علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا علی علی امروز شنبه آخرین وضعیت بیماری های قلبی عروقی در استان تهران را اعلام کرد. در 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار مبتلا به بیماری قلبی عروقی به صورت سرپایی تشخیص داده شده اند. این درمان به ما رسیده است به طوری که تعداد افرادی که به مجتمع بهداشتی مراجعه کرده اند حدود دو هزار نفر است.

او اضافه کرد. “در مجموع 1916 بیمار مبتلا به تاجگذاری در استان تهران در بیمارستان های استان تهران بستری هستند. اگر 24 ساعت قبل به این آمار نگاه کنیم ، شاهد افزایش سه درصدی خواهیم بود.”

دکتر علی علی ادامه داد. “در 24 ساعت گذشته ، میزان انتشار در تهران نسبت به 24 ساعت قبل کاهش یافته است ، 150 بیمار از و 300 ترخیص مرخص شده اند.”

یادآوری کرد. در 24 ساعت گذشته ، تعداد بستری شدگان در تهران به دلیل موارد یک بیماری قلبی عروقی جدید 223 نفر بوده است که از این تعداد 80 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

دکتر علی علی گفت: متأسفانه میزان مرگ و میر در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر افزایش یافته است. »

وی با اشاره به تمایل به پیروی از رویه ها و پروتکل های بهداشتی در ایالت هفته گذشته ، یادآور شد. “در هفته های اخیر ، ما در تهران شاهد کاهش مراقبت های بهداشتی هستیم ، که می تواند مقدمه ای برای امواج جدی بیماری در تهران باشد.

دکتر علی علی یادآوری کرد. طی دو هفته گذشته ، سطح متوسط ​​نظارت بر رویه های مراقبت های بهداشتی به 76.3 درصد رسید ، اما متأسفانه ، در هفته گذشته این تعداد به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی افزایش فراوانی گروه های سنی پنج تا 17 سال را توضیح داد. در دو هفته گذشته تعداد عروسی های تهران در این گروه سنی افزایش یافته است. اگرچه میزان بستری شدن در این گروه سنی تا دسامبر از 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون از 8 به 10 درصد رسیده است.

دکتر علی علی گفت: “یکی از دلایل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان ، نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر اینکه جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند.” علاوه بر این ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند.
یادآوری کرد. وی ادامه داد: حتی اگر میزان مرگ و میر این گروه 5 ساله را از صفر در مقایسه با مارس 1998 در نظر بگیریم که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود ، در ژانویه سال جاری این رقم به 4.4 درصد رسید.

دکتر علی علی با اشاره به اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص کلیدی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: “متأسفانه ، آخر هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.”

وی خاطرنشان کرد: اگر تعداد مولدهای اساسی بیش از یک باشد ، این نشان می دهد که بیماری همه گیر در حال افزایش است و اگر کمتر از یک باشد ، به معنای کاهش بیماری است. او گفت. “دو هفته پیش ، تعداد مولدهای پایه در استان تهران 0.99 بود ، اما ، متأسفانه ، هفته گذشته این تعداد به 1.1 درصد رسید.

دکتر علی علی نتیجه گرفت که بیماری های قلبی عروقی و بیماری های تنفسی دستگاه تنفسی فوقانی از نوع ویروسی یا عفونی در نتیجه تماس با هوای آلوده و ذرات ویروسی آلوده درگیر می شوند. کیفیت خوب ماسک مطلوب برای پوشش مناسب ، استفاده از ضد عفونی کننده های منظم به طور منظم شستن دست برای همه بیماری های ویروسی ، از جمله بیماری عروق کرونا ویروس می تواند بسیار موثر باشد.