اجتماعی

توصیه‌هایی برای سلامت کبد – سرگرمی برای همه

همه ما می‌توانیم مقصر باشیم که در برهه‌ای از زمان از سلامت کبد خود غفلت کرده و سلامت این اندام حیاتی را ناخواسته به خطر می‌اندازیم.

به گزارش سرگرمی برای همه، از خوردن غذاهای چرب و مضر گرفته تا مصرف داروها بدون تجویز پزشک، برخی عادات ناسالم می توانند سلامت کبد را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهند. حتی افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند و از رژیم های سم زدایی خاصی پیروی می کنند می توانند با مصرف قرص های لاغری به کبد خود آسیب برسانند.

هندوستان تایمز در مقاله ای به چند روش موثر برای حفظ سلامت کبد اشاره می کند.

1. به طور منظم ورزش کنید و سبک زندگی فعالی داشته باشید. 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته یا 10000 قدم در روز می تواند به پیشگیری از بیماری کبد کمک کند.

2. از مصرف الکل اجتناب کنید.

3. از یک رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید. غذاهای کم چرب و پر فیبر بخورید. رژیم غذایی باید شامل غذاهای غنی از امگا 3، کم کربوهیدرات و فیبر باشد. قهوه، آجیل، ماهی چرب و روغن زیتون بی خطر هستند.

4. مراقب وزن خود باشید. بیماری کبد نتیجه یک رژیم غذایی ناسالم است که به کاهش وزن 5 تا 10 درصدی و همچنین کاهش 25 درصدی کالری برای دستیابی به کاهش وزن 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته نیاز دارد.

5. واکسن بزنید! برای محافظت از کبد می توانید علیه هپاتیت A، B و C واکسینه شوید.

6. در استفاده از روش های درمانی طب سنتی دقت کنید.

7. در مصرف قرص های لاغری یا رژیم های مد روز مراقب باشید.

8. هنگام استفاده از رژیم های پاکسازی کبد و سم زدایی مراقب باشید. برخلاف تصور رایج، رژیم غذایی خاصی برای پاکسازی کبد تایید نشده است. برای اطمینان از یک رژیم غذایی سالم از یک پزشک یا متخصص تغذیه کمک بگیرید.

9. اگر دیابت، فشار خون یا کلسترول بالا دارید مراقب باشید. آسیب کبدی نتیجه دیابت نوع 2، دیس لیپیدمی، سندرم متابولیک و چاقی است.

10. سیگار را ترک کنید.

انتهای پیام: