فرهنگ و هنر

کانال کرونا؛ ضرورتی که به آن فکر هم نشد!

فصلی و از زمان به زمان فعالیت گیرنده های رادیویی حدود یک دهه است که در ایران دنبال می شود ، بنابراین پدیده ای بسیار نوظهور و بی تجربه محسوب نمی شود. “اما در شرایطی که کشور بیش از یک سال با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند ، رادیو در واقع رسانه بحران است ، اما تاکنون هیچ یک از مقامات عالی رتبه حتی وارد عمل جدی نشده اند طرح.” رادیو کرونا. ” علاوه بر این ، او در ذهن نداشت که آن را اجرا کند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، در سال 1991 بود که اخبار مربوط به راه اندازی رادیوی فصلی در ایران برای اولین بار در قالب “رادیو تابستان” منتشر شد. اتفاقی که در مدت زمان کوتاهی رخ داد – برای ایستگاه های رادیویی چند روزه ، آن دوره “نقطه عطف” در نظر گرفته شد.

رادیو فصلی یک شبکه رادیویی نسل سوم بود. نسل اول گیرنده های رادیویی عمومی و نسل دوم گیرنده های رادیویی تخصصی بودند. نسل سوم همچنین گیرنده های رادیویی دارد ، مانند رادیو تابستان ، که به صورت فصلی شروع به کار می کند ، گاهی اوقات در دهه 1990.

پس از آن ، فعالیت گیرنده های رادیویی ویژه و فصلی از آنتن های سری 95.5 وام گرفته شد و این شبکه ها با عناوینی مانند رادیو “نووروز” (“بهاران”) ، رادیو “اربعین” ، “رادیو کتاب” ، “رادیو وحدت” ، “رادیو محرم” … برنامه های او را پخش می کرد

از آن زمان شایعات زیادی در مورد راه اندازی رادیوهای فصلی به مناسبت های مختلف به گوش می رسد و مقامات صوتی با استفاده از قابلیت های رسانه های محلی و فضای مجازی فعالیت های خود را در بوق و کرنا می کنند.

اما این روزها وب سایت اتحادیه صداوسیمای آسیا و اقیانوسیه (ABU) غالباً اخبار مربوط به عروسی در کشورهای مختلف آسیایی را منتشر می کند و حتی کشوری مانند بنگلادش اخیراً دومین تاج گل خود را افتتاح کرده است. راه اندازی شده است ، اما تاکنون هیچ خبر رسمی در رادیو و تلویزیون کشورمان منتشر نشده است ، حتی به عنوان ایده راه اندازی کانال تلویزیونی ویژه “کرونا”.

با این حال ، در تعریف رسانه ، رادیو مانند رادیو “رسانه بحران” نامیده می شود و ایستگاه های رادیویی که همچنان از این تعریف سنتی پیروی می کنند ، معتقدند که رادیو هرگز مخاطبان خود را از دست نخواهد داد. زیرا آنها همچنان سریعترین ، در دسترس ترین و ارزانترین رسانه هستند. همچنین ، با توجه به گرم بودن این رسانه ها ، رادیو می تواند به عنوان رسانه ای م effectiveثر در شرایط بحرانی ، و پخش اطلاعات م canثر ، در آرامش بحران و کاهش استرس روانی نقش مهمی داشته باشد.

همه این تعاریف درست است. همچنین نمی توانیم از نقش رادیو در مهمترین وقایع تاریخی ایران مانند کودتای 28 اوت ، دوره جنگ اجباری و برخی بحران ها مانند زلزله و سیل در سالهای اخیر چشم پوشی کنیم. اما در زمانی که کشور بیش از یک سال با بحران گسترده ای مانند کرونا روبرو بود ، این ویروس کشنده ، خواسته یا ناخواسته ، زندگی ها را به شدت تحت الشعاع خود قرار داد ، آیا هنوز هم می توانیم روی هوا باشیم؟ و حتی کانال های تلویزیونی ، آیا باید کانالی به نام کرونا تهیه کنیم؟

با این حال ، در این دوره ، شبکه های تخصصی “سلامت” رادیو و تلویزیون سعی کرده اند که مقداری از اطلاعات آموزشی و رسانه ای را به دوش بکشند ، در کنار سایر شبکه ها ، بسیاری از برنامه های آنها در “Korona” انعطاف پذیر است. اما با تعریف صداوسیما از رادیو نسل سوم و همچنین استانداردهای جهانی که توسط شبکه های رادیویی و تلویزیونی جهان حفظ می شود ، می توانستیم کانال بسیار زودتری برای کرونا ایجاد کنیم. فرض کنید

امروزه ، بسیاری از کشورها با تکیه بر موقعیت خبری رادیو در بین مردم جهان ، ایجاد شبکه ای مانند کرونا و محتوای آن شبکه ها را با جدیدترین وقایع در مورد کرونا در جهان ، واکسیناسیون ، برنامه هایی که مردم را تشویق می کنند ، ضروری می دانند. ماندن در خانه و ماسک زدن ، دوری از اجتماعات و …

البته اجرای چنین تصمیم رسانه ای علاوه بر تأکید بر ویروس کرونا برای مردم کشور در نزد مردم آن ، آنلاین تأییدی برای جایگاه رسانه هایی مانند رادیو است که این محیط باستانی را با حضار.

انتهای پیام: