اجتماعی

نشانه‌های آشکار همه‌گیری “سه گانه” در آمریکا

کارشناسان آمریکایی خاطرنشان می کنند. افزایش علائم گلودرد، سرفه و تب نشانه‌هایی هستند که نشان‌دهنده شروع فصل آنفولانزا در این کشور هستند، اما این علائم رایج در پاییز امسال می‌تواند نشانه‌ای از عفونت دیگری و احتمالاً یک «سه‌گانه» باشد. “اپیدمی: ما با آنفولانزا، کووید-19، و ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV روبرو هستیم.

به گزارش سرگرمی برای همه، داده های اولیه حاکی از آن است که ایالات متحده در میانه شیوع جدی آنفولانزا قرار دارد و بیمارستان های سراسر کشور تعداد بالای کودکان مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی را گزارش کرده اند.

برایان گاریبالدی، مدیر کنترل زیستی در بیمارستان جانز هاپکینز، گفت: این عوامل، همراه با کووید و احتمالا یک سویه جدید، زنگ خطر را در سیستم مراقبت های بهداشتی به صدا درآورده اند.

وی تاکید کرد. وی افزود: ما با افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی، احتمال شیوع جدی آنفولانزا و افزایش احتمالی موارد کووید-19 و علاوه بر آن منابع انسانی در بخش سلامت مواجه هستیم. در چند سال گذشته به فروش رسیده اند.”

وی با تاکید بر اینکه نظام خدمات درمانی توانست کمک های لازم را انجام دهد، گفت. با این حال، روند عفونت همچنان یک نگرانی است و موارد عفونت ویروس سن سیشیال تنفسی در بیمارستان ها قابل توجه است.

مدیر کنترل زیستی در بیمارستان جانز هاپکینز در پاسخ به این سوال که اپیدمی سه گانه آنفولانزا، کووید-19 و ویروس سنسیشیال تنفسی در ماه های آینده چگونه خواهد بود. هنوز برای اظهار نظر زود است، اما نشانه هایی وجود دارد که به احتمال زیاد در فصل جدی آنفولانزا هستیم. تعداد تخمینی موارد آنفولانزا در مقایسه با قبل از شیوع کووید بسیار بیشتر از انتظارات ما است. با این حال، بر اساس داده‌های فصل آنفولانزا در شیلی، به نظر می‌رسد واکسن موجود آنفولانزا در پیشگیری از بیماری شدید بسیار مؤثر است.

مسئله مهم دیگر این است که در صورت وجود سایر ویروس های تنفسی چه اتفاقی می افتد. ویروس سنسیشیال تنفسی معمولاً کودکان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد، اما می تواند عواقب جدی برای افراد مسن داشته باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: همچنین لازم به ذکر است که کووید-۱۹ همچنان وجود دارد و هر هفته شاهد چند صد هزار مورد ابتلا به این بیماری در ایالات متحده هستیم.

انتهای پیام