اجتماعی

آخرین وضعیت تست بالینی واکسن «کووپارس» /تزریق واکسن به بیمارانی دیابتی و فشارخونی

کووپارس ، سخنگوی پروژه واکسن آزمایش های بالینی Rop Institute ، آخرین تحولات مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن را توصیف کرد.

در مصاحبه ای با سرگرمی برای همه ، دکتر محمد حسین فلا مهرآبادی وی با اشاره به اینکه مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن “کوپارس” از 26 ژوئن آغاز شد ، گفت: “مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن” کوپارس “با شرکت 500 داوطلب در 2 گروه 250 نفره در حال انجام است ، حدود 300 نفر واکسن فاز اول را دریافت کردند و دوز دوم به حدود 15 نفر داده شد. ما تزریق همه 500 نفر.

او افزود. “خوشبختانه ، مانند مرحله اول آزمایش بالینی ، عارضه خاصی نداریم که باعث ایجاد مشکل در مطالعه شود. از نظر ایمنی زایی ، ما نتایج را در روز سی و پنجم به سازمان غذا و دارو ارسال خواهیم کرد. در مرحله دوم بعد از دوز اول در واقع ، نتایج 14 روز پس از تجویز دوز دوم واکسن برای 150 داوطلب سازمان غذا و دارو ارسال می شود تا بتوانیم مجوز ورود به مرحله سوم را دریافت کنیم.

فلاح ادامه داد. “تجزیه و تحلیل ما بر اساس تزریق دوز دوم است. از آنجا که ایمنی لازم را بعد از تزریق دوم داریم و دوز سوم که استنشاق می شود برای کاهش خطر انتقال ویروس است و ایمنی مورد نظر 14 روز پس از تزریق دوز دوم ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد که در این مرحله از مطالعه ، واکسن برای افرادی که از بیماری هایی مانند دیابت کنترل شده یا فشار خون بالا کنترل می شوند ، داده می شود. وی گفت: “این افراد مانند سایر داوطلبان تاکنون تزریق شده اند.” از طرف دیگر ، در این مرحله افراد تا 75 سال را شامل شده ایم که هیچ مشکل خاصی را مشاهده نکرده اند.

وی گفت: “براساس نتایج مرحله دوم ، سازمان غذا و دارو ممکن است تصمیم بگیرد که مجوز داوطلبانه اعطا کند.” مجوز مصرف اضطراری نیز پس از اتمام مرحله سوم تجزیه و تحلیل موقت صادر می شود.

سخنگوی موسسه آزمایش های بالینی راز گفت: “ما قصد داریم مرحله سوم را در اوایل ماه اوت با 20 تا 30 هزار داوطلب آغاز کنیم.”

وی در پاسخ به این س whetherال که آیا واکسن کوپارس می تواند در دوره ای از تحقیقات خود به افراد زیر 18 سال تزریق شود ، گفت: این محدوده سنی چطور؟

انتهای پیام: