عمومیکسب و کار ایرانیان

هنر ایجاد ریلز: نحوه استفاده از ویدئوهای کوتاه برای جلب توجه در اینستاگرام

سقوط بازدید پست‌ها و استوری‌ها تقصیر شما نیست شما میتوانید با خرید ذخیره پست اینستاگرام این امکان را به خود دهید که بازدید بیشتری داشته باشید، اینستاگرام به طور بی‌رحمانه‌ای ریلز اینستاگرام را به جای پست‌های معمولی وارد اکسپلور می‌کند. آیا در اینستاگرام صاحب کسب‌وکاری هستید؟ آیا از قابلیت ریلز اینستاگرام  استفاده می‌کنید؟ اگر خیر بهتر است درباره استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود تجدید نظر کنید.همچنین رقبایتان با الگوبرداری از اینستاگرام ریلز این 28 پیج نخبه در حال دزدیدن فالوورهایتان و دریافت 5 برابر بازدید بیشتر هستند! در دنیای دیجیتال امروز، همه چیز به سرعت تغییر می‌کند. ویدئوهای ریلز می‌توانند تنها در طول چند روز تبدیل به ترند جهانی شوند و همه را تحت تاثیر قرار دهند.

ریلز اینستاگرام چیست؟

یک مجموعه کامل از ابزارهای مختلف برای ویرایش کردن ویدئو ریلز اینستاگرام نامیده اند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد ویدئوهای کوتاه ۳ تا ۶۰ ثانیه‌ای همراه با متن، موسیقی، استیکر و سایر جلوه‌های ویژه بسازند.

مشارکت بیشتر مخاطبان با ریلز

شاید وجود رسانه‌های اجتماعی برای هر کسب‌وکاری بی‌معنی به نظر رسد اما چرا باید به طور خاص ریلز اینستاگرام را فعال  کنید؟ تیم Sked Social که یک شرکت برنامه‌ریز رسانه‌های اجتماعی است، عنوان می‌کند موضوعاتی که با ریلز ساخته و منتشر می‌شوند، ۴ تا ۵ برابر بیشتر بازدید دریافت می‌کنند. ریلز اینستاگرام از یک فرمول اثبات شده و بسیار اعتیادآور برای جذب و مشارکت افراد استفاده می‌کند.

The Art of Creating Reels: How to Use Short Videos to Get Attention on Instagram

نمایش بیشتر در قسمت جستجو  (اکسپلور) با ریلز

همچنین الگوریتم اینستاگرام حساب‌هایی که به طور منظم ریلز منتشر می‌کنند را بیشتر در اکسپلور نمایش می‌دهد. اینستاگرام حتی برای این قابلیت جدید، یک بخش جداگانه در صفحه هشتگ‌ها ایجاد کرده است. شما به عنوان یک کاربر این فرصت را دارید که برند خود را در این صفحات معرفی کنید. با استفاده از هشتگ‌های خاص و مرتبط می‌توانید محتوای خود را در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار دهید.

ریلز راهی برای سرعت بخشیدن به انتشار محتوا

مزیت دیگر ریلزهای اینستاگرام در این است که به دلیل کوتاه بودن زمان، نیازی به برنامه‌ریزی گسترده و ویرایش‌های دقیق ندارند.اپلیکیشن تیک تاک بیش از ۲.۳ میلیارد دانلود و بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد اما از زمانیکه که آمریکا این اپلیکیشن چینی را تحریم کرد، بسیاری از افراد به سمت ریلز اینستاگرام کوچ کردند. از طرفی دیگر، اپلیکیشن تیک تاک برای نسل جدید -مخاطبین بین ۱۶ تا ۲۴ سال- محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است؛ حتی محبوب‌تر از اینستاگرام و فیسبوک.

اگر با دنیای رسانه‌های اجتماعی آشنا باشید می‌دانید که ایرانیان برای دسترسی به تیک‌تاک باید از هفت خان رستم عبور کنند. همین باعث شده درصد زیادی از نوجوانان و جوانان ایرانی نیز به سمت ریلز اینستاگرام متمایل شوند و این فرصتی است که شاید هرگز تکرار نشود.

برندها چگونه از ریلز اینستاگرام استفاده می‌کنند؟ (راهنمای ضروری جهت موفقیت شما)

در سال ۲۰۲۲ میلادی، اینستاگرام اعلام کرد به طور میانگین در هر ماه ۱.۳۹۳ میلیارد کاربر فعال از این پلتفرم استفاده می‌کنند. این آمار در روز به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر می‌رسد که اکثریت این افراد زیر ۳۴ سال و زن هستند. طبق آخرین آمار، ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل به ترتیب بیشترین تعداد کاربر فعال را در اینستاگرام دارند.

ایران با بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال در اینستاگرام، در جایگاه هشتم قرار دارد. اینستاگرام با اختلاف محبوب‌ترین شبکه اجتماعی با بالاترین نرخ تعامل در جهان بشمار می‌رود. امروزه اینستاگرام به دلایل مختلف از جمله رقابت با تیک‌تاک و … بهای زیادی به ریلز(reels) می‌دهد و این یک فرصت طلایی برای شمایی است که تصمیم گرفته‌اید این مقاله را بخوانید و ویدیوهایی در قالب ریلز اینستاگرام منتشر کنید.

خوبی ریلز اینستاگرام در این است که لازم نیست یک برند معروف باشید تا مورد توجه قرار بگیرید و وایرال شوید. زمانیکه برای اولین بار قابلیت ریلز به اینستاگرام اضافه شد بسیاری آن را در مقابل تیک تاک یک استراتژی شکست خورده تلقی کردند.طولی نکشید که این قابلیت در اینستاگرام مورد توجه بسیاری قرار گرفت و تقریبا به همان میزان محبوبیت تیک تاک دست یافت. انتظارات مصرف کنندگان امروزی به سرعت در حال تغییر است. اگر به دنبال این هستید که استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را با این انتظارات تطبیق دهید، ریلز اینستاگرام را امتحان کنید.

ساختن ریلز اینستاگرام چگونه است؟

به طور کلی شما به دو طریق می‌توانید ریلز اینستاگرام بسازید:

  1. مستقیما در قسمت ریلز اینستاگرام شروع به گرفتن ویدئو کنید.
  2. از گالری گوشی خود ویدئوی ضبط شده را آپلود کنید.

ویدئوهای ریلز می‌توانند متشکل از یک یا چندین ویدئو باشند. این ویدئوها در حالت پرتره ۹:۱۶ هستند.  شرکت متا، ریلزهای اینستاگرام را تنها برای گوشی موبایل تعریف کرده است. بدین معنا که شما تنها از طریق یک گوشی موبایل می‌توانید ریلز اینستاگرام بسازید و آن را بارگذاری کنید. برای ساخت ریلز اینستاگرام (reels) کافی است ۶ مرحله زیر را انجام دهید.

1. اینستاگرام خود را باز کنید. انگشت خود را بر روی صفحه اصلی از چپ به راست بکشید تا وارد صفحه استوری‌ها شوید. اسکرول پایین صفحه را به سمت چپ بکشید تا وارد صفحه ریلز شوید.

2. ویدئو خود را ضبط یا آپلود کنید. می‌توانید به ریلز خود موسیقی، فیلتر و یا سایر جلوه‌های ویژه را اضافه کنید. همچنین می‌توانید سرعت پخش ویدئو خود را افزایش یا کاهش دهید. علاوه بر این می‌توانید بر روی ریلز خود تایمر بگذارید یعنی مدت زمان پخش ریلز خود را تعیین کنید.

3. اگر برای ریلز خود تایمر تنظیم کنید، پیش از شروع به ضبط آن، یک شماره معکوس مشاهده می‌کنید.

4. پس از اتمام ویدئو، دکمه ضبط را لمس کنید. اگر قصد دارید در ادامه ویدئو قبلی، ویدئوی دیگری بگیرید مجدد دکمه ضبط را لمس کنید. در زیر تایمر گزینه ” تراز ” به عبارت دقیق‌تر “Align” را مشاهده می‌کنید. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا چند ثانیه آخر ویدئو ضبط شده قبلی را مشاهده کنید. بنابراین می‌توانید ویدئوهای خود را به صورت یکپارچه و کاملا پیوسته فیلم برداری کنید.

5. در انتهای فیلم برداری می‎توانید توضیحات مد نظر خود را به ریلز اینستاگرام اضافه کنید. همچنین می‌توانید از کتابخانه موسیقی اینستاگرام، آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کرده و به ریلز اضافه کنید؛ بدون اینکه نگران قانون کپی رایت باشید. جالب است که می‌توانید از صداهایی که توسط کاربران دیگر ضبط و منتشر شده‌اند نیز استفاده کنید.

6. برای اشتراک گذاری ریلز خود گزینه < در پایین گوشه سمت راست را لمس کنید. اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، ریلز شما برخلاف استوری‌ها در بخش اکسپلور قابل مشاهده است.با ساختن ریلز اینستاگرام آشنا شدیم، حالا بریم سراغ نکاتی حیاتی که قبل از ساختن ریلز باید آن ها را در نظر داشته باشد

5 نکته اساسی قبل از ساختن ریلز اینستاگرام

شما در ادامه با بهترین‌ و موثرترین نکات ساخت یک ریلز اینستاگرام مسلح می‌شوید که کمک‌تان می‌کند پیروز جنگ خونین رقابت کسب‌وکارها برای به چنگ آوردن اکسپلور باشید.