اجتماعی

آیا خلیج فارس از شر لکه‌های نفتی رها می‌شود؟

سرگرمی برای همه / بوشها: خلیج فارس دریایی نیمه محصور در سطح است و تبادل آب کمی با اقیانوس هند دارد. ذخایر گسترده نفت و گاز در این منطقه باعث رشد فعالیت های صنعتی و اقتصادی مانند حفاری ، استخراج و حمل و نقل محصولات نفتی شده است که یکی از مهمترین منابع ورود آلاینده ها ، به ویژه آلودگی های نفتی است. دریا این آلودگی ها همیشه به عنوان مخرب ترین آسیب های زیست محیطی در مناطق نفت خیز شناخته شده اند.

کاهش آلودگی های دریایی در سال های اخیر برای محافظت از زیستگاه های آبزیان کشور و حفظ سلامت زندگی دریایی یکی از مهمترین چالش های مقامات و معتمدین کشور است که اقدامات عملی در این زمینه را می طلبد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، در راستای این تلاش ها اداره کل بنادر و حمل و نقل استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی پروژه راه اندازی شناور ویژه تنظیم آلودگی نفت (دریای پاک 1) .

تولد دریای پاک 1:

فرمانده کشتی 1 دریا پاک در مصاحبه با سرگرمی برای همه گفت: نقشه های اولیه و نقشه های “Clean Sea 1” توسط یک شرکت نروژی تاسیس شد ، سپس ساخت آن به یکی از شرکت های ساختمانی داخلی واگذار شد. اما به دلیل تحریم ها ، این همکاری پایان می یابد ؛ چند سال بعد ، به لطف تلاش مهندسان محلی ، تحت کنترل سازمان بنادر و ناوبری ، این کشتی مراحل اضافی خود را پشت سر گذاشت و توانست به صورت مدرن تری مورد بهره برداری قرار گیرد. تاریخ و دانش توانمند

مهریار مرادیان افزود. بوشهر اولین کشوری است که برای مقابله با آلودگی های نقطه ای با این کشتی اقدام می کند ، ممکن است سایر کشورها از نظر ناوبری فعالیت بیشتری داشته باشند ، اما بوشهر می تواند مقدمات آلودگی دریایی را فراهم کند ، جایی که هیچ کجا یافت نمی شود.

وی همچنین در مورد اختصاص این کشتی به ایالت بوشهر توضیح داد. خارگ ، خارگو ، گناوه ، مانند خارگ ، خارگون ، گناوه ، زیردریایی های بیشتری در استان نفت خیز خوزستان وجود دارد:

Marine Rescue ավاری Marine Rescue Work
مدرس دانشگاه ناوبری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: “یکی از مهمترین دستاوردهای این کشتی کاهش اثرات مضر آلودگی نفتی و میعانات گازی است.

سروان مرادیان افزود. “طی دهه های گذشته ، شناورهای کوچک روی سکوها می چرخیدند ، و اطلاعات را به تیم های بازرسی می رساندند ، و اعزام ها حجم کمتری از آلاینده ها را از بین می بردند ، که این یک روند زمانبر و پیچیده بوده است.” اما اکنون با یک کشتی تمیز دریایی ، میزان آلودگی دریا بیشتر است که از طریق اجسام قرار گرفته در آن سریعتر منتقل می شود.

وی متذکر شد. “از دیگر کاربردهای این کشتی می توان به عرشه وسیع و شناورهای نجات برای حوادث دریایی اشاره کرد که به عنوان کشتی اصلی ، عملیات نجات در منطقه را هدایت می کند.”

او ادامه داد. “دریاكك 1 اولین كشتی دریایی سازمان دریایی كشور است كه نیازی به صرف انرژی ناوبری زیادی با یك سیستم كاملاً رایانه ای ندارد.”
اعتبار فراملی کسب کنید

ناخدا که بیش از 30 سال تجربه ناوبری ناوبری ساحلی دارد ، دوره آموزش خود را در انگلستان ، در سنگاپور به پایان رسانده است ، تأکید کرد: “اگر کشورهای جنوب خلیج فارس از آلودگی محیط زیست رنج می برند ، این یک سیستم دریایی بین المللی است. به درخواست آنها “ما به آنها کمک خواهیم کرد تا اعتبار بین المللی برای کشور و کشور بدست آورند.

مهیارار مرادیان در مورد امکان چند منظوره کشتی گفت. “جدا از حفاری های دریایی ، محصولات نفتی همیشه می توانند به محیط زیست منتقل شوند. “دریا پاک 1 دارای سیستمی است که می تواند آلودگی ها را شناسایی ، جمع آوری کرده و به زمین منتقل کند.”

او گفت. “در دهه های اخیر با احداث حجم زیادی از صادرات نفت و سوخت های فسیلی ، سکوهای حفاری و چاه های نفت ، آلودگی به همان نسبت افزایش یافته است. برای از بین بردن آنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس باید اقدامات لازم انجام شود.”
همکاری سایر کشورها در بخش نفت
مرادیان با اشاره به اینکه خلیج فارس و خلیج مکزیک از مهمترین مناطق اقتصادی جهان هستند ، گفت: “بیشترین صادرات نفت جهان از همین دو نقطه حاصل می شود.” و با پیشرفت فن آوری حفاری و صادرات نفت ، مشتریان در سراسر جهان قطعاً به خلیج فارس می آیند ، که باید پیش شرط مبارزه با آلودگی های دریایی توسط کشورهای مربوطه باشد ، و ایران در همه موارد تحریم های داخلی برای اولین بار است. کشوری که در حال ساخت آینده ساختارهای مدرن تر است.

سرنوشت تکه های روغن
در صورت امکان فیلتر شدن ، آلاینده های روغن پس از جمع آوری توسط داریاپک 1 به چرخه تولید بازمی گردند. ما امیدواریم که تمیز کردن و از بین بردن نشت روغن گام موثری در پاکسازی دریاهای آلوده به روغن باشد.

انتهای پیام: