بین الملل

سازمان ملل: خواستار تحقیقات کامل در ماجرای قتل دوگین هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، پس از قتل دختر نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، سخنگوی سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه به وقت تهران خواستار تحقیقات کامل شد.

به گزارش خبرگزاری “یونایتد نیوز هند”، “استفان دوجاریک” سخنگوی سازمان ملل خواستار تحقیقات کامل برای کشف حقایقی شد که منجر به قتل “داریا دوگین” پسر “الکساند دوگین” شد. فیلسوف و شخصیتی نزدیک به پوتین.

سخنگوی سازمان ملل در این نشست خبری اعلام کرد. ما خواستار تحقیقات کامل برای کشف حقایق پشت قتل خانم دوگین هستیم.»

پس از قتل دختر الکساندر دوگین در نتیجه انفجار خودرو در روز یکشنبه در مسکو، سرویس امنیت فدرال روسیه ماموران اوکراینی را مسئول این جنایت معرفی کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده، این جنایت توسط سرویس های ویژه اوکراین طراحی و اجرا شده است. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که عامل این جنایت یک شهروند اوکراینی است که پس از قتل به استونی گریخته است.

بر اساس این گزارش، وب سایت «سی ان ان» نیز دوگین را نویسنده، فیلسوف و شخصیتی دانست که تأثیر زیادی بر رئیس جمهور روسیه داشت و او را «مغز متفکر پوتین» نامید.

مقامات روسیه روز یکشنبه گفتند که پس از کشته شدن دختر یک فیلسوف و ملی‌گرای بانفوذ روسی در یک حمله با خودروی بمب‌گذاری شده در حومه مسکو، تحقیقات درباره قتل را آغاز کرده‌اند.

کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه اعلام کرد که بر اساس شواهد جمع آوری شده، معتقد است که شخصی بمب گذاری در خودروی بمب گذاری شده را که باعث کشته شدن داریا دوگینا شد، طراحی و سفارش داده است. سپس کمیته تحقیقات روسیه بیانیه ای صادر کرد. با در نظر گرفتن اطلاعات به دست آمده، تحقیقات معتقد است این جنایت از قبل برنامه ریزی شده و ماهیت سازمان یافته داشته است.

رئیس جمهور روسیه نیز با والدین «داریا دوگین» تسلیت گفت و این اقدام را جنایتی ظالمانه خواند. «ولادیمیر پوتین» در تلگرام تسلیت گفت. تسلیت و همدردی اینجانب را در رابطه با ضایعه سنگین و جبران ناپذیری که به شما وارد شده است پذیرا باشید.

رئیس جمهور فدراسیون روسیه این جنایت را “شیطان و بی رحمانه” خواند و داریا دوگین را فردی باهوش و با استعداد با قلب واقعی روسی توصیف کرد.

این قتل در حالی صورت گرفت که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رساند که تولسی گابارد، نماینده سابق مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 گفت: در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی – توسط صنعت استفاده می شود.”

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید