استان ها

ورود پساب به مهارلو با توسعه تصفیه خانه‌ها مدیریت می‌شود

سرگرمی برای همه/ فارس رئیس اداره محیط زیست فارس به دریاچه مهارلو، فاضلاب ورودی به آن اشاره کرد و گفت: برنامه ای برای توسعه تصفیه خانه های شیراز رعایت شده است و در صورت اجرا، پساب ورودی مهارلو کنترل می شود. .

عطاپور شیرزاد روز پنجشنبه 1 اردیبهشت در همایش پاک روز زمین پاک در پاسخ به این سوال سرگرمی برای همه که چرا آلودگی هوای شیراز از ابتدای سال جاری مکرر بوده است، اظهار کرد: این آلودگی هوا در شیراز بسیار زیاد است؟ عامل اصلی آلودگی در شیراز گرد و غبار است – آلودگی چندانی نسبت به سایر کلانشهرها وجود ندارد، آلودگی نیز متاثر از وجود عوامل متحرک – که منشاء اصلی خودروها هستند.

وی با اشاره به این عامل افزود: محیط زیست معاینه فنی خودروها را کنترل می کند اما برای زیرساخت های شهری شهرداری باید به آینده نگاه کند، تجهیزات باید به روز شوند.

رئیس محیط زیست فارس با اشاره به اینکه صنایع آلاینده نیز برنامه زمانی دارند که منتقل می شود، افزود: «حل مسئله مبتنی بر دانش برای محیط زیست مهم است؛ ما برنامه‌هایی را برای استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر دانش توسعه خواهیم داد. مشکلات زیست محیطی را کاهش دهد.»

پور شیرزاد به دریاچه مهارلو و فاضلاب ورودی به آن اشاره کرد. برنامه توسعه تصفیه خانه های شیراز رعایت شده است که در صورت اجرای آن، ورود فاضلاب به مهارلو کنترل می شود.

وی همچنین درباره معادن کلات و آلودگی های ناشی از آن گفت.

پورشیرزاد با اشاره به زباله های معمول در ورودی شهرها، خاطرنشان کرد. وجود زباله و پلاستیک در ورودی شهرها زیبا نیست، دهیاری ها و شهرداری ها دست به کار شوند و هیچ بهانه ای برای زیبایی و سلامت زمین پذیرفته نیست. مردم.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر محیط زیست نشان دهنده اهمیت این موضوع در کشور است، افزود: رئیس جمهور با اعلام اینکه توسعه زیرمجموعه محیط زیست است اهمیت محیط زیست را در کشور نشان داده است.

پورشیرزاد با اشاره به اینکه محیط زیست به دلیل تغییرات اقلیمی در جهان در کشور ما وضعیت مناسبی ندارد، گفت.

رئیس محیط زیست فارس با اعلام اینکه باید به دنبال الگوی جدید حفاظت بود، افزود: رسانه ها زبان محیط هستند که می توانند به روشن شدن این حوزه از “افکار عمومی و آگاهی” کمک کنند.

پورشیرزاد با اشاره به اینکه فضای کشور با رسانه های صادق شفاف است، گفت. ما هیچ رازی در محیط زیست نداریم، فکر می کنیم باید در این زمینه پاکیزگی وجود داشته باشد.»

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت مناطق باتلاقی گفت. مرداب پریشان آب ندارد، بختگان هم در حال بیرون آمدن است، سایر مناطق باتلاقی منطقه وضعیت خوبی ندارند، در حال بهبود هستند.

رئیس محیط زیست فارس با اشاره به اینکه ستاد احیای تالاب ها در استان وجود دارد، تصریح کرد. مطالعات دانشگاهی برای احیای تالاب ها در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد چرا که محیط زیست یک نهاد حاکمیتی است که با سایر ارگان ها هماهنگی دارد.

وی با بیان اینکه با ساماندهی پرونده های کشاورزی 40 تا 50 درصد مشکلات تالاب ها برطرف می شود، افزود: وی ادامه داد: بعد از آب آشامیدنی، تاکید بر تامین آب مناطق آبی است که به دنبال آن آب موجود خواهد بود. امید به احیای تالاب های اختصاص داده شده وجود خواهد داشت.»

پورشیرزاد با بیان اینکه برای جلوگیری از خشک شدن محوطه باتلاق باید مقداری آب رهاسازی شود، افزود: وی افزود: ریزگردها چالش اجتماعی ایجاد می کند، بنابراین مدیریت اکولوژیک برای مناطق تالاب انجام می شود، احیای آنها اگر بر اساس آمایش سرزمین، اولویت های زیست محیطی انجام شود، می توان امیدوار بود. احیا. “

وی همچنین از آتش سوزی های رخ داده در مناطق حفاظت شده نیز خبر داد. نظارت ادامه دارد.»
برای اینکه سرزمین ها آتش نگیرد با مشارکت مردم کار می شود.

پورشیرزاد همچنین درباره منطقه تالاب هفت برم گفت.

رئیس محیط زیست فارس درباره سد تنگ سرخ و اختلافات آن نیز گفت. این سد مدتی است که با مخالفت محیط زیست مواجه شده است، اما قرار بود ارتفاع سد کاهش یابد و در حال بررسی است، اما توافقی صورت نگرفته است. توسط محیط زیست داده شده است.

انتهای پیام: