اجتماعی

ناگفته هایی از ابرچالشی به نام «کرونا»

با برگزاری روز جهانی ارتباطات در جهانی کاملاً فاسد ، رسانه هایی که با این معضل روبرو هستند و افراد شیفته اخبار کرونا ، رنگ و بویی متفاوت دارند. بیشتر اخبار این روزها مربوط به جهش ویروس ، اخبار واکسیناسیون ، افرادی است که منتظرند این وضعیت ناگوار با موفقیت پایان یابد.

ترکیب این شرایط از زمان ورود کرونا برای رسانه ها شوک آور بوده است. غالباً تصور می شد که این روند به پایان می رسد و مانند هر بحران دیگری در تاریخ ثبت می شود. اما این ویروس از بین نخواهد رفت ، از بین نخواهد رفت ، در جستجوی بقا هنوز در حال تکامل است ، بحرانی را برای بشریت ، رسانه ها ایجاد کرده است که بی سابقه است. این تاج را باید یکی از قدرتمندترین چالش هایی دانست که رسانه ها در طول تاریخ با آن روبرو بوده اند.

یک سال و نیم از شیوع کرونا در این کشور می گذرد. ویروس کشنده ای که بیشتر رسانه های کشور را درگیر خود کرده است همچنان در بالای خبر باقی مانده است.

***

استاد ارتباطات محمد سلطانی فر به مناسبت روز جهانی ارتباطات با سرگرمی برای همه صحبت کرد ، در مورد این مناسبت و همچنین ظهور رسانه ها در یک سال و نیم گذشته صحبت کرد.

این استاد ارتباطات در مورد وضعیت Cor LMs یک سال و نیم پس از شیوع کرونا اظهار داشت: رسانه ها مانند بسیاری از مشاغل دیگر فراز و نشیب های بسیاری داشته اند. متأسفانه ، متاسفانه ، متأسفانه ، رسانه های چاپی ما به آرامی اثبات می کردند که دولت کاغذی آنها به اندازه گذشته برای اعراب مجالی ندارد و آنها مجبور به انتشار فرضیه های جدید در فضای مجازی هستند و مجبور به کار در این مناطق هستند.

سلطانی فر به شرح فعالیت های رسانه ها در منطقه کرونا ادامه داد. “همه رسانه ها ، از جمله رسانه های چاپی و رسانه های فضای مجازی ، یاد گرفته اند که آموزش دادن به مخاطبانشان یکی از مهمترین کارهایی است که آنها می توانند انجام دهند.” اگر دوره های ضد تاج گذاری LMs و همچنین دوره های ضد تاج گذاری در مسیر جهانی شدن نبود ، آنها نمی توانستند این جو را ایجاد کنند.

استاد ارتباطات سپس گفت. “یکی از اتفاقاتی که در این مسیر برای رسانه ها افتاد ورود به حوزه جهانی شدن بود. شعار “جهانی فکر کن ، محلی عمل کن” در زمان عروسی اتفاق افتاد ، هر آنچه که در این جهان در جهان خارج امتحان شد و در تاریخ مقاومت در برابر تاج شکل گرفت ، به همان روال پیش رفت.

به گفته وی ، در چارچوب اکلیل این اطلاعات در این زمینه ، مخاطبان درک کردند که چگونه می توانند اخبار جعلی را با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی اخبار تبادل شده در فضای مجازی ، درست و نادرست را تشخیص دهند. در واقع آموزش تجربی – غیرمستقیم در این زمینه صورت گرفت و شکل گرفت.

سلطانی فر با اشاره به تسلط فضای تصویر-ویدئو بر متن متن نوشتاری در زمان عروسی ، گفت: “این پدیده ای است که ، همانطور که آنها ادعا می کردند ، در گذشته بوده است ، اما در تاریخ کرونا دیدیم که به صورت فیلم ، تصاویر متحرک ، حتی عکس ارائه شده است ، بسیار بیشتر از متن نوشتاری است. یعنی غلبه تصویر بر متن از ویژگی های این زمینه است.

سلطانی فر در پایان به مناسبت روز جهانی ارتباطات به دست اندرکاران این حوزه تبریک گفت. “امیدوارم که آنها در موقعیت خود ادامه دهند ، راهی که تاکنون ادامه داده اند ، این بار نیز مانند سالهای گذشته پیام نبوت را حمل می کنند. “ناامید نشوید که پدیده ای مانند کرونا می تواند ضربه بزرگی به بدنه ارتباطات وارد کند. امیدواریم رسانه ها و ارتباطات ما ظاهر شوند. مانند همه آثاری که به آرامی ظاهر می شوند ، آنها به صحنه قبلی بازمی گردند.

انتهای پیام: