اجتماعی

اعتمادسازی، آگاهی‌رسانی و ایجاد فرهنگ ایمنی سه گام مهم دولت سیزدهم باشد

مدیر سازمان غیردولتی “خانه نجات ایران” با اشاره به اینکه دولت بعدی باید آموزش ، اطلاع رسانی و توسعه امنیت را در زمینه ادارات فردی و گروهی انجام دهد ، گفت. “اعتماد سازی نیز از اولویت هایی است که باید به آن توجه شود ، زیرا در غیر این صورت حتی ایجاد فرهنگ امنیت نیز بی تأثیر خواهد بود.

بختیار در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی در مورد اولویت های دولت بعدی ، شورای ششم ، در مورد مسائل امنیتی گفت. “اولویت هایی که دولت بعدی و شورای ششم باید در مورد مسائل امنیتی داشته باشند ، می توانند در سه سطح مورد بحث قرار گیرند.

او ادامه داد. این به سه سطح طبقه بندی می شود. فردی ، گروهی ، زیرساختی – سازمانی.

مدیر اجرایی سازمان مردم نهاد “نجات خانه ایران” گفت. “در حوزه شخصی ، باید به افزایش سطح آگاهی و فرهنگ امنیتی توجه ویژه ای شود.” همه باید با فرهنگ امنیت آشنا باشند. برخی موارد پیش پا افتاده مانند داشتن کپسول آتش نشانی در خانه ، اتومبیل ، محل کار ، داشتن کیسه نجات غریق که به پایداری و بقا کمک می کند ، دانستن نحوه احیای قلب یا کنترل خونریزی ، دانستن مکان های امن در خانه و غیره. فرهنگ ایمنی است ، از این رو یکی از اولویت های دولت آینده باید آموزش و ارزیابی این افراد باشد ، زیرا در تمام حوادث نیروهای امداد و نجات قادر نیستند برای مدتی در صحنه حضور داشته باشند ، افراد آنجا هستند. صحنه ای که می تواند بمیرد. خودت را نجات بده

او افزود. ساخت فیلم ، حضور در دوره های امنیتی دانشگاه و … می تواند از جمله فعالیت های این حوزه باشد.

مدیر اجرایی NGO “خانه نجات ایران” گفت. “در بخش دیگری ، فرهنگ امنیت در میان گروهی مورد بحث قرار گرفته است.” این گروه ها شامل ساکنان ساختمان ، فروشندگان بازار ، کارمندان ادارات و … هستند. این فرهنگ باید به صورت گروهی نیز وجود داشته باشد. می بینیم که بعضی از آنها در خانه ایمن هستند ، اما وقتی به گروهی می پیوندند ، از امنیت کمتری برخوردار هستند. به عنوان مثال ، ممکن است افراد برای تهیه نمای ساختمان ، هزینه ساخت و ساز را پرداخت کنند ، اما به ندرت شاهد شارژ مجدد کپسول های ایمنی ساختمان هستیم.

بختیاری ادامه داد. دولت بعدی باید دو بخش را در زمینه امنیت آموزش ، اطلاع رسانی و توسعه دهد: فردی و گروهی.

وی با اشاره به موضوع زیرساخت های لازم برای امنیت گفت: “ما دستورالعمل های زیادی داریم ، سیستم های زیادی در این زمینه وجود دارد.” به عنوان مثال ، در بعضی از کشورها ، قبل از ارسال زنگ هشدار به تلفن های همراه ، به افراد اخطار داده می شود ، در حالی که نه تنها این کار را نمی کنیم ، بلکه در این زمینه فرهنگ سازی می کنیم.

مدیر اجرایی انجمن خانه نجات ایران افزود. “برای افزایش امنیت ، ما باید مسائل دیجیتال و فناوری را در نظر بگیریم ، همانطور که تاکنون کار بدی انجام داده ایم.”

وی گفت: “دولت آینده همچنین باید پس از بحران در بین مردم اعتماد ایجاد كند.” در زلزله کرمانشاه ، ما صف طولانی از اتومبیل های شخصی را دیدیم که سعی در کمک به مردم داشتند که نشان می دهد مردم اعتماد به نفس کافی ندارند ، آنها احساس می کنند که باید بیایند و به خودشان کمک کنند. بنابراین ، اعتماد سازی نیز از اولویت هایی است که باید به آن توجه شود ، زیرا در غیر این صورت حتی فرهنگ سازی امنیت نیز بی تأثیر خواهد بود.

وی گفت: “سازمان مدیریت قیمت گذاری باید چنان با مردم ارتباط برقرار کند که مردم به آنها اعتماد کنند.” می بینیم که صفحه اینستاگرام این سازمان ها پیروان زیادی ندارد ، به این معنی که مردم حتی برای اخبار مربوط به وقایع حتی به آنها مراجعه نمی کنند.

وی با اشاره به آموزش گروه های ثبات گفت: “طی 10 سال گذشته ، شهرداری تهران حدود 35000 نفر را تحت عنوان گروه های ثبات آموزش داده است ، اما از آنجا كه ارتباط خود را با آنها قطع كرده است ، مخاطبان زیادی ندارد.” اگر او با این افراد ارتباط برقرار می کرد ، یک حلقه بسیار بزرگ در زمینه اطلاعات را حفظ می کرد.

انتهای پیام: