اجتماعی

تکلیف کشاورزی ساوه با پساب صنعتی “کاوه” مشخص شد

سرگرمی برای همه / مرکزی در 15 مه 1999 ، سرگرمی برای همه گزارشی با عنوان “پای خشت باز شده در سرطان در ساخک” منتشر کرد ، که مشکل زیست محیطی کشاورزی ساووش ناشی از آبیاری اراضی کشاورزی تحت درمان نشت صنعتی را آشکار می کند.

براساس این گزارش ، مشکل زیست محیطی کشاورزی و فاجعه ناشی از بزرگترین زهکشی شهری صنعتی کشور ، رهاسازی این شهر بزرگ صنعتی ، رهاسازی اراضی کشاورزی و زمین در این منطقه صنعتی با وجود تلاش برای جلوگیری از این مشکل است. تمام اراضی یونجه در زیر شهر شهرک صنعتی کاوه آبیاری می شود و متعلق به پروفایل صفا است با این آب سالم است یا خیر ، اما فقط در صورت وجود.

این در حالی است که در این گزارش ، مدیر ihhad ihad al-keshwar از شهرستان سحاب گفت: این نشت توسعه یافته علی رغم داشتن استانداردهای زیست محیطی ، برای آبیاری محصولات کشاورزی مناسب نیست. بهره برداری از کشاورزی که سلامت انسان و امنیت غذایی را به خطر می اندازد ، می تواند توسط دام سبک در این منطقه استفاده شود که هر روز توسط دونده ها به مزارع می رسند ، اما رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ساوش در مورد استفاده از نشت اظهار نظر کرد. وی صنعت تصفیه شده را “کامل و متخصص” توصیف کرد.

در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، سید علی دایی از لنگرود پس از تصمیم در مورد نتایج آزمایش بر روی این نشت ، اظهار داشت: “خروج شهرک صنعتی گل رس مطابق با معیارهای زیست محیطی برای آبیاری باغها و مزارع نیست.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ساوک با تشریح نتایج آزمایشات انجام شده بر روی پساب صنعتی تولید شده توسط غار صنعتی شهر ساوش ، خاطرنشان کرد: پارامترهای مشاهده شده توسط محیط اندازه گیری و به طور دقیق اندازه گیری شد ، و نتایج آزمایش نشان می دهد که این پارامترها استاندارد هستند ، درمان صحیح انجام شده و هیچ موردی بالاتر از حد استاندارد مشاهده نشده است.

وی درمورد مجوز مزارع و باغهای زراعی ، گفت: “استاندارد استفاده از پساب های صنعتی بازیافتی فقط برای فضای سبز تعیین شده است ، نباید برای اهداف کشاورزی و برای نوشیدن درختان میوه استفاده شود و باید جهاد كشاورزی را ترغیب كرد.” در مورد نحوه استفاده از پساب های صنعتی ، کشاورزان تصحیح شده اند.

Duai Langrudi افزود: “پس از پوشش رسانه ای آبیاری زمین های کشاورزی در پایین دست از یک شهر صنعتی در کاوا صنعتی ، متخصصان محیط زیست و جهادگران کشاورزی از این منطقه در زمینه های تولید گندم ، جو و یونجه در والمان ، گچکا و روداب بازدید کردند.” در این مناطق آبیاری یا زهکشی فاضلاب صنعتی مشاهده نشده است. این در حالی است که طبق آیین نامه ایهاد الکوثرتی ، آبیاری برخی مزارع با فاضلاب و پساب صنعتی در این مناطق تأیید و به مراجع ذیربط گزارش شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ساویو گفت: وی ادامه داد: سال گذشته جهادگرایان الکوثرچی ساوه پنج هشدار به باغداران ، کشاورزانی که در جریان کم جریان ایستگاه تمیز کردن شهرک صنعتی کاوه پنج محصول را کشت می کنند ، صادر کرد. از کشاورزان روستای والمان و مناطقی مانند گچکا ، سرسکاف و غیره خواسته شده است که از تمیز کردن فاضلاب شهر صنعتی کاوه مانند مزارع آبیاری و باغ ها خودداری کنند.

او اضافه کرد. “کشاورزان موظف هستند دستورالعملهای داده شده توسط ihhadhadavavarsi را در مورد استفاده از پساب صنعتی غیرمستقیم برای آبیاری کشاورزان و باغ ها رعایت کنند و به آنها اطلاع داده شده است که در صورت مرتکب شدن این تخلف ، آنها را به محاکمه برسانند.” آنها خواهند بود.

یک مقام محیط زیست در شهر ساوه پیش از این گفته بود که یک نشت صنعتی از کارخانه صنعتی غار در دره ساوه و تأثیرات منفی آن بر آبهای زیرزمینی و جذب چاه ها در روستاهای زیرزمینی رخ داده است. اگر نشت جزء استانداردهای زیست محیطی باشد ، در آن هیچ گونه گسیل وجود ندارد و به دلیل نفوذپذیری خاک نمی تواند عواقب منفی داشته باشد ، در غیر این صورت خطر به عواملی مانند پوشش گیاهی منطقه ، نوع خاک و غیره بستگی دارد.

مطابق دعای لنگرودی ، نفوذپذیری خاک می تواند بر میزان و نوع آلودگی تأثیر گذار بر پساب های صنعتی تأثیر بگذارد و همه باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند تا مشخص شود چه میزان در آلودگی خاک تأثیر می گذارد.

او اضافه کرد. “نتایج آزمایش تجربی پسابهای بازیافتی صنعتی نشان می دهد که اگر پساب به تنهایی و بدون مخلوط کردن با سایر آبهای آلوده وارد دشت شود ، به دلیل پوشش گیاهی و نوع خاک منطقه است.” این امر تهدیدی برای زمین نخواهد بود ، بنابراین نیازی به نگرانی نیست ، اگرچه توصیه می شود با گسترش کانال و یا جابجایی آن برای آبیاری مناطق سبز و درختان بی ثمر ، مانع از گسترش بویایی و وسوسه روستاییان شوید. جلوگیری می شود

انتهای پیام