اجتماعی

پوشاک وارد خلیج فارس؛ از مواد مخدر گرفته تا بررسی ضد آفتاب / گشت که از ماه ژوئن شروع می شود

مدیر انستیتوی ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به این نتیجه رسید که تأثیر فعالیت های انسان در تخریب خلیج فارس از اهمیت بالایی برخوردار است. آب های سیلاب کشورهای خلیج فارس تأثیرات مخربی بر خلیج فارس داشته است.

دکتر بهروز ابطحی در گفتگو با سرگرمی برای همه ، وی در رابطه با خلیج فارس افزود: این منطقه یکی از امن ترین مناطق جهان است ، در حالی که توسعه و ثبات در حوضه این حوضه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از مطالعه ما به تاریخ توسعه در خلیج فارس اختصاص دارد ، افزود: امنیت اقتصادی و نقش خلیج فارس در صادرات نفت از دیگر موضوعات جهانی است. حدود 30 تا 40 درصد از تولید نفت جهان توسط کشورهای خلیج فارس تولید می شود و همین امر باعث شده تا خلیج فارس به عنوان یک منطقه سالم شناخته شود.

ابطحی ادامه داد: حتی قبل از صادرات نفت به خلیج فارس ، حدود 400 تا 500 سال پیش ، پرتغالی ها خلیج فارس و تنگه هرمز را به عنوان یکی از مهمترین مراکز جهان تأسیس کردند و اعلام کردند که هر کشوری با این منطقه می تواند حاکم جهانی شود. .

مدیر موسسه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: با توجه به اهمیت محیط در منطقه خلیج فارس ، گفت: از این نظر ، خلیج فارس دارای ویژگی هایی از جمله وجود آب گرم است که با اقیانوس ها در تعامل است و این دما و تغییر در خلیج فارس است. “” ، او انواع مختلفی از گیاهان را در آن ایجاد کرد.

وی با اظهارنظر درباره تنوع زیستی خلیج فارس توضیح داد: از آنجا که خلیج فارس هم به اقیانوس ها و هم به محیط زیست متصل است و بنابراین از نظر گونه های دریایی از لحاظ در دسترس بودن همه گونه های ماهی ، همه گونه های ماهی یکی از فراوان ترین است. انواع ماهی. ” آنها به عنوان حیوان و حیوان طبقه بندی می شوند.

ابطحی درباره زندگی دریایی در خلیج فارس صحبت کرد و گفت: “در آبهای زمینی بسیاری از گونه ها توسط انسان در معرض خطر و فشار قرار می گیرند و این مسئله یک مشکل اساسی در خلیج فارس است.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خلیج فارس گونه های ارزشمندی از قبیل لاک پشت های دریایی ، دلفین ها ، ماهی های تجاری مانند “حلوای سفید” و مرجان ها و سایر گونه های کوسه زندگی می کنند ، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نقش مهمی در کوسه ها در دارند. دریا آنها متوجه نیستند و تعداد آنها رو به زوال است و ما باید به این موضوع توجه کنیم.

ابطحی می گوید: “همیشه انتظار نیست که دولتها این مسئله را حل کنند.” “تعداد زیادی از مردم ماهیگیری می کنند ، بنابراین همه دریانوردان و محققان و سازمان های دولتی باید در حفاظت از اکوسیستم های دریایی مراقب باشند.”

پوسیدگی در خلیج فارس ساکن شد

ابطحی با بیان اینکه خلیج فارس از نظر آلودگی یکی از بدترین مناطق مرتبط با آب در جهان است ، خاطرنشان کرد: این آلودگی ناشی از استقرار تعدادی از صنایع نفت و گاز دریایی است که بخش هایی از ایران و سرزمین های آن را در بر می گیرد.

مدیر موسسه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: این محصولات باعث آلوده شدن مخازن فارسی در خلیج فارس می شوند. وی افزود: “آلاینده ها به خلیج فارس نفوذ می کنند و این آلاینده ها شامل مواد شیمیایی ، نفت ، کشاورزی و آلودگی شهری هستند ، زیرا شهرهای خلیج فارس پرجمعیت هستند.

وی همچنین با بیان اینکه کمبود آب در برخی از شهرها از خلیج فارس بدون سوزاندن وارد خلیج فارس می شود ، افزود: علاوه بر آلودگی ، آب تمیز محیط زیست را نیز آلوده می کند.

ابطحی خاطرنشان کرد: بیشتر گیاهان در خلیج فارس کاشته شده اند ، خاطرنشان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس با موانع دسترسی به آب آشامیدنی سالم و فراوان روبرو هستند. آنها نیازهای خود را از طریق دسترسی به آب خلیج فارس تأمین می کنند ، در حالی که شیوه آب شیرین کنی تأثیر مثبتی بر آب شیرین دارد.

وی با تشریح جزئیات آلاینده های موجود در نیشکر ، افزود: نمک و آب در محصولات زباله بی شماری است ، در حالی که می توان مواد شیمیایی را به صورت ناکارآمد اضافه کرد و افزود: نمک و گرما اثرات ضد خصمانه ای بر روی آب دریا دارد. به شرح زیر است

تخمین اقلیم شناسی خلیج فارس

ابطحی به ماهیت صخره ها در خلیج فارس اشاره کرد و تصریح کرد: صخره های خلیج فارس سالهاست که به دلیل فعالیت های انسانی و تغییرات آب و هوایی تحت استرس است.

وی با بیان اینکه پیچیدگی های فعالیت های انسانی در خلیج فارس شامل آزادی مواد سمی در حوضه آب است افزود: آلاینده ها متنوع هستند و یکی از برجسته ترین آنها ، نمای غرق خورشید است که شناگران از آن استفاده می کنند. اگرچه ممکن است استفاده از این روغنها کم به نظر برسد ، اما نتایج مطالعات نشان می دهد که حتی این نوع روغنها نیز می توانند در خلوص مرجان ها نقش داشته باشند.

این دریانوردار اشاره به دمای آب ، وجود بازدید کنندگان ، آلودگی محیط و غرق شدن کشتی ها در اثر فوران سنگ ها عنوان کرد.

مدیر انستیتوی ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در پاسخ به سوالی مبنی بر تمیز کردن مرجان ها گفت: تأثیر فعالیت انسان در تمیز کردن قفس به مراتب بهتر از تغییرات آب و هوایی است.

بازدید کننده غیر مجاز در اتاق خلیج فارس

ابطحی ، گیاهان بد را یکی از شایع ترین وقایع خلیج فارس دانست و گفت: این رشد چیزی است که در آبهای ساحلی و در کلیه آب های جهان به ویژه در زیستگاه های آبی رخ می دهد. بسیار کوچک و در بهترین مناطق روی زمین موجود است. ” خلیج فارس نیز شاهد این امر است.

به گفته وی ، وقتی گل نازک تر می شود ، به سرعت از آب خارج می شود ، اما وقتی در همه جا پخش می شود ، پایداری او در آب فراوان است و تأثیر مضراتی بر زندگی دریایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه گسترش شکوفه های خطرناک جلبک در نتیجه تغییرات جوی و فعالیت های انسان و ورود مواد غذایی کشاورزی علت اصلی در حال رشد است ، اظهار کرد: به محض ورود شهر به تالاب های خود ، شیلات مقاوم تر و پایدار می شود.

ابطحی در ادامه اظهار داشت: نظارت یکی از یافته های اصلی مطالعه است: در این مطالعات ، نظارت بر میزان مواد مغذی ورودی به دریاچه اتفاق افتاده است ، پیش بینی های احتمالی شکوفه های جلبک یا از طریق روش سنجش از راه دور می تواند به عنوان گل نظارت استفاده شود.

وی خواستار این شد که این تحقیق مقرون به صرفه باشد و گفت: تحقیقات کامل در مورد این موضوع به دفاتر و بودجه بیشتری نیاز دارد.

بازرسی برای سفر

ابطحی خلیج فارس را بزرگترین کشتی اکتشافی در خلیج فارس و اقیانوس شمالی هند توصیف کرد. راهنما

مدیر انستیتوی ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تأیید کرده است که از این تحقیق می توان برای مطالعه کلیه مناطق اقیانوس از جمله “تخریب دریایی” ، “علوم دریایی” ، “بوم شناسی دریایی” ، “زمین شناسی دریایی” استفاده کرد. “شیمی آب” ، “فیزیک”. وی افزود: “اقیانوس” و “اقلیم شناسی” در اختیار محققان قرار گرفته است ، وی افزود: اطلاعات مربوط به اطلاعات فضاپیما می تواند از طریق درگاه ایستگاه داده شهر در اختیار محققان قرار گیرد.

ابطحی با اشاره به گشت و گذار در خلیج فارس ، اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته هواشناسی را برنامه ریزی کردیم که با انتشار ویروس کورونا متوقف شد اما طرحی برای کنترل خلیج فارس و دریای عمان پس از ماه رمضان وجود خواهد داشت. او آن را گرفت.

با ایجاد تجربیات علمی و فرهنگی ، نام “خلیج فارس” را در جهان برپا خواهیم کرد

مدیر موسسه ملی تحقیقات اقیانوس شناسی گفت: “امروز روز تحکیم حاکمیت ایران در یکی از مهمترین تأسیسات دریایی در جهان است و ما باید از آن استفاده کنیم و توجه همکاران خود را جلب کنیم.” به دریا بکشید.

وی افزود: فرهنگ دریایی در این کشور ناپایدار است: “از آنجا که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، در بسیاری از کشورها ارزش دریا بالا ارزیابی می شود و توسعه” در دریا “است و به دریا می رود.

ابطحی افزود: ما می توانیم از فرصت هایی مانند “روز ملی خلیج فارس” استفاده کنیم و باید تلاش کنیم با ایجاد رویدادهای علمی و فرهنگی نام “خلیج فارس” را در جهان برپا کنیم ، در حالی که سازمان ملل باید محیط خلیج فارس را برای خلیج فارس فراخواند. یکی از مشکلاتی که در این زمینه بوجود آمده است این است که نام خلیج فارس در حال تغییر است و او می خواهد از شخصیت های غیرممکن استفاده کند و ما می توانیم از این امر برای امنیت علمی و فرهنگی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام