اقتصادی

دولت سیزدهم بدنبال تحقق حکمرانی داده محور است

سرگرمی برای همه/مرکزی سرپرست وزیر کار، تعاون و تامین اجتماعی گفت. ما به دنبال حاکمیت داده محور در دولت سیزدهم هستیم.

محمدهادی زاهدی وفا در شصت و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دولت مرکزی در تاریخ 4 شهریور 1401 اظهار داشت: تشکیل این شورا باعث می شود تا مشکلات به صورت شفاف به مسئولان و دولت منعکس شود. این انباشت دانش فنی در زمینه های تخصصی است. تعدادی کارخانه دولتی و خصوصی وجود دارد، اما سازمان خدمات فنی و تحقیق و توسعه محسوب نمی شود، اما سازمان های بخش خصوصی باید هسته های ارائه خدمات فنی و مهندسی و مراکز تحقیق و توسعه ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه تولید دانش بنیان نه تنها شعار سال است، بلکه لازمه بقای رقابت ما در عرصه جهانی است. اگر محصولات خود را به دنیا عرضه نکنیم، بازار خود را به دنیا عرضه خواهیم کرد. محصول جهانی است و اگر بازار محصولات داخلی و خارجی مهیا شود تا در آن هم افزایی حاصل شود.

زاهدی وفا با بیان اینکه اقدامات تامین مالی و بدهی مندرج در بودجه به دلیل عدم تعادل در سیستم بانکی قابل اجرا نیست، افزود: دو سال پیش برای کنترل افزایش نقدینگی محدودیتی در ترازنامه بانک ها ایجاد شد. اما امروز نقدینگی 5100 است، به هزار میلیارد تومان رسیده است و این افزایش نقدینگی نمی تواند دخیل در تولید موثر باشد. در دهه گذشته میانگین رشد اقتصادی نزدیک به صفر بوده و تورم شش ماهه سال گذشته 58.2 بوده و تجهیزات بانک برای رشد تولید اجرایی نشده است.

او گفت. با توجه به تجربه نظام بانکی باید به سمتی حرکت کنیم که از بازار سرمایه منابع را بسیج کنیم که به موجب آن در هر منطقه یک شرکت سرمایه گذاری منطقه ای ایجاد شود. بر اساس این طرح، به جای سرمایه گذاری ملی واحد، شرکت هایی در شهرستان ها برای ایفای نقش در تامین مالی سرمایه گذاری های بخش خصوصی و همچنین گسترش تعاونی ها در مناطق، نوع دوم تعاونی قابل عرضه در بورس، تشکیل می شود. به طور کلی)، زیرا برای پیشرفت هر کشور نیازمند تغییر و تحول ساختار تامین مالی هستیم.

زاهدی وفا گفت: وی افزود: به دنبال اجرای سیاست تامین منابع مالی از مرکز به شهرستان ها هستیم، باید شرکت های سرمایه گذاری در استان ایجاد کنیم که در این صورت نیاز به تامین مالی از مرکز و طرح مربوطه نخواهد بود. قرار است تدوین شود.

سرپرست وزیر کار، تعاون و تامین اجتماعی افزود. وی افزود: سربازان خط مقدم جهاد اقتصادی، فعالان بخش خصوصی و اقتصادی هستند و تلاش می‌کنیم در راستای تسهیل قوانین و حمایت از فعالان اقتصادی، هر چه در توان داریم انجام دهیم.

وی در خصوص پیشنهادات بخش خصوصی در خصوص پیامدهای اجرای مشاغل سخت و زیان آور گفت: «امروز این موضوعات به شدت مطرح می شود تا تصمیم بگیریم، نباید مشاغل سخت و زیان آور را از هم جدا کنیم. مشاغل دیگر و از طرفی سعی می کنیم برخی از مشاغل را که سخت و زیان آور نیستند را نیز در نظر بگیریم و حتی برخی کارفرمایان از این اقدام حمایت می کنند.

زاهدی وفا بیان کرد. کار به ما کمک می کند تا در این زمینه بهتر تشخیص دهیم و سلامت کارگران در محیط کار را به درستی طبقه بندی کنیم.

او اضافه کرد: وی ادامه داد: ما با همه توصیه‌ها موافقیم، اما بررسی‌های لازم را در نحوه و زمان اجرا خواهیم داشت تا اقدامات به نفع کارفرما و جامعه کارگری انجام شود.

زاهدی وفا اعلام کرد. «امروز ترکیب کمیسیون های بدوی مطالبات مواد 43 و 44 قانون تامین اجتماعی به موجب قانون تشکیل شده است و ما نیز مجری و مجری قانون هستیم. هر تغییری مجلس باید به موضوع ورود کند و بررسی کند و تغییرات را انجام دهد، تصویب کند، البته تامین اجتماعی معتقد است هر چه نیروی کار بیشتر به محیط کار بستگی داشته باشد، تولید بیشتر می شود، اما گاهی این موارد منعکس می شود؛ البته در این زمینه باید به این موضوع توجه کرد که در این زمینه باید به این موضوع توجه شود. انگار تامین اجتماعی و کارفرما و کارمند با هم تضاد دارند.

وی در خصوص امکان پرداخت بدهی 60 ماهه فعالان و بنگاه های اقتصادی به سازمان تامین اجتماعی و واگذاری اختیارات به شهرستان ها گفت: بحث تامین اجتماعی باید در این دانشکده مطرح و حل و فصل شود، اختیارات منطقه نیز بررسی شود، البته بحث بخشودگی جرایم نیز هفته گذشته در شورای رهبری مطرح و تصویب شد.

سرپرست وزیر کار، تعاون و تامین اجتماعی در خصوص پیشنهاد احیا و حفظ ماده 191 قانون کار گفت. با توجه به این مقاله، امکان حذف کارخانه های کوچک از برخی موارد وجود دارد، کارگروه تخصصی برای مطالعه ایجاد شد. این موارد و با توجه به شعار سال کل موضوع در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مشکلات موجود در نظام جامع روابط کار گفت. وی ادامه داد: در طول دو دهه اخیر مشکل دولت الکترونیک بارها تکرار شده است، در این دولت تلاش زیادی برای تامین زیرساخت‌های فناوری از جمله سیستم‌ها انجام شده است. وزارت کار. البته ما عیوب را قبول داریم اما برخی از این عیوب مربوط به نیروهای دیگر است. در حالی که ما برای رفع شکاف ها تلاش می کنیم، به اشتراک گذاشتن داده ها بین نهادها، به ویژه نهادهای خارج از قوه مجریه دشوار است، ما به دنبال اجرای حکمرانی مبتنی بر داده در دولت سیزدهم هستیم که کمک خواهد کرد. روابط دولت و مردم و تصمیمات دولت…

زاهدی وفا درباره ایمنی کارگران گفت. وی افزود: قراردادهای موقت مشکوک هستند و باید به طور کلی مورد بررسی قرار گیرند و باید به امنیت شغلی به طور کلی نگاه کنیم و تغییر چند نکته در این زمینه کافی نیست.

انتهای پیام