عمومی

جوانی بازگشته با اینستاگرام – سرگرمی برای همه

“در ابتدا ، او فقط نقاشی را در صفحه خود آموزش می داد. او دوست من بود. بعد دیدم که روانشناس شد. آن هم فقط در عرض چند ماه. ناگهان ، در بخش زندگی نامه خود ، عنوان دکترای روانشناسی را در یک دانشگاه خارجی اضافه کرد. من می دانم که او چنین مدرکی ندارد ، اما همه پیروان او اینگونه مدرک دارند. “دستورالعملهای روانشناسی وی همه از کتابهای روانشناسی زرد کپی شده و ادویه وی مراقبه در صدها عکس و نور شمع و فیلم است.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه ایران: او نوشت: “مژه های او بخشی از صورت او شده است. بعضی اوقات مژه های او چنان کج و معوج و در چشمانش گیر کرده اند که نمی فهمی چه اتفاقی می افتد. در ابتدا ، مانند بسیاری از پیروان او ، من متوجه نشدم که این مژه ها با نرم افزار یا فیلتر در اینستاگرام ساخته نشده اند. بعداً فهمیدم که چشمان او که از سبز تا آبی بودند با همان نرم افزار نقاشی شده اند. او به تدریج حرفه ای تر شد و مژه های بلند و ابروهای پرپشت را جایگزین کرد. پوست صاف ، کشیده است ، که در هیچ جای دیگری وجود ندارد. صفحه او ، مانند صدها صفحه ای که در اینستاگرام باز کرده است ، یک هدف اصلی دارد – جذب دنبال کنندگان بیشتر. برای بعضی ها دیدن بیشتر نکته اصلی است ، برای برخی پول است و برای برخی دیگر هر دو. اینفلوئنسرهای اینستاگرام ، که صفحات آنها هر روز 10 تا 20 عکس ممکن است بیشتر عکس و فیلم داشته باشد ، می گویند که آنها می خواهند برای جلب اعتماد مشتریان ، برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق عکس ها ، فیلم ها و متن ها ، وارد زندگی شما شوند: بسیار بر سلیقه آنها تأثیر می گذارد . و زندگی می کند. بگذارید شما را بشناسند.

صبح عکسهای چای و قهوه را ارسال می کنند. ناهار و کنار آن نیز معمولاً ایده اصلی را دارند. از ورزش گرفته تا نقاشی: مشق شب و هر آنچه می توانید تصور کنید. نکات روانشناختی که معمولاً دکوراسیون اصلی صفحه آنها هستند. عباراتی مانند “مثبت فکر کنید ، انرژی جهان را ببلعید” و غیره ، عبارات انگیزشی و …

دکتر جعلی

“در ابتدا ، او فقط نقاشی را در صفحه خود آموزش می داد. او دوست من بود. بعد دیدم که روانشناس شد. آن هم فقط در عرض چند ماه. ناگهان ، در بخش زندگی نامه خود ، عنوان دکترای روانشناسی را در یک دانشگاه خارجی اضافه کرد. من می دانم که او چنین مدرکی ندارد ، اما همه پیروان او اینگونه مدرک دارند. “دستورالعملهای روانشناسی او همه از کتابهای روانشناسی زرد کپی شده و ادویه او مراقبه در صدها عکس و نور شمع و فیلم است.” سارا از آن دسته افرادی است که دوستان نزدیکش به اصطلاح شاخ اینستاگرام شده اند. “با این مزخرفات و دروغ گفتن ، من اکنون چند نفر را می شناسم که از صفحات خود درآمد زیادی کسب می کنند. “الان خیلی مهم نیست. نکته دردناک این است که برخی افراد به شخصیت خود جلب می شوند و دلتنگ زندگی خود می شوند. هیچکس نیست که به آنها پشت کند. “

دهه 30 و 20 ساختگی

“من هلن هستم ، 30 ساله. من اکنون در اردن زندگی می کنم. “من یک زن خانه دار ازدواج کرده ام.” دوست مدرسه ای هلن ابتدا این کلمات را در صفحه اینستاگرام دوستش شنید ، به قول خودش شاخ سرش سبز شد. خوب “زن خوب ، شما همکلاسی من هستید ، ما هر دو 42 ساله هستیم. چگونه هر چند وقت یکبار هویت خود را تغییر می دهید تا فالوور جذب کنید؟ 12 سال گذشته جوان تر. وقتی به شوهرم گفتم ، او گفت: غافلگیر نشو. “او مجبور است این کار را انجام دهد زیرا افراد مسن در اینستاگرام چندان محبوب نیستند.” اما می دانید که سرگرم کننده تر بود هلن سال آینده 31 ساله شود و سال دیگر 32 ساله شود. او برای افتخار کیک تولدش با افتخار جلوی دوربین درگذشت و پیروانش به او تبریک گفتند. دوست دختر هلن می گوید که پس از مدتی ارتباط خود را با تمام دوستان قدیمی خود قطع کرد ، حتی آنها را از صفحه خود مسدود کرد. خودش اعتقاد داشت که 30 ساله است. این همان اتفاقی بود که برای حسین افتاد که یک صفحه ورزشی را راه اندازی کرد. او گفت 45 ساله است اما حداقل 36 سال دارد. برخی از پیروان آنها را به یاد آوردند ، اما چه کسی به این فکر می کند که چه موقع امکان جعل چنین هویتی ، تغییر شکل ظاهری ، دریافت درجه کاذب وجود دارد ، سنی که جایگاه خود را دارد. به طور خلاصه ، اگر این پدیده برای شما مانند من عجیب است ، و شما می خواهید در مورد عواقب آن بدانید و می توانید این پدیده را خودتان تجزیه و تحلیل کنید ، ادامه این گزارش را بخوانید و سخنان متخصصان را بخوانید.

مارک شخصی

“ماهیت رسانه های اجتماعی این است که هویت و شخصیت افراد خاص را تشخیص می دهد. به عنوان مثال ، در مورد کلابهاوس ، از آنجا که تجزیه و تحلیل علمی-سیاسی مهم است ، مردم معمولاً از افتخارات علمی خود در زندگی نامه استفاده می کنند. به عنوان مثال ، آنها یک مترجم ، یک نویسنده ، یک عنوان کاملاً متفاوت می نویسند ، به شرطی که شخصیت آنها برای دیگران قابل قبول باشد. “ما نمی دانیم که همه اینها چقدر درست است.” آنچه دکتر دکتر هلیا عسگری ، محقق ارتباطات ، بیان می کند.

او ادامه می دهد. “ایده آل های دیگر در اینستاگرام به دلیل فضای زیاد آن امکان پذیر است. به عنوان مثال ، دیدن مناطق مجلل ، ثروتمند بودن ، شیک پوش بودن ، قابل قبول بودن ، داشتن درآمد جدی ، شهرت برای مردم. “به همین دلیل فعالان یا تأثیرگذاران برای خود هویت جدیدی ایجاد می کنند ، یعنی نوعی مارک شخصی ایجاد می کنند.”

به گفته وی ، شبکه های اجتماعی تعدادی از عوامل را تعریف می کنند ، افراد براساس این عوامل فردیت خود را می سازند. به عنوان مثال ، اگر می خواهم در یک خانه باشگاهی پذیرفته شوم ، باید فاکتور خاصی را ارائه دهم. اگر من می خواهم در اینستاگرام موفق و محبوب باشم ، مردم به من توجه می کنند ، من به تعدادی فاکتور نیاز دارم ، بر اساس این عوامل ، شخصیت خود را ارائه می دهم. اگر توجه کنید ، بیشتر قاب های اینستاگرام عکس اینستاگرام دارای نمادهای خاصی هستند. مثل کتاب و قهوه یا لباس مخصوص. از آنجا که به عنوان مثال ، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مناسب برای جوانان است ، بسیاری از افراد معمولاً برای جلب رضایت پیروان خود با کلمات سن خود بازی می کنند.

وی به تعریف مارک شخصی ادامه داد. “این فرایندی است که طی آن تصویری را که به دیگران ارائه می دهیم ارائه می دهیم تا افراد دیگر بتوانند ما را بشناسند.” بر این اساس ، ما ارزش های خود را به دیگران منتقل می کنیم. اگر برای این فرآیند ارزش قائل باشید ، فقط به شکوه و جلال فکر می کنید. ارزشی که فرد برای آن ارتقا می یابد مردم را جذب خود می کند. در واقع این هدف اصلی شبکه های اجتماعی است. این واقعیت که مردم دائماً در حال تغییر هستند راهی برای ساختن مردم ، برای نشان دادن آرمان هایشان است. فعالان اعتقاد دارند که من اکنون بستری برای ارائه شخص مورد علاقه خود دارم. بسیاری وارد این مسیر تخم شکوه ، ثروت می شوند که یک هویت کاذب است. این هویت کاذب گاهی آنقدر بزرگ می شود که شخص مقابل معتقد است که او همان شخص است ، بسیاری دیگر او را با همان هویت می شناسند. بنابراین ، در دنیای واقعی ، همان هویت را حفظ می کند ؛ دیگر نمی تواند ماهیت دیگری داشته باشد. “اینفلوئنسرها ، که پیش از این در اینستاگرام به رهبر تبدیل شده اند ، در دنیای واقعی نیز با همان رویکرد ، همان تصویر را به دنیای واقعی می برند.”

ترویج خرافات و باورهای غلط

دکتر امیرحسین جلالی ندوشن ، روانپزشک ، در تحلیل این مسئله می گوید: از طرف دیگر ، برخی از افراد در جامعه قانون شکنی می کنند. “انجام می دهند. این خصوصیات در زمینه های اجتماعی نیز یافت می شود ، اما شبکه های ویژه ای که این شبکه ها برای قربانیان ایجاد می کنند ، فرصتی کامل به آنها می دهد تا هویت های دروغین به ما بدهند. چیزهایی که در وهله اول چنین نیستند. “مانند کسانی که در این مناطق نام خود را به دست می آورند ، گاهی اوقات بعداً با افکار خرافی و عقاید عجیب روبرو می شوند یا به نوعی از اقتدار خود سو abuse استفاده می کنند.”

به گفته دکتر علا علالی ، این شبکه ها بیشتر از آنکه به همه کمک کنند تا برابر باشند و صدای آنها را بشنوند ، معمولاً برای کسانی که صدمات روانی خاصی دارند آب گل آلودی است و از آن استفاده می کنند ، هویت های کاذب ایجاد می کنند و با اسب تیز سوار می شوند ، شبکه های اجتماعی جدید رسیدن آنها به اهداف خود می رسند. به نظر می رسد تمایل به عمل ، فریب ، میل به دروغ گفتن به خود و دیگران در برخی از این شبکه ها با یکدیگر رقابت می کند ، اگرچه برخی از این اجراها بی عیب و نقص هستند ، اما همه آنها نباید شخصیت ایده آل داشته باشند. “اما این جو و آب مبهم آن فضایی را برای برخی ایجاد می کند تا اعتقادات خود را جعل کرده و به دیگران آسیب برسانند.”

انتهای پیام: