اجتماعی

آتش در جنگلهای گالیکش مهار شده/امیدوار به اطفای کامل حریق تا عصر چهارشنبه هستیم

سرگرمی برای همه/گلستان فرماندار گالیکش از مهار نسبی پیشروی آتش سوزی در جنگل های این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم تا عصر چهارشنبه شاهد خاموشی کامل آتش باشیم.

از صبح سه‌شنبه آتش‌سوزی مختصر انسانی که به دلیل سوختن کلش و کاه به زمین‌های کشاورزی سرایت کرده بود، پیشروی و تشدید شد و جنگل‌های نیلکوه را به کام مرگ کشید. آتش سوزی که به سرعت منشأ خود را مشخص کرد، تلاش برای خاموش کردن آن آغاز شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آتش سوزی شب گذشته در مجاورت کارخانه سیمان گالیکش که برای تخریب بقایای کشاورزی اراضی مجاور آغاز شده بود از کنترل خارج و گسترش یافت. به نیلکوه. مناطق جنگلی گالیکش ادامه داد: امدادگران بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند اما به دلیل صعب العبور بودن زمین و خطر ریزش، کنترل منطقه با مشکل مواجه شد.

وی افزود: – برای مهار و اطفای حریق از یک فروند بالگرد استفاده شد و تاکنون دو نوبت آب پاشی در مرکز حریق انجام شده و هم اکنون آتش مهار شده است.

اما شعله ور شدن مجدد آتش که در کنار گرمای بی سابقه هوا در روزهای اخیر باعث شد این موج آتش دوباره در جنگل های این منطقه مشاهده شود.

ساسان فرامرزی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش در گفتگو با خبرنگاران با تایید آب پاشی و تلاش یگان های پیاده و بالگردی از ادامه آتش سوزی خبر داد.

فرماندار شهرستان گالیکش در گفت وگو با سرگرمی برای همه، از محل وقوع آتش سوزی در ارتفاعات نیلکوه گفت: تمامی تیم های امداد و نجات اعم از منابع طبیعی، حفاظت، هلال احمر و بسیج در منطقه حضور دارند. آتش را دست در دست هم خاموش كردند

علی جوا با بیان اینکه تلاش این عزیزان مانع از پیشرفت سریع آتش سوزی شد، افزود: صبح فردا کار اطفای حریق در منطقه با پاکسازی هوا ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نظر کارشناسان در مورد احتمال وقوع آتش سوزی است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بررسی ها به پایان نرسد و نتایج ارائه نشود، نمی توان در مورد علت دقیق و اهداف آن نظر روشنی داد.

فرماندار گالیکش از تخریب جنگل های طبیعی و پوشش سطحی قسمت صخره ای کوه مجاور کارخانه سیمان خبر داد و گفت. امیدواریم تا عصر فردا شاهد اطفای کامل آتش توسط امدادگران باشیم.

جوان با اشاره به آتش سوزی روز دوشنبه در منطقه چشمه نیلکوه گالیکش خبر داد و گفت. این آتش سوزی که به 1.5 هکتار از مساحت جنگل خسارت وارد کرد با تلاش نیروهای منابع طبیعی برای چند ساعت مهار شد.

انتهای پیام