اجتماعی

آیا عفونت تنفسی کودک در خانه قابل درمان است؟

در آمریکا موارد ابتلا به ویروس تنفسی رایج موسوم به ویروس سنسیشیال تنفسی رو به افزایش است که این امر منجر به ارجاع قابل توجه کودکان به برخی از بیمارستان های این کشور و از سوی دیگر موارد ابتلا به ویروس آنفلوانزا در کنار سایر ویروس ها شده است. مانند آدنوویروس و راینوویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند در حال افزایش هستند.

به گزارش سرگرمی برای همه، همچنین با بازگشایی مدارس و حضور کودکان در کلاس‌های درس و عادی شدن بسیاری از فعالیت‌هایی که اغلب افراد بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌دهند، احتمال شیوع این ویروس افزایش یافته است.

دکتر لیانا وان، پزشک اورژانس، متخصص بهداشت عمومی و استاد سیاست گذاری و مدیریت سلامت در دانشگاه جورج واشنگتن، در پاسخ به این سوال که چرا عفونت های تنفسی در حال افزایش است، گفت: عفونت ها همیشه در بین کودکان رایج بوده است. قبل از شیوع کووید-19، آبریزش بینی و سرفه در بین دانش آموزان به ویژه در پاییز و زمستان رایج بود.

این احتمال وجود دارد که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در زمان همه‌گیری مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در محیط‌های شلوغ که منجر به کاهش شیوع ویروس‌های تنفسی شده، ایمنی کودکان در برابر این ویروس را کاهش دهد. کاهش یافته است که در نتیجه با رفع مجدد این محدودیت ها احتمال افزایش موارد وجود دارد.

این دکتر هم به این سوال پاسخ داد کدام عفونت های تنفسی را می توان در خانه درمان کرد؟اکثر عفونت های تنفسی در کودکان را می توان در خانه با مایعات، داروهای تب بر و استراحت کنترل کرد. علت عفونت معمولاً عامل تعیین کننده اصلی در مورد نیاز کودک به مراقبت های بیمارستانی نیست، بلکه چگونگی عملکرد و واکنش بدن کودک است.

ویروس سنسیشیال تنفسی که با نام RSV نیز شناخته می‌شود، یک نگرانی برای سلامت عمومی است زیرا برخی بیمارستان‌ها در ایالات متحده کودکان مبتلا به آن را پذیرش می‌کنند. قبل از همه‌گیری کووید-19، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین می‌زند که تقریباً همه کودکان زیر دو سال به ویروس سنسیشیال تنفسی مبتلا می‌شوند و سالانه حدود 58000 کودک به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند. RSV در برخی از کودکان یک عفونت بسیار جدی است و والدین باید بدانند که برای تشخیص نوع شدید بیماری به دنبال چه علائمی باشند. اما در بیشتر موارد علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

وی تاکید کرد که این موضوع در مورد سایر ویروس ها نیز صادق است. آنفولانزا می تواند باعث بیماری شدید شود، همانطور که Covid-19 می تواند. با این حال، در بیشتر موارد، کودکان نیازی به بستری شدن ندارند و علائم را می توان در خانه مدیریت کرد. همچنین ویروس هایی مانند آدنوویروس وجود دارد که معمولاً با سرماخوردگی خفیف همراه است که می تواند باعث بیماری شدید در برخی از کودکان شود.

این پزشک اورژانس توضیح داد که والدین باید از چه عوامل خطر دیگری آگاه باشند: کودکان بسیار آسیب پذیر هستند. نوزادان نارس نیز در معرض خطر هستند زیرا بسیاری از آنها ریه های ضعیفی دارند.

به گزارش سی ان ان، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت، از جمله کودکانی که بیماری قلبی و ریوی دارند یا به شدت دچار نقص ایمنی هستند. در تمام این مواقع خانواده ها باید نسبت به علائم بیماری فرزندشان هوشیارتر باشند.

انتهای پیام