عمومی

۵ راه حفظ سلامت ذهن و پیشگیری از زوال زودهنگام مغز

در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که می توانید برای افزایش قدرت مغز استفاده کنید.

به گزارش سرگرمی برای همه: فریدید “برخی از انواع فراموشی ها ، مانند گاهی اوقات فراموش کردن پرداخت صورتحساب یا یک کلمه ، در هر سنی طبیعی است ، اما به گفته موسسه ملی پیری ایالات متحده ، کاهش قدرت شناختی ، به عنوان مثال ، هنگامی که شما مجبورید برای به خاطر سپردن مداوم تلاش کنید. صورت حساب های ماهانه یا ممکن است پایان گفتگو دشوار باشد – این بخشی طبیعی از روند پیری نیست.

حقیقت حقیقت این است که مغز شما ، مانند بدن شما ، همیشه قادر به حرکت بهتر یا بهتر است ؛ اندازه و ماهیت این تغییرات کمتر به افزایش سن مربوط می شود ؛ بیشتر به اعمال ما مربوط می شود.

گفته می شود که اگر به طور منظم ورزش کنید ، می توانید عملکرد بدن خود را بهبود بخشید. به عنوان مثال ، با ورزش منظم می توانید سرعت دویدن خود را افزایش دهید و توانایی عضلات خود را برای بلند کردن وزنه های بیشتر افزایش دهید. اما اگر به جای نشستن طولانی مدت ورزش نمی کنید و خطر بیماری هایی مانند سکته مغزی را افزایش می دهید.

اما بسیاری هنوز نمی دانند که هم بدن و هم ذهن با ورزش منظم و منظم بهبود می یابد. اگر به مغز خود محرک کافی ندهید ، مغز عملکرد مطلوب خود را از دست می دهد و به تدریج کاهش می یابد.

اما خبر خوب این است که شما این قدرت را دارید که مغز خود را تربیت کنید ، هوش خود را افزایش دهید و از بدتر شدن آن در آینده جلوگیری کنید. در اینجا پنج استراتژی وجود دارد که می توانید برای افزایش قدرت مغز استفاده کنید. این استراتژی ها از کتاب دکتر سانجی گوپتا ، پنج ستون سلامت مغز است.

برای بدن خود ارزش قائل شوید یازده دقیقه در روز ورزش کنید.

وقتی صحبت از تقویت مغز می شود ، بدن شما یکی از مهمترین اجزای این فرمول است. گوپتا می گوید: “تمرینات Ise مهمترین کاری است که می توان برای بهبود عملکرد مغز و افزایش مقاومت در برابر بیماری ها انجام داد.”

چرا ورزش برای مغز مهم است؟ دکتر گوپتا در کتاب خود به چگونگی کاهش التهاب از طریق ورزش برای کنترل قند خون اشاره کرده است. او می نویسد: “ورزش به قند خون کمک می کند تا به جای نشستن در جریان خون ، عضله بسازد و آن را تقویت کند.” این از نوسانات گلوکز و انسولین جلوگیری می کند. نوسان آنها یکی از عوامل خطر برای افزایش احتمال فراموشی است. “تمرینات Ise همچنین التهاب را در بدن کاهش می دهد و به جلوگیری از فراموشی کمک می کند.”

علاوه بر این ، ورزش دارای بسیاری از خواص مفید دیگر برای مغز است که همه آنها از نظر علمی اثبات شده است. به عنوان مثال ، ورزش ها مواد شیمیایی را در مغز آزاد می کنند که به تنظیم خلق و خو کمک می کند. ورزش باعث کاهش ترشح هورمون های استرس در بدن می شود. ورزش باعث آزادسازی عوامل رشد درگیر در تولید و فعالیت سلول ها ، از جمله سلول های مغزی می شود.

اما این بدان معنا نیست که برای دستیابی به این مزایا باید دونده ماراتن یا وزنه بردار باشید. سازمان بهداشت جهانی 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته را توصیه می کند ، اما فقط چند دقیقه ورزش در روز می تواند بر مغز شما تأثیر مثبت بگذارد.

در واقع ، بر اساس مطالعات اخیر ، تنها یازده دقیقه ورزش در روز می تواند طول عمر فرد را افزایش دهد. برای اینکه یازده دقیقه ورزش در روز را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید ، سعی کنید برنامه مناسب خود را انتخاب کنید.

ذهن خود را مشغول کنید. مهارت جدیدی بیاموزید.

ضرب المثل “از توانایی های خود استفاده کنید ، در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد” هم به ذهن و هم به بدن اشاره دارد. تیز نگه داشتن ذهن به معنای فعال نگه داشتن آن است. گوپتا در کتاب خود به مطالعه نیم میلیون نفر در فرانسه پرداخته است. او می گوید این مطالعه نشان می دهد افرادی که در 65 سالگی بازنشسته شده اند 15 درصد کمتر از افرادی که 5 سال پیش بازنشسته شده اند فراموش کرده اند.

تحقیقات همچنین تأکید می کند که کیفیت کار مغز برای افزایش انعطاف پذیری مغز در بلند مدت ضروری است. این بدان معناست که ما بیش از حل یک جدول کلمات متقاطع به عمل نیاز داریم. برای فعال نگه داشتن مغز ، به اقداماتی نیاز داریم که منطق ، مهارت حل مسئله و استفاده از دانش جدید را تقویت کند.

اگر همیشه می خواهید یک زبان خارجی یاد بگیرید ، این بهترین زمان برای انجام این کار است. می توانید در کلاس آشپزی آنلاین شرکت کنید یا سرگرمی جدیدی را شروع کنید ، مانند خواندن کتاب های علمی خارج از حرفه خود.

ممکن است بخواهید بازی های آنلاین انجام دهید که به سرعت زیادی نیاز دارند. جدول کلمات متقاطع فقط به حافظه کوتاه مدت شما کمک می کند ، اما بازی هایی که نیاز به پردازش سریع مغز دارند می توانند تا حد زیادی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهند.

مغز خود را در بدن آرام کنید. برای داشتن یک خواب راحت ورزش کنید.

خواب فقط یک زمان استراحت نیست ، بلکه یک فرایند بهبودی است که بر کل سیستم بدن تأثیر می گذارد. این امر به ویژه در مورد مغز صادق است ، زیرا یک حافظه قوی نیاز به یک خواب عمیق شبانه دارد.

خبر خوب این است که اگر به طور منظم ورزش کنید ، خواب شما بهبود یافته و عمیق تر می شود. از آنجا که تنفس عمیق به استفاده از جنبه پاراسمپاتیک “استراحت و بازیابی” سیستم عصبی کمک می کند ، می توانید از تنفس عمیق برای خواب استفاده کنید.

آرامش مغز باعث کاهش استرس می شود. آرامش و کاهش استرس ناشی از آن برای سلامت مغز ضروری است ، زیرا هورمون استرس کورتیزول با التهاب مغز ، کاهش شناختی و خطر بیماری آلزایمر مرتبط است.

ثابت شده است که ورزش باعث کاهش هورمون های استرس می شود. تنفس عمیق ، مدیتیشن و تمریناتی مانند یوگا نیز در کاهش استرس مفید هستند.

مغز خود را شارژ کنید رژیم غذایی شارپ را دنبال کنید

نمی توان انکار کرد که غذاها و نوشیدنی هایی که می خوریم می توانند بر سلامت ما تأثیر مثبت یا منفی داشته باشند. بنابراین ، خوردن غذاهای خاص و محدود کردن غذاهای دیگر می تواند از زوال مغز جلوگیری کند.

به عنوان مثال ، مطالعه ای که در شماره ماه مه در مجله Neurology منتشر شد نشان داد که خوردن غذاهای مدیترانه ای می تواند خطر فراموشی را کاهش دهد. این رژیم شامل محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز به منظور افزودن میوه ، سبزیجات ، آجیل ، غلات کامل ، غلات کامل و روغن زیتون است.

به دلیل مشکلات مطالعات تغذیه ، نمی توان با دقت خاصی گفت که بین مصرف برخی غذاها و “سلامت مغز” ارتباط مستقیمی وجود دارد. به همین دلیل است که گوپتا در کتاب خود از برتری یک نوع غذا بر نوع دیگر نام نمی برد ، بلکه توصیه های کلی را بر اساس علم ارائه می دهد و آن را با عبارت “Sharp” توصیف می کند که شامل موارد زیر است:

S: کنترل قند خون

مطالعات متعددی در مورد اثرات منفی قند خون بر سلامتی انجام شده است ، اما کنترل قند خون یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از زوال عقل است ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که دیابت با خطر فراموشی ارتباط قوی دارد. گوپتا می گوید: “بسیاری از مطالعات معتبر نشان داده است که افرادی که قند خون بالایی دارند بیشتر احساس ضعف می کنند.”

ح: مرطوب کردن بدن

مطالعات نشان می دهد که کم آبی متوسط ​​حتی با نقص های شناختی ارتباط دارد. بنابراین ، مهم است که بدن دچار کم آبی نشود.

آ: منابع طبیعی امگا 3 را اضافه کنید

ماهی صدف اتی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش سطح بتا آمیلوئید مرتبط است. بتا آمیلوئیدها پروتئین هایی هستند که در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر یافت می شوند. افزایش سطح این پروتئین ها به معنای خطر فراموشی است.

R: مقدار غذای مصرفی را کاهش دهید

انتشار Ob با فراموشی همراه است. بنابراین ، کاهش میزان غذای مصرفی روزانه به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک می کند.

پ: غذا را از قبل آماده کنید

اگر ما همیشه یک برنامه غذایی مشخص روزانه داشته باشیم ، زمان کافی برای افزودن غذای سالم و اجتناب از فست فود ، که می تواند برای بدن مضر باشد ، خواهیم داشت.

به دیگران بپیوندید. برای تقویت نوروپلاستی مغز

مطالعات انجام شده در طول این سالها نشان داده است که روابط اجتماعی قوی با دیگران به زندگی سالم تر و شادتری کمک می کند ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که وقتی صحبت از سلامت مغز می شود ، این روابط به افزایش نوروپلاستیسیته مغز کمک می کند. نوروپلاستی توانایی مغز برای تغییر ، توسعه و حفظ توانایی های شناختی است.

انسانها حیوانات اجتماعی هستند. بنابراین تعجب آور نیست که روابط نقش مهمی در سلامت مغز ایفا می کنند. می توان از طریق گفتگوی منظم روابط موجود را حفظ کرد و همچنین با مشارکت در فعالیتهای جدید روابط جدیدی را ایجاد کرد. می توانید با شرکت در کلاس ورزشی یا عضویت در گروه کتابخوانی دوستان جدیدی پیدا کنید.

از این پس باید احساس کنید که می توانید مغز خود را سالم نگه دارید. اقدامات فعال برای بهبود سلامت مغز به بهبود عملکرد مغز شما کمک می کند.

منبع: CNN

انتهای پیام: