اجتماعی

احتمال تولید انبوه واکسن کووپارس از پاییز/ اثربخشی واکسن در مقابل جهش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، در تشریح روند آزمایش بالینی واکسن کوپارس ، که با دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود ، همچنین شرایط کنترل و درمان بیمار در مراکز درمانی تحت کنترل آن را تشریح کرد. دانشگاه:

در مصاحبه ای با سرگرمی برای همه ، دکتر العلیل کوهپایه زاده در مورد آخرین وضعیت آزمایش بالینی واکسن Koopars ، موسسه رازی گفت: در اوایل ماه ژوئن ، مرحله دوم یک آزمایش بالینی را با دو گروه 250 نفره آغاز خواهیم کرد که حدود یک ماه طول خواهد کشید. سازمان غذا و دارو در حال سرعت بخشیدن به روند کار است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول مداخله انسانی واکسن کوپارس در 31 مارس با حضور 133 داوطلب آغاز شد و در اواخر آوریل پایان یافت. این وظیفه داوطلبان است.

او افزود. “ما امیدواریم که بتوانیم مرحله سوم آزمایش بالینی را در اواسط تابستان آغاز کنیم ، با تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از پیشرفت ، قادر به تولید واکسن در اوایل پاییز خواهیم بود.”

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران فرصت تغییر ساختار شریان کرونا را با جهش های جدید در ویروس کرونا ادامه داد. “با توجه به اینکه این واکسن علیه پروتئین S یا پروتئین سطح ویروس ساخته می شود ، ویروس را هدف قرار می دهد ، جهش ها کمتر است. انتظار می رود که این واکسن همچنان در برابر جهش هایی که در سطح غلاف نیستند ، م effectiveثر باشد.

وی گفت: “افراد با دوزهای مختلف واکسن واکسینه می شوند ، آیا این بدین معنا نیست که آنها واکسن دریافت نمی کنند.” در یکی از گروه های کوچک ، واکسن آبله در مرحله اول تزریق شده است ، اما در این مرحله چنین واکسنی وجود ندارد. اگر مشخص شود افرادی که واکسن های با دوز کم یا دارونما دارند ایمنی کمی دارند ، باید واکسینه شوند ، باید واکسینه شوند.

وی در مورد عوارض جانبی این واکسن در مرحله اول زندگی انسان گفت: “عارضه کوتاه ، قابل پیش بینی است ، همه واکسن ها این علائم را دارند.” به طور کلی ، هیچ حادثه بزرگی در مرحله اول گزارش نشده است.

تعداد تخت های تاج هنوز زیاد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین در مورد وضعیت مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه گفت. “مشکلی نیست تعداد مراجعه به بخشهای سرپایی مراکز جامع بهداشتی و بیمارستانها اندکی کاهش یافته است. اما تعداد بیماران بستری در بیمارستان هنوز هم زیاد است. به خصوص تخت ها هنوز شلوغ هستند. وضعیت ما بسیار بهتر از هفته گذشته است ، که این به دلیل افرادی است که اقدامات کاهش جمعیت در شهر را تماشا می کنند.

او ادامه داد. “از نظر پزشکی ، ما در زمینه داروهای تهاجمی (Ramdsavier) مشکلاتی داشتیم که با حمایت سازمان غذا و دارو ، روند عادی سازی شد. امیدواریم دارو و تجهیزات مورد نظر را تهیه کنیم. در روزهای پیش رو. ” از نظر اکسیژن مشکل خاصی وجود ندارد ، مراکز در آن دوره ارائه شده اند ، ما با حمایت معاون وزیر بهداشت و به همراه شرکت های مختلفی که اکسیژن تولید می کنند پرونده ای را تشکیل داده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از روند تزریق واکسن تاج در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد. و دو مرکز بهداشتی در غرب: در شمال غربی. ما آن را در تهران داریم که 7 منطقه شهری را در بر می گیرد ، تقریباً در همه این هفت مجموعه واکسن تزریق می کنیم و تاکنون به طور متوسط ​​بیش از 80٪ از 80 کودک ثبت شده در سیستم های ما واکسینه شده اند. با فعال شدن سیستم Salamat.gov.ir ، ما انتظار داریم که موارد بیشتری در جامعه هدف ما اضافه شود.

کوهپایه زاده ادامه داد. “در روزهای اولیه ، ما با مراکز زیادی روبرو بودیم ، اما بعداً ، با افزایش هماهنگی ، ایجاد مراکز بزرگ واکسیناسیون ، استفاده از سطل های بزرگ ورزشی برای حل مشکل ، امیدوارم بتوانیم فرآیند تزریق واکسن را به طور خودکار انجام دهیم.

انتهای پیام: