اجتماعی

افزایش بیماران تنفسی در آمریکا و تشدید فشار بر بیمارستان‌ها

این روزها ایالت های مختلف آمریکا با افزایش شیوع بیماری های تنفسی از جمله کووید-۱۹، آنفولانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) مواجه هستند که همزمان با فصل سرما، فشار بر پرسنل پزشکی و بیمارستان ها را افزایش داده است. این کشور.

به گزارش سرگرمی برای همه، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، فعالیت ویروس آنفولانزای فصلی در سال جاری با شروع فصل سرما در این کشور شدت گرفته و همچنان در حال افزایش است.

در هفته گذشته منتهی به 26 نوامبر، حدود 20000 بستری به دلیل آنفولانزا در آمریکا ثبت شد. همچنین تعداد پذیرش بیماران مبتلا به آنفولانزا در آمریکا در هفته مذکور نسبت به هفته گذشته تقریباً دو برابر شده است.

از ابتدای پاییز امسال حداقل 8.7 میلیون مورد، 78000 بستری در بیمارستان و رکورد 4500 مرگ ناشی از آنفولانزای فصلی در این کشور ثبت شده است.

این در حالی است که در این فصل 14 مورد مرگ کودکان بر اثر آنفولانزا به ثبت رسیده است.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نشان می دهد که درصد مراجعات سرپایی برای بیماری های تنفسی در ایالات متحده در این فصل به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار داده اند که ایالت ها باید منتظر فصل آنفولانزای بدتر از معمول باشند.

آنها همچنین توصیه می کنند که همه افراد بالای شش ماه باید سالانه واکسن آنفولانزا دریافت کنند تا ایمنی نسبی در برابر این بیماری ایجاد کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد: واکسیناسیون به جلوگیری از عفونت کمک می کند و همچنین می تواند از عوارض شدید بیماری در افرادی که واکسینه شده اند اما همچنان به آنفولانزا مبتلا می شوند، جلوگیری کند.

در حال حاضر آمریکا شاهد شیوع سه بیماری تنفسی است که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده اند.

بر اساس آخرین اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، همزمان با شروع فصل سرما، میانگین بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور نیز افزایش یافته است.

در هفته منتهی به 8 آبان ماه به طور میانگین روزانه 4200 مورد بستری بیماران کرونایی در این کشور به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل 17.6 درصد افزایش داشته است.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که در هفته گذشته، بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان های کشور به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید و بیش از 35 هزار بیمار تحت درمان قرار گرفتند.

کارشناسان می گویند که گردهمایی های شب سال نو بهترین زمان برای شیوع ویروس کرونا است، زیرا میلیون ها آمریکایی در گردهمایی ها یا مسافرت ها شرکت می کنند.

یک مقام بهداشتی آمریکایی گفت. در عرض یک یا دو هفته، ممکن است تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کووید-19 نسبت به ویروس سنسیشیال تنفسی یا آنفولانزا ببینیم، اما نگرانی واقعی این است که شاهد افزایش موارد همه این عفونت‌ها باشیم. سه بیماری تنفسی هستند که می توانند فشار زیادی به بیمارستان ها وارد کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ویروس سنسیشیال تنفسی یک ویروس شایع و اغلب خفیف است، اما میلیون‌ها کودک آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و افزایش موارد ابتلا به این بیماری تنفسی در کودکان منجر به پر شدن بیمارستان‌های کودکان شده است.

انتهای پیام