عمومی

درآمد ۹ میلیون نفر از اینستاگرام

آمار و گزارش ها نشان می دهد که اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در ایران است.

به گزارش سرگرمی برای همه، روزنامه «خراسان» بعدا نوشت: مقایسه آمارهای منتشر شده توسط مرکز تحقیقات «بتا» نشان می دهد که از بهمن ماه سال گذشته، این اپلیکیشن با یک میلیون کاربر ایرانی افزایش یافته و از 47 میلیون به 48 میلیون کاربر رسیده است. اما اهمیت این شبکه اجتماعی به اینجا ختم نمی شود، و مطالعات نشان می دهد که تعداد زیادی از صفحات این شبکه به فعالیت های تجاری اختصاص داده شده است، و این صفحات تجاری عمدتاً به مشاغل خانگی، بومی و غیررسمی و آن منطقه تعلق دارند. بستر اجتماعی به تدریج در حال تغییر است. بازار بزرگ برای کوچک: مشاغل خانگی، بنابراین معیشت بسیاری از خانوارها اکنون به وجود اینستاگرام گره خورده است.

یک میلیون و 700 هزار کسب و کار

در واقع، اینستاگرام و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی هزینه هایی مانند اجاره مغازه یا فروشگاه، سرمایه گذاری های بزرگ اولیه، حتی حذف هزینه های سربار را حذف کرده اند. نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات بتا نشان می‌دهد که بیش از 1.7 میلیون کسب‌وکار در سال گذشته در اینستاگرام فعال بوده‌اند، از جمله حداقل 200000 کسب‌وکار بزرگ و متوسط، و 500000 کسب‌وکار منطقه‌ای و محلی، که هر کدام یک منبع هستند. درآمد ماهانه یک بود. یا افراد بیشتری در این بین میلیون ها صفحه کم درآمد در اینستاگرام وجود دارد.

پیش از این تجارت نیوز به نقل از مرکز آمار گزارشی منتشر کرده بود که نشان می داد 65 درصد مردم ایران از شبکه های مجازی و پیام رسان استفاده می کنند و 20 درصد آنها معادل 11 میلیون نفر از طریق شبکه های مجازی کسب درآمد می کنند. یعنی درآمد و اشتغال ۱۱ میلیون ایرانی به اینترنت و آن شبکه ها بستگی دارد.

مهمتر از آن، اینستاگرام 83 درصد در صدر استفاده تجاری قرار دارد، به این معنی که حدود 9 میلیون نفر از طریق اینستاگرام درآمد کسب می کنند.

واضح است که فضای روبروی اینستاگرام نه تنها یک شبکه سرگرمی، بلکه بستری برای کسب و کار است. از آنجایی که هیچ مرجع قانونی و رسمی برای مدیریت صرافی ها در اینستاگرام وجود ندارد، امکان محاسبه گردش مالی مبادلات کالا و خدمات در این بستر وجود ندارد.

آثار اصلی اینستاگرام

حوزه اصلی کسب و کار در اینستاگرام پوشاک و پس از آن لوازم آرایشی و بهداشتی و پس از آن مشاغل در زمینه خدمات مشاوره، در رتبه چهارم لوازم خانگی، مشاغل مرتبط و پس از آن مواد غذایی قرار دارد. اقلام خانگی، دکور خانه و جواهرات بعدی، مانند فهرست کسب و کار لوازم جانبی خودرو و مرتبط با گل، گیاه و حیوانات، مانند سه عنوان آخر کتاب، تلفن همراه و سایر مشاغل. به تنهایی سهم جدی نداشت.

9 میلیون نفر از اینستاگرام می آیند

انتهای پیام: