اجتماعی

نشانه‌های هشدار دهنده ابتلا به پارکینسون

تشخیص بیماری پارکینسون برای افراد عادی دشوار است، اما علائم هشداردهنده‌ای وجود دارد که می‌تواند سرنخ‌های اولیه در مورد اینکه آیا ممکن است شما به این بیماری مبتلا شده باشید یا خیر.

به گزارش سرگرمی برای همه، متخصصان تاکید دارند که شناخت علائم بیماری پارکینسون ضروری است، در حالی که باید توجه داشت که مشاهده هیچ یک از این علائم به معنای وجود بیماری نیست.

لرزش انگشتان، دست‌ها یا چانه می‌تواند نشانه‌ای از بیماری پارکینسون باشد، اگرچه می‌تواند یک عارضه جانبی استرس، آسیب، دارو یا ورزش بیش از حد باشد.

همچنین، بیماری پارکینسون می تواند باعث تغییراتی در دست خط شود و دست خط بیمار را کوچکتر و فشرده تر کند.

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون ممکن است در هنگام خواب زمین بخورند. احساس افتادن در هنگام خواب یک حرکت غیرارادی عضلانی است که معمولاً در چند دقیقه اول خواب رخ می دهد و باعث می شود فرد به طور ناگهانی از خواب بیدار شود و شبیه به احساس افتادن است.

این بیماری می تواند بر حس بویایی نیز تأثیر بگذارد، اگرچه ویروس هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و کووید-19 نیز می توانند بر حس بویایی تأثیر بگذارند.

یکی دیگر از علائم احتمالی پارکینسون سفتی بدن، بازوها و پاها است. ممکن است بازوهای فرد به طور طبیعی حرکت نکند یا احساس کند که پاهایش به زمین چسبیده است. برخی دیگر از بیماری ها، مانند آرتریت، می توانند باعث سفتی شوند.

تغییر صدا می تواند نشانه پارکینسون باشد.

نشانه دیگر تغییر در چهره فرد است که ممکن است جدی یا افسرده به نظر برسد، اما با خلق و خوی او مطابقت ندارد.

یبوست، سرگیجه یا غش و خم شدن یا خم شدن هنگام ایستادن از دیگر علائم این بیماری است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، کارشناسان به افراد توصیه می کنند در صورت مشاهده بیش از یکی از این علائم به پزشک مراجعه کرده و در مورد احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون با او مشورت کنند.

انتهای پیام