فرهنگ و هنر

پخش ۲ سریال و ۱۴ مجلس تعزیه در ایام محرم

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شش اثر جدید برای روزهای محرم آماده کرده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، به نقل از روابط عمومی رادیو نامیش ، این شش اثر چهار برنامه رادیویی ، دو برنامه ویژه و همچنین گزیده ای از نمایش های محبوب سالهای گذشته است.

حمیدرضا افتخاری ، مدیر شرکت رادیویی «نامیش» درباره رویکرد ویژه این ایستگاه رادیویی در زمان محمد گفت. وی ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت در گسترش بیماری های قلبی عروقی ، عزاداری حسینی به گونه ای طراحی شده است که مخاطب بتواند با رسانه ملی ارتباط برقرار کند. به همین دلیل برنامه ریزی برای محمد امسال بسیار متفاوت است.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو با اشاره به تولید چهار سریال رادیویی گفت: “این روزها دو سریال طولانی ساخته شده است که شامل” یک داستان یک رویداد “و نمایشنامه” سری “است.

نمایشنامه “داستان واقعه” داستان حادثه کربلا را در 28 قسمت 30 دقیقه ای به زبان مردی در صحرای کربلا روایت می کند. این نمایش به سفارش شبکه رادیویی معارف و همچنین سریال “سریر” ساخته شده است که 28 قسمت از 15 قسمت است. و ، ایجاد شده توسط رادیو جوان ، داستان انتخاب اشعار برای گروه های جوان طرفداران.

در این گزارش آمده است که علاوه بر این دو نمایش بلند ، 14 اجتماع تعزیه نیز به درخواست رادیو فرهنگ با عنوان “مطابق تعزیه” آماده پخش است.

“میهمان مهمان جاده” سریالی است که در قالب داستان شب “ایران شب” ساخته شده است و دارای 5 قسمت 15 دقیقه ای است.

کارگردان “رادیو نامیش” همچنین به برنامه های ویژه این شبکه اشاره کرد و گفت: “راوی” مستندی است درباره زندگی 14 قاتل معروف و همچنین برنامه صبحگاهی “وضعیت زندگی” ، تغییر رویکرد به نام “شرط عشق”: آنتن در حال ترک است. ویژه برنامه “وفاداری” مجله “عاشورا” است که از هفتم ماه مه پخش می شود. برنامه ویژه “هنر عاشورا” داستان هنرمندانی را تشکیل داده است که اثری را برای نمایش واقعه کربلا به مدت چهار شب خلق کرده اند.

علاوه بر این چهار برنامه ویژه ، کارگاه تئاتر این روزها به بررسی تاریخ تعزیه به عنوان یک هنر نمایشی آیینی می پردازد و از اول تا پنجم سپتامبر یک برنامه زنده رادیویی گایوم را با موضوع هنر آیین عاشورا پخش می کند. رفتن؛ این روزها ما به برنامه رادیویی “من و صحنه” توجه ویژه خواهیم کرد.

او اضافه کرد. برنامه “1442” چهارشنبه 26 شهریور از رادیو نامیش نمایش داده می شود که شامل آیین های سنتی پیامبر ، مکان های عزاداری در تهران قدیم ، ترانه ها ، موسیقی و همچنین معرفی فیلم هایی در قیام عاشورا ، کتاب های عاشورا است. و او به اخبار فرهنگ و هنر مربوط به این روزها می پردازد.

رادیو نامیش پخش سریال درام جاودانه تولید شده توسط مرکز گلستان در دوره محمد را ادامه خواهد داد. افتخار با اعلام این خبر ادامه داد. “جدا از برنامه ، کسی نبود که بتواند تولیدات تئاتری دهه 50 را پخش کند. داستان کربلا با 17 قسمت از پخش تهیه شده است. ”

انتهای پیام: