فرهنگ و هنر

۱۰ نکته کاربردی برای مواجهه با «آزاردیده جنسی»

اخیراً و با ظهور سکوی کلاب هاوس ، داستان هایی درباره آزار و اذیت جنسی توسط افراد مختلف دوباره به وجود آمده و این مهم بدون توجه به صحت داستان ها مجدداً مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

حمله ، آزار و اذیت جنسی و تجاوز به عنوان پیامی درباره آنچه در زیر پوست شهر می گذرد یکی از موضوعات دائمی مورد توجه رسانه ها است. گزارش آزار و اذیت جنسی به قدری مهم است که به دلیل پوشش خبری خود در مورد گل رز بوستون برنده جایزه پولیتزر شده و مورد توجه بسیاری از خوانندگان دیگر رسانه ها قرار گرفته است.

با این حال ، نزدیک شدن به چنین س questionsالاتی برای شاهدان آزرده ، دوستان و روزنامه نگاران آسان نیست.

برای گزارش رویکرد تحقیق ، آزار و اذیت ، خشونت ، تجاوز جنسی ، کارهای زیادی وجود دارد که مهمترین آنها موارد زیر است:

1 با احتیاط و با آرامش به داستان نزدیک شوید. روزنامه نگاران تازه کار اغلب هیجان زده می شوند. حتی روزنامه نگاران باسابقه نیز تحت تأثیر احساسات عجولانه عمل می کنند. به عنوان یک روزنامه نگار یا فقط یک دوست که می خواهد به کسی که آسیب دیده است کمک کند ، سعی کنید ابتدا احساسات خود را کنترل کنید. به یاد داشته باشید شخصی که مورد آزار قرار گرفته یا در حال حاضر مورد آزار و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است ، شایسته احترام و مراقبت شما است. هیچ داستانی ارزشمندتر از راوی آن نیست. در مورد موضوع با حوصله سوال کنید. به یاد داشته باشید شخصی که آزار و اذیت را برای شما بازگو می کند ، شما را قابل اعتماد غیرقابل توصیفی می داند. با دقت به روایت عصبی گوش دهید. آنچه می شنوید ممکن است فقط یک داستان باشد تا یک عصر یا یک داستان را برای همراهان خود بگویید ، اما برای مجرم ، این فقط یک تصادف نیست ، بلکه یکی از تاریک ترین قسمت های زندگی است که می تواند در حال حاضر ادامه یابد. ،

27 برای شخصی که می خواهد یک داستان آزار و اذیت را بشنود یا ضبط کند ، توضیح دهید که چرا شنیدن داستان برای شما مهم است. اطمینان حاصل کنید که راوی احساس “سوused استفاده” نکرده است. تأکید کنید که در هیچ کجا منتشر نمی شود ، بدون رضایت وی نمی توان برای آن گفت. هیچ روزنامه نگار یا حتی دوستی که گزارشی از آزار و اذیت را بشنود علاقه ای ندارد که به عنوان خشن شناخته شود. برای جلوگیری از چنین سوund تفاهمی ، تا جایی که می توانید مراقب باشید تا مطمئن شوید همه چیز تحت کنترل راوی آزار دهنده است و بدون رضایت وی منتشر نمی شود.

3 به یاد داشته باشید که مسئولیت حمایت از منبع یا دوستی است که آزار و اذیت را گزارش می دهد ، به عهده شما است. به طور خاص ، به یاد داشته باشید که شما ممکن است تنها یا یکی از معدود افرادی باشید که از مسئله آگاه هستند ؛ آنها باید از قربانی نه تنها در مقابل آزار دهنده بلکه در مقابل کسانی که نمی خواهند باشند نیز محافظت کنند. مطلع. شما: ممکن است فکر کنید که ممکن است این موضوع در میان “چند دوست صمیمی” شما باقی بماند ، یا اگر در یک وب سایت یا مجله محلی منتشر شود ، چندان مورد بحث قرار نخواهد گرفت. این فرض همیشه اشتباه است. فقط اگر “کسی” ماجرا را از شما بشنود ، کنترل شرایط را از دست داده اید. به خاطر داشته باشید که هر آنچه منتشر می شود می تواند به سرعت در سراسر کشور ، حتی در جهان ، با عوارض جانبی تحریک کننده ، حتی بر روی شما منعکس شود. قبل از اشتراک هر داستان ، تمام جنبه های آن را بررسی کنید.

4 وقتی با سابقه آزار و اذیت مواجه شدید ، اولین قدم شما باید جستجوی کمک حرفه ای باشد. بر پنهان کاری منبع آزار و اذیت / دوست / راوی و محافظت تأکید کنید ، با یک وکیل ، روانشناس مشورت کنید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید ، موضوع را مطرح کنید و به قضاوت آنها گوش دهید. از آنها بپرسید در این شرایط بهترین و ضروری ترین اقدام چیست. به راوی کمک کنید تا از نظر حقوقی ، پزشکی ، روانپزشکی ، روانشناختی و در صورت لزوم از پلیس کمک بگیرد ، اما به یاد داشته باشید که نمی توانید کسی را مجبور کنید کاری را که دوست ندارد انجام دهد.

5 تحقیق کنید. بررسی کنید که آیا این آزار و اذیت در محل کار ، مدرسه یا مانند آن ، در خفا و در تبانی با قربانی رخ داده است. اگر قربانی مایل است به شما بگوید که این موضوع را با دوستانش در میان گذاشته است ، به سراغ دوستان یا اقوام خود بروید که از ماجرا مطلع هستند و از آنها س askال کنید. تا آنجا که ممکن است شواهد را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که گزارش آزار جنسی می تواند عواقب قانونی داشته باشد. خود را برای چند روز آینده آماده کنید و متوجه شوید که گزارش آزار و اذیت جنسی با یک گزارش ختم نمی شود.

6 از خود محافظت کنید. به عنوان یک دوست ، شنونده یا روزنامه نگار در پی حمله ، طبیعی است که احساس اضطراب ، خواب آلودگی ، غم ، بی علاقگی ، کابوس های شبانه و موارد مشابه را تجربه کنید. کمک تخصصی بگیرید حداقل یکی از عزیزان یا همکاران خود را در مورد موضوعی که به صورت خصوصی دنبال می کنید ، مطلع کنید. روزنامه نگاران برای اینکه بتوانند به دیگران کمک کنند ، ابتدا باید مراقب باشند که به دردسر نیفتند.

7 اطمینان حاصل کنید که در طول گزارش شما همه چیز “شارژ” شده است. اگر کسی یا افراد بگویند توسط یک یا چند نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، قبل از اثبات آن در دادگاه ، به سادگی “اتهامات خود را” مطرح می کنند. توجه داشته باشید که بسیار نادر است که شخصی به دروغ دیگری را به تجاوز جنسی یا آزار جنسی متهم کند. جرم شناسان می گویند تنها 2٪ از گزارش های آزار جنسی نادرست است. داستان آزار جنسی ، خشونت یا تجاوز جنسی توجه ناخواسته زیادی راوی را به خود جلب می کند ؛ این داستان اغلب با تمسخر بیشتر همراه است ؛ آزار جنسی. قربانیان برای گزارش خشونت با فشار ، اضطراب و آسیب دیدگی مجدد روبرو می شوند. هیچ کس در مورد آزار و اذیت جنسی برای سرگرمی صحبت نمی کند. به یاد داشته باشید ، تخمین زده می شود که 75٪ از جرایم جنسی هرگز گزارش نمی شود. بنابراین شغل شما به عنوان یک دوست یا روزنامه نگار قلدری که می خواهد داستان قلدری را پخش کند ، امنیت بیشتر قربانیان است.

8 صرف نظر از اتهامات ، به سراغ شخص متهم بروید و با او صحبت کنید. از متهم تحقیق کنید. به سراغ دوستان ، آشنایان او بروید ، از رفتار او جویا شوید. به یاد داشته باشید که سو abuse استفاده جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک با گزارش محدودی از آزار و اذیت و به دنبال آن روزنامه نگاران آغاز شد و به یک چالش جهانی تبدیل شد ، که یک تغییر اساسی در سازماندهی کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان بود. الگوی رفتاری انسان می تواند به اثبات گناه یا بی گناهی آنها کمک کند. به یاد داشته باشید که قربانیان تجاوز جنسی و تجاوز جنسی با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود چیزی به دست نمی آورند یا از دست نمی دهند.

9 به یاد داشته باشید که یادآوری و گفتن آزار و اذیت جنسی ناامیدکننده است. تعریف آن می تواند با سردرگمی در داستان همراه باشد. طبیعتاً شخصی که داستان سو abuse استفاده خود را تعریف می کند گیج است. طبیعی است که بعضی چیزها را فراموش کند یا ناخودآگاه آنها را دور بزند. اگر قربانی نتواند جزئیات را به خاطر بسپارد یا نمی خواهد آنها را مشخص کند ، این طبیعی است. بازماندگان ممکن است نتوانند از لحاظ زمانی اتفاقات را تعیین کنند. تلاش برای ضبط همه چیز در روز ساعت کاری سخت و طولانی است. تحت فشار قرار دادن قربانی برای توجه بیشتر به جزئیات سو abuse استفاده از آنها نه تنها غیراخلاقی است بلکه آسیب روحی جدی به قربانی وارد می کند. به گوینده اجازه دهید آزادانه آنچه اتفاق افتاده را تعریف کند ، نه به ترتیب دلخواه شما. به خاطر داشته باشید که افشای جزئیات آزار و اذیت جنسی ، اگرچه مفید است ، اما به دیگران کمک می کند تا آزار و اذیت جنسی را بدانند ، اما می تواند به خشونت و همچنین آسیب بیشتر به راوی کمک کند.

10 به قربانی فشار وارد نکنید. بگذارید برود و به او اطمینان دهد که اوضاع را کنترل می کند. برای غلبه بر آسیب های آزار و اذیت جنسی ، گاهی زمان بسیار زیادی لازم است. آزار و اذیت جنسی یکی از دردناک ترین تجربیاتی است که فرد می تواند داشته باشد. در تمام مراحل مطالعه ، بازیابی و انتشار داستان مراقب باشید. همیشه به یاد داشته باشید که عزت و انسانیت افراد از همه مهمتر است. هیچ برنامه ای به اندازه گوینده آن مهم نیست. کسانی که آزار و اذیت خود را به شما می گویند برای شما بسیار ارزش دارند. نشان دهید که لیاقت آن را دارید.

انتهای پیام: