اجتماعی

ورود مدیریت بحران به موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها

با توجه به آمادگی و مقاومت سازمان مدیریت بحران کشور ، معاون مدیرعامل از دخالت این سازمان در آتش سوزی های اخیر در جنگل ها و مراتع کشور خبر داد.

محمد فرید لطیفی در مصاحبه با سرگرمی برای همه اظهار داشت: وی در مورد آتش سوزی های اخیر در برخی مناطق جنگلی و مراتع کشور گفت: “طبق قانون مدیریت بحران های کشور ، سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان حفاظت از محیط زیست مسئولیت آن را بر عهده دارند.” آژانس محیط زیست مسئولیت مناطق حفاظت شده را بر عهده دارد و سازمان جنگل ها و مراتع کوهستان مسئولیت سایر جنگل ها و مراتع را نیز بر عهده دارد ، که به وضوح در قانون قید شده است.

او ادامه داد. در صورت وقوع آتش سوزی اخیر در جنگلهای قیسی ، وام حدود 15 میلیارد دلار برای بازپرداخت آتش هوایی در نتیجه مدیریت بیشتر بحران فراهم شده است و از این نظر حدود 50 ساعت پرواز انجام شده است. وی همچنین برای از بین بردن آتش سوزی وام 15 میلیارد دلاری در نظر گرفت.

در مورد دلایل آتش سوزی ، معاون سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد. “در برخی از مناطق جنگل ها و مراتع ، علت آتش سوزی های اخیر در دست بررسی است.” همانطور که می دانید این اداره متولی خاص خود را دارد و عملیات در دست انجام است. اما به دلیل حساسیت موضوع و همچنین وظیفه هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور ، این سازمان نیز وارد موضوع شد و از کلیه دستگاهها و سازمانهای مسئول خواست تا تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهند و گزارش دهند. این سازمان را ببینید.

لطیفی در مورد اینکه آیا این آتش سوزی به مناطق مسکونی نزدیک جنگل ها نیز آسیب زده است یا خیر. او گفت. “این آتش سوزی ها تا زمانی که گزارش های ما به دست ما نرسیده ، باعث بروز چنین خسارت هایی نشده اند.

انتهای پیام