استان ها

ممنوعیت الکل در جام جهانی قطر فضای ورزشگاه‌ها را امن‌تر کرده است

بار.

هفته نامه «تایمز» لندن به تعداد تماشاگران زن خارجی حاضر در دوحه افزود. جو استادیوم ها از نظر آزار و اذیت جنسی برای زنان امن تر شده است و بسیاری از زنان معتقدند که ممنوعیت فروش مشروبات الکلی توسط قطر قریب الوقوع است. استادیوم های فوتبال به کاهش جو خصمانه مرتبط با بازی کمک کرده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا. روزنامه تایمز لندن در گزارشی گزارش داد که بسیاری بر این باورند که جام جهانی قطر می تواند الگویی برای سایر برگزارکنندگان جام جهانی باشد تا مصرف الکل را محدود کنند.

آاین گزارش از تعداد تماشاگران زن خارجی حاضر در دوحه افزود: جو ورزشگاه ها از نظر آزار و اذیت و آزار جنسی برای زنان امن تر شده است.
بسیاری از زنان بر این باورند که ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در خارج از استادیوم های فوتبال توسط قطر به کاهش جو خصمانه پیرامون بازی کمک کرده است.

الی مولوسون، شهروند بریتانیایی که یک کمپین زنان را اداره می کند، به تایمز گفت که در ابتدا از رفتن به قطر نگران بود.

این جوان 19 ساله گفت: باید بگویم که سفر به اینجا یک شوک واقعی برای من بود. هیچ تماس، آزار جنسی یا تبعیض جنسی وجود نداشت.

تایمز اضافه کرد که علیرغم انتقاد از قطر به دلیل تبعیض علیه زنان، بسیاری از زنان جو استادیوم ها را فراگیرتر و خوشایندتر از آنچه انتظار داشتند، یافته اند.

در حال حاضر، بسیاری از بینندگان انگلیسی مانند Molosson آن را باور دارند این نسخه از جام جهانی باید نمونه ای برای برگزاری مسابقات در انگلیس باشد.

در همین رابطه، یک افسر بلندپایه پلیس بریتانیا می گوید که عدم وجود اوباش در قطر نشان می دهد که دولت نباید محدودیت های استفاده از مشروبات الکلی در ورزشگاه ها را کاهش دهد.

ممنوعیت الکل توسط دولت قطر در جام جهانی 2022 حواشی زیادی را به همراه داشته است.

رسانه های اروپایی این اقدام قطر را به شدت محکوم کرده اند. اما دولت قطر به دلیل شرع در کشورش اجازه خرید یا فروش مشروبات الکلی به مردم در استادیوم های فوتبال را نداد و مصرف این نوشیدنی ها را مجاز نکرد.

انتهای پیام/