مختلف روند تجاوز جنسی پس از این حادثه به درستی برخورد نکرده اند ، گناه ، خود سرزنشی که به اوج خود رسیده است ، اشاره کنم و حتی گاهی اوقات می بینیم که قربانی ممکن است خود را از دست بدهد بقیه زندگی و سعی در صدمه زدن به خود دارد. حتی عبارات “آن شب آنجا چه می کنی؟” ، “چرا با تاکسی سوار نشدی؟” قربانیان تجاوز جنسی و حمله جنسی را درگیر کنید. قربانیان تجاوز مداوم کابوس می بینند و به عقب نگاه می کنند. حتی ممکن است از دیگران فاصله بگیرند که ترس آنها را افزایش می دهد. از دیگر مزاحمت های قربانیان تجاوز ، فعال شدن سیستم عصبی در مغز آنها است ؛ آنها با شنیدن صدایی یا دیدن چراغ می ترسند ، جیغ می کشند یا گریه می کنند. معمولاً احساس غالب این افراد به خشم تبدیل می شود – آنها دچار اسپاسم عضلانی دست ، پا ، فک ، صورت و … می شوند ، زیرا دائماً با آنها منقبض می شوند ، به خودکشی فکر می کنند ، از افسردگی ، شیدایی یا اختلال دو قطبی رنج می برند. افراد مبتلا می توانند به مدت طولانی نسبت به همه مردان بدبین باشند ، این مشکل حتی پس از ازدواج نیز ادامه می یابد و در صورت عدم درمان ، می تواند قربانی را تا آخر عمر همراهی کند. “تمایل به افسردگی ، تحریک ، ارگاسم ، مقاربت دردناک ، واژنیسموس و به طور کلی سرماخوردگی.”

این روانشناس سپس می گوید وقتی فرد تجاوز شده متوجه شود که مقصر نیست ، می تواند پس از تجاوز به عنف اقدام کند. “یعنی به اولین کلانتری یا کلانتری بروید. من از تجربه می دانم که حداقل یک امدادگر همیشه به عنوان یک افسر پلیس در آنجا است ، او مطمئناً برخی موارد آموزش در مورد تجاوز جنسی و موارد مشابه را می بیند ، او می داند چه کاری انجام دهد ، اما میزان استفاده آنها از این آموزش بسیار مهم است. “بهتر است که قربانیان ابتدا قبل از معاینه پزشکی قانونی به کلانتری مراجعه کنند ، تجاوز جنسی را تأیید کنند ، به آنها کمک کنند تا دوش بگیرند ، دندان هایشان را مسواک نزنند ، صورت خود را نشویند ، لباس در کیف نداشته باشند. اگر آنها با خوردن یا استفاده از تریاک ، الکل بیهوش شده اند و نتوانسته اند در برابر آن مقاومت کنند ، حتماً از پزشک قانونی استفاده کنید تا آزمایش خون ، ادرار انجام دهد و سرانجام امتحان کنید. “پرونده ها یا شاهدان عینی را به یاد بیاورید تا در صورت لزوم آنها را به دادگاه احضار کنیم.”

چگونه با قربانیان تجاوز رفتار کنیم؟

وی تأکید می کند. وی افزود: قربانیان تجاوز باید بدانند كه مقصر نیستند ، بنابراین باید این مسئله را با خانواده یا فرد امن خود در میان بگذارند ، بدون اینكه از اینكه خانواده ها و افراد جامعه در اختیار داشتن اطلاعات موردنیازشان چقدر مهم است ، در این باره صحبت كنند. برای داشتن این البته رسانه ها تأثیر غیرقابل انکاری در این موضوع دارند. این آگاهی روند کمک به قربانیان تجاوز را تسریع می کند ، زیرا قربانی حمله جنسی قربانی نیست بلکه قربانی است و ما باید به قربانی کمک کنیم. فرد تجاوز شده نباید از تهدید و آزار و اذیت بترسد ، بلکه باید همه چیز را به پلیس بگوید. خانواده ها و جامعه نیز باید مسئولیت این امر را به عهده بگیرند. به عنوان مثال ، در مواجهه با یک قربانی تجاوز ، دائماً س askال نکنید ، آنها را لمس نکنید و آنها را در آغوش نگیرید ، زیرا ممکن است شبیه تجاوز باشد ، آنها را قضاوت نکنید ، در سخنان قربانی شک نکنید ، آنها را باور یا قبول کنید. “او با تو چه کرد؟” “تو چه کردی؟” “آیا او چنین کاری با تو کرده است؟” س doال نکنید ، قربانیان را بدون قید و شرط قبول نکنید ، این حادثه را ناچیز جلوه ندهید ، سعی کنید به آنها اطمینان دهید که به همه حرفه های خود اعتقاد دارند ، در کنار آنها هستند ، در صورت لزوم به آنها چیزی بدهید. مهمتر از همه ، آنها را به مراجعه به روانشناس تشویق کنید. گناه آنها را منتقل نکنید. “نگران شهرت آنها نباشید ، زیرا ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد.”

“بعضی اوقات قربانیان به دلیل تصور غلط یا ترس از رسوایی آن را پنهان می کنند ، اما آنها نمی دانند که به زنان دیگر آسیب می رسانند. به نوعی آنها ناآگاهانه زنجیره تجاوز را ادامه می دهند.” “بالاخره ، قربانیان تجاوز ،” آنها باید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنند. “بعضی اوقات حتی برای تسریع در روند بهبودی به یک تیم پزشکی متشکل از دستیاران ، روانشناسان و روانپزشکان نیاز دارند.”

انتهای پیام: