اجتماعی

۹ نکته درباره احتمال و خطرات آتش‌سوزی جنگل‌ها در کشور

سال گذشته با آتش سوزی گسترده در مراتع و جنگل های کشور به ویژه در منطقه زاگرس روبرو شدیم که علاوه بر اینکه به گیاهان و حیوانات حیوانات لطمه بزرگی وارد کرد ، جان چندین نفر از هموطنانمان را نیز گرفت.

به گزارش سرگرمی برای همه ، فقط 7٪ از کل مساحت ایران جنگلی است و 93٪ باقیمانده خشک-نیمه خشک است. در چنین کشوری ، که پوشش گیاهی بسیار کم است ، وجود هر درخت بسیار مهم است ، بنابراین می توان از خطرات آتش سوزی برای جنگل ها ، مراتع ، روش های پیشگیری ، سازماندهی نیروهای اطفا fire حریق و غیره آگاهی یافت. در اینجا 9 نکته برای داوطلبان آتش نشانی در جنگل ها و مراتع آورده شده است.

* از نظر آب و هوایی ، ایران در منطقه ای خشک و کم جمعیت واقع شده است و هر ساله آتش سوزی در مناطق طبیعی کشور در هوای گرم رخ می دهد. الگوهای توزیع بارندگی کمی ، کیفی ، مانند بارندگی ، شدت ، بارندگی و نوع آن تغییر کرده است.

* آتش سوزی در مناطق طبیعی به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور به عنوان تهدیدی دائمی در نظر گرفته می شود که ، طبق کارشناسان مناطق تحت مدیریت صحیح در گذشته تحت تأثیر آتش سوزی قرار نگرفته اند و هیچ اقدامی برای کاشت گیاهان مقاوم در برابر آتش انجام نشده است.

* کاهش آتش سوزی در مناطق طبیعی کشور مبارزه با آنها نیاز به برنامه های فرهنگی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و اقدامات ایجاد آتش سوزی مطابق با اصول علمی ، حفظ نکات علمی و فنی ، اعمال پیگیری مناسب و پیگیری دارد. نتایج تحقیق. بچه ها دوره های آموزش و گسترش را برای کودکان ، آتش نشانان ، منابع طبیعی ، واحدهای حفاظت از محیط زیست ، جوامع محلی با تأکید شدید بر شوراهای دهکده ، تقویت و اصلاح قوانین مربوطه ، به روزرسانی آنها و ایجاد پشتیبانی اجرایی قوی از این قوانین برگزار کرد او به موفقیت هایی دست یافت.

به گفته سازمان های مسئول ، بیش از 90 درصد آتش سوزی در مناطق طبیعی توسط انسان ایجاد می شود ، بنابراین نقش مقامات و مقامات در پیشگیری از آتش سوزی و مبارزه با آنها همیشه مورد تأکید است ، اما نقش و حمایت مردم مورد نیاز است. این رشته همچنین با در نظر گرفتن نکاتی از جمله عدم آتش سوزی ، نگذاشتن زباله در طبیعت و ایفای نقش خود در حفاظت از جنگل های کشور ، از نیاز مردم به مشارکت در حفاظت از منابع ملی کشور غافل بود. و مراتع

* از آنجا که در بسیاری از موارد عامل انسانی در وقوع آتش سوزی نقش دارد ، لازم است قوانین پیشگیرانه رنگارنگ تری برای کنترل تهدید دائمی آتش سوزی ایجاد شود ، زیرا تصمیمات جزیره فوری در مورد آتش سوزی اعمال نمی شود مدیریت. در هر منطقه از منابع طبیعی به همین روش کار می کرد.

* اکوسیستم ها قادر به بازسازی طبیعی هستند ، اما برخی از مناطق جنگلی کشور ، به ویژه جنگل های زاگرس ، به دلیل شدت تخریب و چالش های زیادی که با آن روبرو هستند ، دیگر قادر به بازیابی نیستند ، بنابراین دولت باید توجه بیشتری داشته باشد به مناطق طبیعی. زیرا در آینده نزدیک شهرک های زاگرس خالی از سکنه می شوند.

* سال گذشته ، چند داوطلب آتش سوزی گسترده جنگل ها را به ویژه در منطقه زاگرس جمهوری خاموش کردند ، اما متأسفانه تعدادی از هموطنان در حین عملیات اطفا fire حریق زخمی شدند و یا جان خود را از دست دادند ، و برخی از داوطلبان و خانواده هایشان برای رسیدن به بیمه جبران خسارت از این رو ایمان دبیر اجرایی جنبش سبز زاگرس داوطلبان اطفا حریق بدون دریافت آموزش های لازم یا کارت حمایت از طبیعت از سازمان های متولی نباید برای خاموش کردن آتش وارد میدان شوند.

* اطفا حریق در جنگل یک کار تخصصی است ، بنابراین توصیه می شود دبیران سازمان ها ، گروه ها و شبکه های مردم نهاد خدمات آتش نشانی منتشر نکنند و قبل از آن برای داوطلبان جسمی مناسب خود کارت حمایت از طبیعت را از سازمان های مربوطه تهیه کنند. در غیر این صورت ، این اقدام بدون رضایت سازمانهای مسئول خواهد بود ، سازماندهی این سازمانها مسئولیت این افراد را در صورت تصادف بر عهده نخواهد گرفت.

* NGO ها و NGO ها باید کمیته های اطفا حریق را تشکیل دهند و فعالان محیط زیست و داوطلبان عمومی قبل از اطفا fire حریق باید از آموزش و تجهیزات مناسب برخوردار باشند. علاوه بر این ، افراد نباید در مناطق احساس آتش سوزی درگیر شوند ، زیرا اطفا حریق یک اصل قدرتمند برای محافظت از سلامت انسان است ، بنابراین افرادی غیر از کسانی که تجهیزات و آموزش های لازم را دارند ، نباید در منطقه آسیب دیده حضور داشته باشند.

انتهای پیام: