اجتماعی

جزییات دارو و درمان بیماران خاص در نوروز کرونایی/ تاکید بر پرهیز این بیماران از سفر

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به لزوم ارائه خدمات به بیماران در نوروز سال 1400 با در نظر گرفتن شرایط کرونا اظهار داشت: “طبق سیاست ستاد عمومی تاج ملی ، دور زدن در شهرهای نارنجی قرمز امکان پذیر نیست.” به خصوص برای بیماران خاص که سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به سایر افراد و بیماران دارند ، باید بیشتر مراقب باشند ، از پروتکل ها پیروی کنند و از رفتن به شهرهای پر خطر خودداری کنند.

دکتر مهدی شادنوش در مصاحبه با سرگرمی برای همه وی در مورد نحوه ارائه خدمات به بیماران خاص در ایام نوروز سال 1400 گفت: “مانند هر سال اقدامات کاملی برای ارائه خدمات به بیماران خاص در کشور اعلام شده است.” بر این اساس ، مراکز دیالیز طبق روال معمول این روزهای بیماران دیالیزی خدمات ارائه می دهند. به مددكاران پزشكي دانشگاه هاي علوم پزشكي در زمينه بيماران نياز به مراكز شيمي درماني اطلاع داده شده است كه علاوه بر فعاليت مراكز دولتي در اين زمينه ، يك سوم مراكز خصوصي شيمي درماني نيز بايد خدمات ارائه دهند.

او اضافه کرد. مراکز انتقال خون که به بیماران خاص خدمات ارائه می دهند ، طبق معمول موظفند در تعطیلات نوروز به بیماران خدمات ارائه دهند. »

شادنوش گفت که کل سیاست مرکز مدیریت بیماری های خاص وزارت بهداشت از نظر انتقال در هنگام تاج گذاری ، مشمول سیاست ستاد سپاه ملی خواهد بود. بر این اساس ، پیمایش در شهرهای نارنجی قرمز غیرممکن است. به خصوص برای بیماران خاص که سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به سایر افراد دارند و بیماران باید مراقب باشند ، از پروتکل ها پیروی کنند و از رفتن به شهرهای پر خطر خودداری کنند. در شهرهای دیگر که سفر امکان پذیر است ، اگر بیماران خاصی بخواهند خدمات خود را در آن شهرها دریافت کنند ، باید مقدمات لازم را بین “دانشگاه علوم پزشکی مقصد” مبدا از قبل کسب کنند. به عنوان مثال ، اگر بیماران دیالیزی می خواهند سفر كنند ، باید برنامه های خود را با مقصد خود برای مقصد هماهنگ كنند تا خدمات خود را در آن شهرها دریافت كنند. هرگز بدون رضایت کافی سفر نکنید ، به امید اینکه آنها بروند و خدمات دریافت کنند. به دلیل ترافیک و محدودیت های موجود ، هر دو مشکلات خاص خود را ایجاد می کنند و نظم ارائه دهندگان خدمات را مختل می کنند.

وی در مورد وضعیت تهیه دارو به بیماران خاص که گویا باید داروهای خود را از داروخانه نزدیک محل زندگی خود دریافت می کردند ، گفت. ثبت نام بیمار در این سیستم. “این در حال انجام است ، توزیع داروها در داروخانه های انتخابی تقریباً افزایش یافته است ، و دائماً قویتر می شود.

شادنوش گفت. “مطمئناً ، در پایان روند برنامه ریزی شده ، بیماران در دریافت داروهای خود مشکل کمتری خواهند داشت.” برخی از داروها در حال حاضر در سیستم ثبت شده اند. بر این اساس ، داروخانه های انتخاب شده برای هر شهر وجود دارد ، و هر داروخانه دارای یک کد ملی از تعدادی از بیماران وارد شده ، و داروهای آنها در داروخانه های انتخاب شده قرض گرفته می شود ، و این بیماران می توانند با مراجعه به داروخانه های منتخب ، داروهای خود را تهیه کنند.

انتهای پیام: