علمی و پزشکی

آنچه باید درباره «درد جلوی زانو» بدانید

عصر ایران به نقل از Medical News Today نوشت: “برخی از دلایل مانند جراحات جزئی یا کبودی می توانند بدون مداخله بهبود یابند.” با این حال ، سایر مشکلات اساسی ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. اگر فردی نگران درد زانو است ، باید به پزشک مراجعه کند.

مفاصل زانو به سختی قابل ترکیب است زیرا در استخوان ها ، عضلات و بافت های همبند مختلف تلاقی می یابد. در اینجا برخی از دلایل عمده درد زانو ، گزینه های درمان و اقدامات پیشگیرانه ذکر شده است.

علل احتمالی:

دلایل مختلفی در پیشانی درد ایجاد می شود. تشخیص سایر علائم می تواند به تعیین علت اصلی کمک کند.

برخی از دلایل احتمالی درد در پیشانی عبارتند از:

– تاندونیت کشککک:

پیچ خوردگی مچ پا یا پیچ خوردگی زانو در اثر التهاب تاندون است که کشکک یا زانو را به استخوان درشت متصل می کند. این التهاب می تواند در اثر فعالیت هایی مانند پریدن و دویدن ایجاد شود که اغلب باعث ایجاد فشار در تاندون می شوند.

استرس مکرر ناشی از پریدن و دویدن می تواند باعث پارگی جزئی تاندون شود و منجر به التهاب و درد در قسمت پایین مغز شود.

– انواع دیگر تاندونیت

التهاب سایر تاندون های اطراف گردن نیز می تواند باعث ایجاد درد در جلوی زانو شود. درگیر شدن عضلات چهار سر ران و کانتور می تواند منجر به درد زانو شود.

تاندون چهار سر ران قسمت فوقانی ران را در قسمت بالا ، جایی که تاندون های ران عضلات ران را به راس استخوان درشت نی متصل می کند ، تحت تأثیر قرار می دهد.

آسیب یا التهاب هر یک از این تاندون ها می تواند باعث درد در قسمت جلوی زانو شود.

سندرم درد پاتلوفمورال

سندرم درد پاتلوفمورال نوعی بیماری است که باعث ایجاد درد در جلوی زانو می شود. مقاله ای در Archives of Bone and Joint Surgery Surgery بیان می کند که سندرم درد پاتلوفمورال یکی از علل شایع درد زانو است.

سندرم درد پاتلوفمورال می تواند به دلیل ضعف عضلات در ناحیه باسن ایجاد شود و در نتیجه دویدن ، دوچرخه سواری یا ورزش های پرش از ارتفاع ، گاهی منجر به عدم ستایش ستون فقرات یا فشارهای مکرر روی مفصل زانو شود. ایجاد می شود.

– آرتروز

با افزایش سن ، غضروف محافظ در انتهای استخوان ها ممکن است آسیب ببیند ، ممکن است آرتروز یا آرتروز ایجاد شود. این می تواند علائمی مانند موارد زیر را ایجاد کند:

– تورم

– درد

– سختی

احساس ترک خوردگی یا فرسودگی در تصویر

مقاله ای در ژورنال تحقیقات درد نشان داد که آرتروز شایعترین شکل آرتروز از یکی از مهمترین دلایل ناتوانی است.

یک مشکل اساسی در سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس اریتماتوز نیز می تواند در تخریب غضروف و درد نقش داشته باشد.

آرتروز می تواند در یک یا هر دو زانو رخ دهد و باعث درد در زانو یا سایر مفاصل شود.

– بورس تحصیلی

بورسیت بورسیت گفته می شود. بورسا به عنوان محافظ عمل می کند تماس استخوان ها و ساختارهای بافت نرم و مانند تاندون ها ، عضلات: چربی را کاهش می دهد.

بورسیت در این ناحیه می تواند باعث تورم یا درد در زانو شود.

– جراحت

بعضی مواقع برخورد با یک جسم سخت آنقدر ساده است که می تواند به قسمت جلوی زانو آسیب برساند. این می تواند باعث درد و حساسیت در ناحیه آسیب دیده شود.

آسیب های شدید مانند زمین خوردن یا تصادفات رانندگی می تواند باعث آسیب دیدگی زانو ، درد شدید و ناتوانی شود.

اگرچه آسیب های خفیف به طور کلی موقتی هستند ، اما اگر نگران علائم خود هستید ، بهتر است برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

علائم:

چندین علائم مرتبط با درد زانو وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

درد هنگام خم شدن یا بالا رفتن از پله ها

درد هنگام دویدن یا راه رفتن سریع

درد در پیشانی پس از مدت ها نشستن روی پاهای خمیده

– شنیدن صدای ترک یا ترک خوردگی هنگام خم شدن زانو

سختی ، خصوصاً بعد از بیدار شدن از خواب

ورم تورم پیشانی

کبودی

بی ثباتی مفاصل تحت فشار

فرد باید همیشه علائم خود را بنویسد و آنها را با پزشک خود در میان بگذارد. هر علامت می تواند به پزشک کمک کند تا علت اصلی درد زانو را تشخیص داده و به درستی آن را تشخیص دهد.

تشخیص:

پزشک زانو را معاینه می کند و از فرد در مورد علائم آن س asksال می کند. او همچنین عرض و پایداری حرکت زانو را بررسی می کند ، علائم آسیب ساختاری را بررسی می کند.

آزمایشات دیگری که می تواند به شما کمک کند تا پزشک را تشخیص دقیق دهد:

– معاینه با اشعه ایکس

– سی تی اسکن

– معاینه MRI

اگرچه اشعه ایکس و توموگرافی برای بررسی استخوان ها مفید است ، اما برای بررسی دقیق ساختارهای بافت نرم اطراف زانو مانند رباط ها ، تاندون ها و غضروف ها ، اسکن MRI می تواند مفید باشد.

رفتار

درمان درد زانو اغلب شامل مصرف داروهای ملایم ، ضد التهابی ، استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد است. با این حال ، ممکن است بسته به علت یا شرایط زمینه ای ، درمان هدفمند متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات زانو برای کاهش استرس در مفصل کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به اصلاح مشکلات راه رفتن و سایر ناهنجاری هایی که می توانند به درد کمک کنند ، کمک کند.

گاهی اوقات ، پزشک یا فیزیوتراپیست شما ممکن است استفاده از بریس یا زانوبند را توصیه کند. این می تواند به کاهش درد و حفظ ردیف کشکک کمک کند.

در موارد نادر ، مانند آسیب شدید تاندون ، ممکن است جراحی لازم باشد. هدف از این عمل ترمیم آسیب بافت آسیب دیده برای بازگرداندن عملکرد طبیعی زانو است.

توان بخشی پس از جراحی ممکن است مدتی طول بکشد ؛ این معمولاً شامل فیزیوتراپی برای بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی ، تقویت عضلات و کمک به فرد برای بازگشت به فعالیت طبیعی است.

جلوگیری

جلوگیری از گردن درد همیشه ممکن نیست ، اما برخی اقدامات می توانند به سلامت زانو و پا کمک کنند.

ورزش منظم ابزاری مفید برای تقویت بدن است. به خصوص برای زانوها ، پزشک ممکن است یک برنامه ورزشی را با هدف تقویت عضلات پا توصیه کند.

تمرینات کششی منظم می تواند به حفظ دامنه حرکت و کاهش سفتی کمک کند.

همچنین ، تغییرات رژیم غذایی مکمل های ats که می توانند التهاب را کاهش دهند می تواند مفید باشد ، اما شما همیشه باید قبل از انجام این کار با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

علاوه بر این ، حفظ وزن سالم می تواند به کاهش فشار روی مفاصل کمک کند ، که می تواند از آسیب دیدگی زانو جلوگیری کند.

تمرینات Erc

پزشک یا فیزیوتراپیست ممکن است برخی تمرینات را برای تقویت عضلات پا و زانو برای کمک به درمان یا جلوگیری از درد زانو توصیه کند.

در اینجا دو نمونه از تمرینات تقویت پا وجود دارد. بسته به علت اصلی درد زانو ، پزشک ممکن است تمرینات دیگری را برای شما تجویز کند.

– روی پاهای خود بنشینید

روی پاهایتان روی زمین بنشینید.

عضله ران یک پا را کشیده و آن را بیاورید و جلوی بدن قرار دهید.

این وضعیت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس پای خود را به آرامی پایین بیاورید.

این حرکت را تکرار کنید تا زمانی که احساس راحتی کنید ، سپس همان کار را با پای دیگر انجام دهید.

– عضلات مربع را کشش می دهد

صاف بایستید و از صندلی یا دیوار استفاده کنید تا تعادل خود را حفظ کنید.

یک زانو را در پشت بدن خم کنید و پاشنه پا را تا ران بالا بیاورید.

مچ پا را با یک دست بگیرید و پاشنه را به آرامی به بدن نزدیک کنید.

این وضعیت را بسته به راحتی 30 تا 60 ثانیه نگه دارید ، سپس این کار را با پای دیگر انجام دهید.