اجتماعی

مهار آتش سوزی جنگل‌ها “دمچنار”بویراحمد پس از سه شبانه روز

کنترل آتش سوزی در جنگل

سرگرمی برای همه / کهگیلویه و بویراحمد: فرماندار شهرستان بویراحمد اعلام کرد: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ولسوالی دامچنار این شهر مهار و خاموش شده است.

“شاهرخ کنار” در مصاحبه با خبرنگار سرگرمی برای همه افزود. “این آتش سوزی بزرگ که یک شب در منطقه داشتیم (شنبه 12 ژوئیه) حدود 30 تا 40 کیلومتر عرض داشت.”
او گفت. این آتش سوزی با کمک بیش از 200 نفر از آژانس های مختلف از جمله تیپ 48 فتح ، بسیج ، آتش نشانی یاسوج ، چیتاب و سراباتاوا ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، شرکت توزیع نفت و هلال احمر ، ih Ihad کشاورزی ، دانشگاه علوم. ساعتی پیش ، داروی یاسوج ، دانشگاه یاسوج ، شوراها ، روستائیان ، نگهبانان منابع طبیعی ، منابع انسانی ، خدمات اضطراری هوایی و زمینی بسته شد.
فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی منطقه ، روستا و منابع طبیعی در این منطقه وجود دارد که فردا در صورت بروز آتش سوزی سریع می توان آتش سوزی ها را مهار کرد.
کناری افزود: “درختان سبز و جنگلی آسیب ندیدند و بیشترین خسارتها به مراتع بود. با وزش باد شدید مراتع به سرعت می سوزید و بعضی اوقات ارتفاع آتش به یک تا دو متر می رسید.”
او ادامه داد. “علت دقیق آتش سوزی هنوز مشخص نیست ، اما این یک عامل انسانی بوده است که قصد و یا اجتناب ناپذیری آن ناشناخته است.”
فرماندار شهرستان بویراحمد اظهار داشت. “آتش سوزی در دو مرحله ، مجدداً مشتعل بود که سرانجام در مرحله سوم امروز ، ساعت 8 صبح ، دوشنبه 14 تیرماه آغاز شد و به دلیل وزش باد شدید و مراتع متراکم گسترش یافت.
کناری از فرمانده تیپ 48 فتح برای ارسال نیرو و امکانات به منطقه برای کمک به منفجر شدن این انفجار تشکر کرد.
انتهای پیام: