حوادث

افزایش کم سابقه دمای هوا در غرب آمریکا و کانادا

برای دومین بار در طی دو هفته ، میلیون ها نفر در غرب ایالات متحده و کانادا در معرض گرمای شدید قرار گرفتند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، آتش سوزی جنگل ها در غرب ایالات متحده گسترش یافته است ، زیرا موج گرما دمای غیرقابل تحملی را در چندین نقطه از کشور ثبت کرده است.

نیروهای آتش نشانی در تلاشند تا از گسترش آتش در شرایط گرم و سرکوبگر جلوگیری کنند و از اهالی مناطق آسیب دیده خواسته شده تا خانه های خود را تخلیه کنند.

در ایالت کالیفرنیا ، پس از قطع خطوط برق بین ایالتی ، از ساکنان خواسته شد تا در مصرف برق صرفه جویی کنند.

روز شنبه دو آتش نشان در سانحه سقوط یک هلیکوپتر در آریزونا کشته شدند.

آتش نشانان در تلاش برای مهار آتش هستند اما می گویند هوا به حدی خشک است که بیشتر آب ریخته شده توسط هواپیماها تبخیر می شود تا شعله قبل از رسیدن به زمین شناور بماند.

این وضعیت در آمریکای شمالی فقط چند هفته پس از گسترش یک موج گرمای خطرناک دیگر به وجود آمد که منجر به صدها مرگ ناگهانی شد ، که علت بسیاری از آنها می تواند گرما باشد.

دما در استان بریتیش کلمبیای کانادا برای سه روز متوالی به بالاترین سطح خود رسید.

وزیر راه کانادا عمر العبرا روز یکشنبه از دو شرکت بزرگ ریلی در غرب کانادا خواست تا سرعت خود را کاهش دهند تا خطر جرقه قطارهایی را که می توانند باعث آتش سوزی به دلیل مراتع جنگل های خشک شوند ، کاهش دهند.

چندین بزرگراه و جاده مهم در بریتیش کلمبیا نیز به دلیل خطر گسترش آتش به روی ترافیک بسته شده و از ساکنان خواسته شده است خانه های خود را ترک کنند.

به گزارش بی بی سی ، کارشناسان گفتند: “پیش بینی می شود تغییرات آب و هوایی باعث افزایش دفعات حوادث شدید آب و هوایی مانند امواج گرما شود ، اما ارتباط هر واقعه با گرم شدن کره زمین یک اتفاق دشوار است.”

انتهای پیام: