اجتماعی

دولت سیزدهم «تقاضای آب» را مدیریت کند/کم آبی با مدیریت سازه‌ای حل نمی‌شود

آب همیشه یکی از مشکلات آب و هوای خشک و نیمه خشک ایران بوده است و امسال با افت چشمگیر آب باران ، نگرانی جدی تری ایجاد کرده است. رویکرد سیزدهم برای اداره دولت در این زمینه بسیار مهم است. و کارشناس بخش زمین ، تأمین آب اضافی را با مصرف بیشتر آب و تقاضا برابر می داند و پیشنهاد می کند که دولت آینده با مدیریت تقاضا از مدیریت تامین آب جلوگیری کند.

به گزارش سرگرمی برای همه حنیف رضا گلزار وی در یک مصاحبه رادیویی ، با تأکید بر اینکه مشکل کمبود آب از طریق مدیریت ساختاری (ساخت سد – پروژه های انتقال آب) قابل حل نیست ، گفت. “پس از ساخت سد ، میزان آب مصرفی مردم به طرز چشمگیری افزایش یافته است.”

گلزار یکی از شاخص های ارزیابی فعالیت دولت در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی را مشکل موقعیت سازمان های مردم نهاد فعال در این زمینه از دیدگاه مقامات کشوری دانست. ،

وی گفت: ارتقا of منطقه حفاظت شده جنگل ابر یک موفقیت بزرگ در این زمینه است. “این موضوع از 10 سال پیش و هنگام روی کار آمدن دکتر روحانی آغاز شد ، اما هنوز اختلافات زیادی پیش از تصمیم رئیس جنگل ابر وجود داشت. “منطقه حفاظت شده نوسازی شد ، ساخت جاده تخریبی در غرب جنگل های هیرکانی لغو شد.

این کارشناس آب و زمین با تأکید بر اینکه بحران های آب در کشور از ابتدا نمی تواند با دولت های یازدهم و دوازدهم ارتباط داشته باشد ، گفت: وی افزود: “این مشكلی است كه در درازمدت طی سالها بوجود آمده است ، زیرا دولت های قبلی دیدگاه درستی دارند. آنها آب نداشتند.

گلزار از رویكرد غالب ساختاری دولتها در زمینه مدیریت آب انتقاد كرد. بیشتر دولت ها بر روی ساخت سد ، پروژه های تبادل آب تمرکز می کنند و مواردی مانند آبخیزداری و کشت کشاورزی را به عنوان یکی از مهمترین مناطق آب نادیده می گیرند. مصرف:

وی در مورد احیای دریاچه ارومیه گفت: «

وی گفت: “سطح اراضی قابل کشت که نیاز زیادی به آب در منطقه دریاچه ارومیه دارند ، طی 40 سال گذشته افزایش یافته است.” کفایت البته بدون در نظر گرفتن عواقب مضر.

گلزار با تأکید بر اینکه مشکل کمبود آب با مدیریت ساختاری (احداث سد – پروژه های انتقال آب) حل نخواهد شد ، گفت: “طبق آمار ، پس از ساخت سد ، حجم مصرف آب و بحران آب به شدت افزایش یافته است ، زیرا مدیریت آب بر اساس تأمین و درآمد است.”

وی تأمین آب اضافی را مترادف با مصرف بیشتر آب و تقاضا و گفت. “در حوزه مدیریت ، دولت آینده باید به مسئله مدیریت تقاضا بپردازد و از مدیریت عرضه گرا بپرهیزد.

انتهای پیام: