فرهنگ و هنر

مجید مظفری اقدامات نیروی امنیتی روز خلیج فارس را به نیروی دریایی تبریک گفت

مجید مظفری که به دلیل دستاوردهای خود در فیلم های مختلفی در خلیج فارس ظاهر شده است ، اهمیت این خلیج فارس را تأیید کرد و از سربازان عالی رتبه ای که خلیج فارس را به یک نجات بخش تبدیل کرده اند تشکر می کند.

در پاسخ به روز خلیج فارس ، بازیگران ، کارگردان سینمای ایران در گفت و گو با سرگرمی برای همه ، با اشاره به نقش بی نظیر خلیج فارس اظهار داشت: “خلیج فارس بزرگراهی بین ایران و سایر کشورها است و به دلیل موقعیت مکانی خاص آن ، کشورها را تشکیل می دهند. بسیاری در اطراف ما سعی می کنیم این مسیر مهم را به نام خود ثبت کنیم ، خصوصاً وقتی می شنویم که چینی ها اجاره داده اند و کشورهای همسایه در تلاشند تا از فرصت استفاده کرده و از آبهای گل آلود ماهی بگیرند و خلیج فارس را اجرا کنند.

این بازیگر درباره “راه آهن آنجلیکا” می گوید: “من به عنوان یک ایرانی ، می گویم خلیج فارس همیشه وجود داشته است ، و این خلیج فارس خواهد بود و این وظیفه جاسوسان ماست که جلوی آزار و اذیت همسایگان خود را بگیرند و اصرار دارند که آنها را حفظ کنند.”

وی یادآور شد: زمانی که من از قطار بندر امام به بندرعباس با قطار مسافرت می کردم و در راهی که به کشتی هایی رسیدیم که در اثر جنگ غرق شده بودند و یکی از مواردی که حرکت را دشوار می کرد حضور این کشتی ها بود ، اما ما این همه آسیب و شهادت را به ما داده ایم. ما می توانیم از خلیج فارس دفاع کنیم و به عنوان یک ایرانی ، به لطف تلاش های سربازان نیروی دریایی که در این زمینه خستگی ناپذیر کار کرده اند.

وی افزود: فقط در این صورت ملوانان ما با ایستادن در آنجا از خلیج فارس فرار کردند. وقتی خرمشهر توسط یک ارتش نجات یافت ، فرمانده نیروی دریایی و بسیاری دیگر در این نبرد کشته شدند. در نتیجه نیروی دریایی نقش مهمی در خلیج فارس داشته است که توجه کمی به آن داشت. حتی امروز ، آنها در منطقه بسیار قوی هستند و کارمندان آنها اعضای قابل اعتماد خلیج فارس هستند.

وی افزود: “من می دانم كه در گذشته کشتی های ژاپنی ، چینی و انگلیسی به ارتش ما كمك كرده بودند كه هنگام عبور از خلیج عدن ، توسط دزدان دریایی از بین نرود.” یعنی ارتش ما در آنجا بسیار فعال بود. آنها با حضور مداوم و فداکاری های فراوان ، آنها را بیش از ما برای خلیج فارس ارزیابی می کنند. در کنار آنها ، من همچنین باید از کارکنان شرکت نفتی که داوطلبانه این جنگ بودند ، تشکر کنم و ما از تلاش و فداکاری های آنها بی خبر بودیم.

سه فیلم “کشتی آنجلیکا” ، “جنگ نفت” و “طوفان” به کارگردانی محمد بازرژنیا ساخته شده است و مجید مظفری در هر سه فیلم بازیگری کرده است.

داستان “جنگ نفتکش” در زمان جنگ ایران و عراق رخ می دهد ، زمانی که جنگ به خلیج فارس گسترش یافت و تانکرهای نفتی ایران مورد اصابت دشمن قرار گرفتند. در این میان ، یک کاپیتان جوان (مجید مظفری) به فکر عبور یک تانکر سوخت در تنگه هرمز و جذب کمک مهندس بازنشسته اما باتجربه (عزت الله انتظامی) است. خلبان قدیمی در ابتدا نمی خواهد این کار را انجام دهد ، اما سرانجام موافقت می کند ، و اگرچه دشمن سقوط می کند و حمله می کند ، وی موفق می شود میادین نفتی در تنگه هرمز را دور بزند و محموله های خود را به هلند تحویل دهد.

“طوفان” همچنین در مورد سه دوست قدیمی است که با خنثی کردن دشمن پس از حمله به محل کار خود ، خود را از نفت جدا کرده بودند. آنها پس از روزهای بادبانی بار دیگر با جزیره خارک ملاقات می کنند و وظیفه صادرات نفت را بر عهده دارند. آنها برنامه های مختلفی برای هر یک دارند. وقتی دشمن برای قطع نفت از خارج به خارک حمله می کند …

آنجلیکا از یک کشتی معروف می گوید که سالها پیش در دریا غرق شد و به دنبال طلا و نقره بود. احمد بیک تأیید می کند که کشتی در حال غرق شدن است و می خواهد ثروت خود را تخلیه کند. او فقط به همراه حاكم شیراز به شیراز می رود تا غنیمت ها را به اشتراک بگذارد ، اما دیكتاتور می خواهد همه ثروت را به دست آورد ، بدون اینكه بداند انگلیسی ها در این جزیره ، كه می داند چه اتفاقی افتاده است ، همین كار را خواهند كرد.

انتهای پیام