عمومی

افزایش بیماران بدحال کرونایی با تست منفی

تعداد بیماران اعزامی به بیمارستان هایی که در روزهای گذشته تحت معاینه منفی بیماری کرونا قرار گرفتند و اکنون در وضعیت بحرانی به سر می برند ، افزایش یافته است. دبیر انجمن دانشمندان آزمایشگاهی می گوید که قرارگیری ویروس دلتا در مجاری تنفسی تغییر کرده است و نمونه برداری به درستی انجام نشده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب هنوز زیاد است.” بر اساس آمارهای وزارت بهداشت ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب تنها در 24 ساعت گذشته 34913 نفر افزایش یافته است. با این حال ، به گفته کارشناسان بهداشت ، این عدد برای رسیدن به عدد واقعی باید دو یا سه برابر شود. شمار کشته شدگان نیز دیروز به 458 نفر رسید که رکورد جدیدی برای پنجمین قله محسوب می شود. بالاترین میزان مرگ و میر و مرگ و میر در پنجمین اوج هفته گذشته ثبت شد. در این شرایط ، مراکز درمانی دیگر به این حجم مراجعه و بستری شدن پاسخ نمی دهند. اگرچه در روزهای گذشته گزارش ها و تصاویر زیادی در مورد وضعیت نامناسب بیماران بستری در برخی از بیمارستان ها منتشر شده است ، اما اکنون ، در هفته اول مرداد ، کارکنان بیمارستان اشاره می کنند که تعداد مراجعات به مراکز درمانی در آخرین روز کاهش یافته است. دو روز. با این حال ، تخت ها هنوز پر هستند ، انتقال بیماران آمبولانس به درمان و بخش های مراقبت ویژه کند است. آنچه اتفاق افتاده این است که علیرغم تعداد کمی از بیماران ، بیماران هنوز در درب آمبولانس و “بخش” گیر کرده اند. گزارشات میدانی نشان می دهد که کمبود تخت و نیروی انسانی ، سرعت پایین مراقبت از بیماران و ظرفیت پایین تجهیزات و تجهیزات پزشکی در مقایسه با بیماران بستری در مرکز درمانی ، مهمترین مشکلاتی است که عروق بیماری کرونا در قله پنجم با آن روبرو هستند. این تمام ماجرا نیست. علاوه بر این ، شکست تست های PCR ، علیرغم عفونی بودن ، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرد. افرادی که آزمایشات آنها با وجود علائم منفی است ، اما کمتر از یک هفته در صورت افزایش علائم ، آزمایش تنفس و اسکن ریه ، متوجه وخامت وضعیت جسمانی خود می شوند ، بعداً به مراکز درمانی مراجعه می کنند. اینها حاملان خاموش هستند.

روند کمی کند است ، اما همچنان بحرانی است

بخش اورژانس بیمارستان شریعت خیلی شلوغ نیست ، اما تخت های موقت پر هستند و همین تعداد اندک از بیماران باید ساعت ها منتظر بمانند. برای انتقال بیمار از اورژانس به اتاق بیمارستان باید حداقل 24 ساعت منتظر بمانید. تا چند روز پیش تعداد آمبولانس هایی که منتظر تحویل به این بیمارستان و سایر مراکز دولتی بودند قابل توجه بود ، اما دیروز نیز ویزیت های کمتری داشتند. راننده آمبولانس به همشهری می گوید: “اینطور نیست که تماس ها کاهش یافته باشد ، اما در برخی موارد تشخیص زایمان وجود ندارد ، ما تعداد کمتری بیمار را به بیمارستان ها می فرستیم.”

وی در پاسخ به این س whetherال که آیا اعزام بیمار توسط خدمات آمبولانس به زایمان سرعت می بخشد یا احتمال بستری شدن در بیمارستان را افزایش می دهد ، گفت: “ما فقط بیمار را تحویل می دهیم و می رویم.” این امر برای تسکین بستری شدن با اعزام آمبولانس نیست. باید هم برای ملاقات های شخصی و هم برای مراجعات ما صف ایجاد شود. “اگر وضعیت بیمار بسیار شدید باشد ، تریاژ بیمارستان خود اقدامات لازم را برای تسریع روند پذیرش انجام می دهد.”

در بیمارستان امام خمینی نیز وضعیت به همین شکل است. شرایط شلوغ در اورژانس بهتر از قبل است. زیرا ساختمان جداگانه برای بیماران سرپایی طراحی شده است و اکثر بیماران به آنجا منتقل می شوند. در همین حال ، طبقه اول ساختمان نیمه کاره آماده پذیرایی از بیماران در این زمینه است. با این حال ، در این بیمارستان تخت وجود ندارد ، و بیماران هنوز منتظر تخلیه تخت هستند.

پیمان صابریان ، رئیس اورژانس کشور ، از افزایش شماره های تماس اضطراری از 2 به 3.5 برابر خبر می دهد و می گوید: البته ارسال بیماران به بیمارستان ها توسط خدمات آمبولانس از دقت بیشتری برخوردار است. زیرا همکاران ما به بالین بیمار می آیند و او را معاینه می کنند. آنها برای ارزیابی وضعیت بیمار و در صورت لزوم برای انتقال بیمار به یک مرکز پزشکی به متخصص بیماری های عفونی مراجعه می کنند که این امر باعث می شود انتقال دقیق تری به بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا انجام شود. “

صابریان ادامه می دهد. در حال حاضر روزانه 900 تا 1000 بیمار به مراکز اورژانس تهران منتقل می شوند ».

مدت زیادی صبر کنید تا تخته ها خالی شوند

بخشهای جدیدی در اکثر مراکز درمانی افتتاح شده است و حتی تختهایی با وسایل اکسیژن کوچک در فضای باز نصب شده است. بیماران مبتلا به بیماریهای حاد تنفسی را تا زمانی که نوبت آنها شود روی این تخته ها قرار می دهند و اکسیژن به آنها متصل می شود تا نوبت آنها برسد یا در اورژانس بستری شوند.

زن جوانی در حیاط بیمارستان امام خمینی روی تخت دراز کشیده است و حتی حرف نمی زند.

انتظار 4 ساعت در هوای آزاد بیمارستان او را نگران می کند ، او از زن می خواهد که به خانه بازگردد ، اما ضعف جسمانی او را قطع کرده است ، باید منتظر بماند. فضای بیمارستان مانند قبل شلوغ نیست ، اما این نشان دهنده وجود تخت نیست. یکی از سرپرستان اتاق آمبولانس می گوید: “جمعیت دو یا سه روز کاهش یافته است ، اما بیماران مرخص نشده اند. این بار آنها بیشتر در بیمارستان بوده اند.” بخشها برای جابجایی بیماران خالی نیست ، بنابراین حتی بیماران در همان روزها که تعداد آنها کمتر از روزهای قبل است باید به تاخیر بیفتند. “

10 تخت در مقابل اورژانس بیمارستان مسیح دانشور وجود دارد و کسانی که مشکلات تنفسی دارند روی این تخت ها به اکسیژن متصل می شوند. در این بیمارستان کمبود تخت وجود ندارد ، اما یکی از پرسنل بیمارستان تأکید می کند که کادر پزشکی کافی نیست و فرصت درمان همه بیماران را ندارد. خدمات پزشکی در اورژانس ارائه می شود. از پرستاران و پرسنل خدمات خواسته می شود تا منتظر بیمارانی باشند که خارج از بیمارستان منتظر می مانند.

چالش کمبود کادر پزشکی در قله پنجم

وضعیت بیمارستان های تهران در روزهای اخیر مورد انتقاد بسیاری از بیماران قرار گرفته است. نادر توکلی ، معاون ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در تهران توضیح می دهد: “تخت باید پرسنل کافی برای ارائه خدمات به بیمار داشته باشد.”

به گفته این مقام ، روند ارجاع طی دو روز گذشته ثابت شده است ، اما این فرآیند ضروری نیست. زیرا این روند هفته آینده و 10 روز ادامه می یابد تا از آن به عنوان یک وضعیت کاملاً پایدار تعبیر شود.

توکلی در پاسخ به این س whetherال که آیا در صورت افزایش مجدد مراجعات ، مراکز درمانی تهران قادر به پذیرش وی خواهند بود ، گفت: 167 مورد در ماه گذشته ثبت نشده است. البته ما این ظرفیت را داریم که خدمات بهداشتی را 10 درصد نسبت به وضعیت فعلی افزایش دهیم ».

افزایش تست های منفی افزایش حجم بیمار را افزایش می دهد

نگرانی ها درباره شیوع ویروس کرونا در ایران ابعاد جدیدی پیدا کرده است. اگرچه قبلاً گزارش شده بود که آزمایشات منفی کاذب نگران کننده است ، اما بسیاری از بیماران مبتلا به درگیری بالای ریه در پنجمین قله دارای برگه تست کرونا منفی هستند. بسیاری از بیماران سرپایی در حال حاضر برای آزمایش منفی مراجعه می کنند. گزارش های میدانی از تعدادی از بیمارستان ها نشان می دهد که بیماران چند روز پس از نتیجه منفی تست بیماری کرونا دچار علائم حاد می شوند. رویدادی که منجر به درمان دشوار ریسک مرگ شد. علاوه بر این ، حامل بودن نیز منجر به تعارضات بیشتر برای محیط می شود. برخی از این بیماران را می توان در بیمارستان مسیح دانشور مشاهده کرد. کسانی که چند روز پیش جواب منفی دادند ، اما اکنون بیش از 40 درصد درگیری ریه دارند.

یکی از این بیماران یک زن باردار است. او می گوید در ابتدا فکر می کرد سرماخوردگی است ، اما با سرفه مداوم و افزایش ضعف جسمانی ، آزمایش کرونا انجام داد ، اما آزمایش منفی بود. چند روز بعد ، وی با تنگی نفس به بیمارستان رفت و اسکن ریه انجام داد. اکنون مشخص شده است که ریه های او 50 درصد درگیر هستند ، و او باید در اورژانس بستری شود ، اما تختخواب خالی نیست و باید منتظر بماند. حالا او نگران جنین خود است.

دیوید پیام طبرسی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشور ، به این موضوع اشاره می کند و می گوید در صورت شیوع دلتا ، ما نباید تنها به آزمایش اکتفا کنیم. “علیرغم قدرت ویروس ، بسیاری در حال حاضر نیازی به آزمایش ندارند. افرادی که علائم تنفسی دارند باید قرنطینه شوند یا برای درمان به بیمارستان منتقل شوند.”

با این حال ، در حال حاضر سوالات زیادی در مورد صحت این آزمایش ها و نمونه گیری از آنها وجود دارد که محمد جواد عوضآروی ، دبیر انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی به آنها پاسخ می دهد. به گفته وی ، افزایش تست های منفی کاذب ویروس کرونا به دو دلیل صورت گرفت. یکی اینکه ویروس دلتا در انتهای راه هوایی قرار دارد ، نه در ابتدا ، بنابراین چون از بینی گلو نمونه برداری می شود ، ویروس تشخیص داده نمی شود. دلیل دوم کمبود تجهیزات نمونه برداری است.

به گفته حرووی ، مراکز نمونه گیری ، به ویژه مراکز دولتی ، نمونه برداری عمیق انجام نمی دهند تا زمانی که مبادله صحیح و اصلی در پایان سینوس های بویایی یا انتهای گلو انجام شود. بنابراین ، به دلیل اینکه نمونه برداری به درستی انجام نمی شود ، معمولاً 50٪ از آزمایش ها با وجود کیفیت خوب تجهیزات آزمایشگاهی در کیت ها منفی است.

تأثیر کیفیت بر آزمایش های PCR در مورد تأثیر آن بر منفی تست را توضیح می دهد. “تجهیزات تغییر نکرده اند ، اما مکان ویروس تغییر کرده است. مراکز نمونه گیری به دلیل آموزش کم کارکنان باعث این وضعیت شده است.”

او در مورد اینکه آیا با وجود افزایش آزمایشات میزان خطا افزایش می یابد یا خیر ، صحبت می کند یا خیر ، آیا می توان از این به بعد به تست های PCR اعتماد کرد. “ممکن است ، اما خیلی مهم نیست. این شرایط این آزمایشات را کاملاً مستثنی نمی کند. از آنجا که نتیجه مثبت این آزمایشات 100 reliable قابل اعتماد است ، اما نتایج منفی اغلب اشتباه است. البته هنگام انجام این آزمایشها نکاتی را باید در نظر داشت. شامل روش نمونه گیری محل انجام آزمایش. موارد آزمایش در برخی از آزمایشگاه ها وجود دارد ، پاسخ منفی است ، اما در آزمایشگاه های ایمن تر ، با تکرار آزمایش ، آزمایش مثبت اعلام می شود. “این شرایط برای این نسخه از دلتا رخ داده است ، ما قبلاً چنین وضعیتی را در مناطق دیگر ندیده بودیم.”

دبیر انجمن دانشمندان آزمایشگاهی اصول اولیه تشخیص و تأیید بیماری ایسکمیک قلب را نیز توضیح می دهد. بیمار دارد. ” “با این حال ، اکنون ، به گفته کارشناسان ، هر علامتی باید کرونری قلمداد شود ؛ دوران طلایی درمان را نباید از دست داد.”

انتهای پیام: