اجتماعی

گرمایش زمین، عامل اصلی آتش‌سوزی‌های غرب آمریکا بوده است

یک مطالعه اخیر از گرم شدن کره زمین به عنوان عامل اصلی آتش سوزی جنگل ها در غرب ایالات متحده یاد می کند.

بر اساس مطالعه ای که در جریان اجلاس آب و هوای قبطی 26 در اسکاتلند منتشر شد، تغییرات آب و هوایی، عمدتاً به دلیل فعالیت های انسانی، عامل اصلی آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها در غرب ایالات متحده است.

مساحت تخریب شده توسط این آتش سوزی ها بین سال های 2001 تا 2018 به طور متوسط ​​13500000 کیلومتر مربع در سال تخمین زده می شود که بیش از دو برابر دوره 16 ساله از 1984 تا 2000 است.

رونگ فان، اقلیم شناس در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: سرعت آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها بسیار سریعتر از آنچه ما انتظار داشتیم رخ می دهد.

به گزارش یورونیوز، تیم تحقیقاتی فو نشان داده است که افزایش قابل توجه آتش سوزی جنگل ها در غرب ایالات متحده به طور مستقیم با «عدم فشار بخار» یا هوای گرم فصل خشک مرتبط است.

افزایش شدید رطوبت در 20 سال گذشته، طبق تحقیقات، عمدتاً به دلیل تغییرات آب و هوا و گرمایش زمین است که عمدتاً به دلیل فعالیت های انسانی است.

به گفته کارشناسان آب و هوا، پس از انقلاب پیش از صنعتی شدن، دمای سیاره زمین به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای 1.1 درجه افزایش یافته است که عمدتاً ناشی از مصرف سوخت های فسیلی است که بیشتر آن مربوط به 50 سال گذشته است. .

انتهای پیام: