اجتماعی

اسحاقی: دولت سیزدهم از واکسن تولید داخل حمایت کند

یکی از اعضای کمیته بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که دولت سیزدهم باید از واکسن های تاج تولید داخل حمایت ویژه کند تا بتوانیم زودتر به نتیجه برسیم.

سلمان ایشاکی در مصاحبه با سرگرمی برای همه گفت: “نباید تصور کرد که افراد دیگر از طریق واکسیناسیون به عروسی آلوده نخواهند شد ، بلکه فقط خطر ازدواج کاهش می یابد.” در حال حاضر اقداماتی برای تولید و تهیه واکسن از خارج انجام شده است و انتظار می رود دولت جدید بودجه بیشتری را برای حمایت از تولید داخلی تأمین کند تا نتایج زودتر حاصل شود.

نماینده جمعیت Gha Aenat اضافه کرد. “ما در وارد کردن واکسن مشکل داشتیم.” با این حال ، دولت فعلی می تواند با تأمین اعتبار بسیار زیاد برای خرید واکسن از خارج از کشور ، از واکسن های تولید داخل حمایت کند. مقام معظم رهبری به واکسن ساخت داخل اعتماد کردند که به اعتقاد وی مبنای تخصصی دارد ، به این معنی که رهبر معظم انقلاب با اعتقاد به نظرات خبره از واکسن ساخت داخل با ایمان استفاده کردند و اعتماد به نفع مردم است.

این عضو کمیته بهداشت مجلس تأکید کرد. بودجه لازم برای تهیه واکسن های تولید داخل به دو شرکت واکسن سازی ، برکت و پاستور اختصاص داده می شود. البته ، پوشش واکسن نمی تواند به طور کامل از تولید داخلی تأمین شود ، بنابراین می توان از کشورهای خارجی در همان محدوده های تعیین شده توسط مقامات کمک گرفت. به این ترتیب لازم است با مراجعه به شرکتهای خصوصی شرایطی برای تأمین نیاز به واکسنهای داخلی با تمیز کردن بخش خصوصی فراهم شود.

اسحاق توضیح داد. همه موارد بودجه واکسن نباید به عهده وزارت بهداشت باشد ، اما همه وزارتخانه ها باید در تأمین بودجه خود کمک کنند. این به بخشی از وام اشاره دارد که مردم از آن استفاده نمی کنند. نمونه آن را می توان در اعتبارات برگزاری مراسم مانند روزهای یادبود وزیران ، روزهای بزرگداشت ، مراسم هایی که حذف آنها به مردم آسیب نمی رساند مشاهده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس نتیجه گیری کرد. “دولت جدید به جای اختصاص تمام انرژی خود به تهیه واکسن از شرکت های خارجی ، در تلاش است تا واکسن های تولید داخل را تأمین کند.” همچنین مشخص شد که بخشی از وام های وزارتخانه ، که مردم از آن استفاده نمی کنند ، صرف تهیه واکسن شده است. خیرین نیز برای کمک به میدان می آیند.

انتهای پیام: