عمومی

“فرار از جبهه” یا”هوشمندی”؟! – سرگرمی برای همه

1. احتمالاً آقای جلالی بهتر از همه ما می داند که نه تنها اینستاگرام بلکه 90 درصد پلتفرم ها در اختیار استکبار است. حتی بهترین تکنولوژی های دنیا هم در دست استکبار غرب و شرق است. هنر تعطیل و تعطیل کردن همه چیز در دست وقاحت نیست، بلکه هنر ورود به آن سکوها و استفاده درست از فناوری است تا عبای خود را از آب درآوریم و منافع ملتمان را تامین کنیم. اگر انفعال امروز در سال های اول انقلاب به خصوص در دوران دفاع مقدس بود، کلاه ما دعوا بود.

2. آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که چرا موضوع مهسا امینی و اتفاقات بعدی منجر به اجماع جهانی علیه کشورمان شد؟ اتفاقات بسیار بزرگتر از این در جامعه ما بارها رخ داده است، اما بهانه ای برای رسانه ها، سیاستمداران و سلبریتی های خارجی قرار نگرفته است. از قضا از جمله دلایل این اجماع تصمیماتی مانند طرح های حفاظتی و فیلترینگ است که در دنیای امروز از آن به نقض حقوق شهروندی تعبیر می شود. دشمنان به دنبال بهانه های ریز و درشت برای تحت فشار قرار دادن کشور هستند و مسئولان ما با حداقل تلاش به دنبال بهانه های بزرگ هستند. نماینده آنها هستند. اگر هر کدام از ما مثلاً نخست وزیر کانادا بودیم (که بارها و بارها علیه مقامات کشور اعلام تحریم می کند) آیا کاری متفاوت از کاری که او انجام می دهد انجام می دادیم؟ کانال های اطلاع رسانی آن چیست؟ بزرگترین موج این داده های فضای مجازی است. حالا وقتی ما مثلاً قهرمان هستیم و به قول سردار جلالی باهوش. ما یکی از اپلیکیشن های فضای مجازی را بستیم، در واقع کل فضا را در اختیار ضدانقلابیون و براندازان قرار دادیم و راه را برای فرارشان باز کردیم. در چنین شرایطی، اپوزیسیون تا آنجا که بخواهد پیش خواهد رفت و نتیجه خود را در قالب شکل‌گیری ادراک برای دولت‌های غربی و آمریکایی‌ها، گروه‌ها و افکار عمومی ارائه می‌کند. به همین راحتی کجا بود جاسوسی برای بسیج فضای بین المللی علیه کشور ما که مثلا چند تجمع اعتراضی در داخل کشور محدود شد؟

3. البته این هوشمندی که آقای جلالی عنوان کردند برای اینستاگرام کافی نیست. 2-3 سال پیش علیه FATF و FATF صحبت کرد (احتمالاً چون در دست قدرت های بزرگ است) و الان هم همان افرادی که آقای جلالی تکرار کردند اعضای تیم مذاکره کننده FATF هستند. در باره FATFحتی در حال حاضر و به ویژه در آستانه پیوستن ایران به معاهده شانگهای، هیچ عاقلی وجود ندارد که ضرورت آن را انکار کند. متأسفانه، تصورات در مورد FATF و توافق صورت گرفت، عزیزانی مثل سردار جلالی فریب خوردند و همراه با ادراک سازان بر خلاف منافع ملی حرکت کردند.

4. به فضای مجازی برگردید. وقتی پنجره مجازی جلوی خود را می بندیم، تنفس خود را محدود می کنیم. حضور مردم و نیروهای وفادار به نظام و انقلاب در فضای مجازی را محدود کرده و مانع از دفاع آنها در برابر حملات دشمن می‌شویم. در این صورت آیا افکار عمومی جهان حق ندارند ایران را تنها به چشم و قلم اپوزیسیون ببینند؟

5. آیا چند وقت پیش برخی عزیزان علناً نگفتند که دو هزار گردان سایبری فعال داریم؟ بنابراین ما افراد زیادی را برای فرار به جبهه جمع کردیم. اگر یک سوم از این گردان 2000 نفری وارد اینستاگرام شوند تا با دشمن مقابله کنند، آیا کسی حریف آنها خواهد بود؟ آن گردان 2000 را به مرخصی فرستادیم. یا چون ماهر نبودند و کار بی نتیجه بود آنها را تعطیل کردیم؟

6. فرض را بر این می گذاریم که آنچه آقای جلالی در مورد مبارزه با فضای مجازی می گویند صادقانه است و واقعاً برای جلوگیری از نفوذ دشمن می گوید. نتیجه چنین فرضی این است که دشمن به دست ما با اطلاعات نادرست ما را خلع سلاح می کند و خدای ناکرده با کمترین هزینه به پشت جبهه ما نفوذ می کند و تا آنجا پیش می رود که عقب نشینی ما را اطلاعات می خواند نه پرواز. .

7. و حرف آخر اینکه کم نیستند مسلمانان انقلابی آشنا به فضای مجازی که دیدگاه آقای جلالی را برای کشور و کشور مضر می دانند. اگر او مایل به صحبت با آنها باشد، شرایط او به راحتی آماده می شود. سپس سردار عزیز فراتر از خبرنامه های کلیشه ای و اطلاعات هدفمندی که ذهن خواننده را به سمت و سویی خاص سوق می دهد، دنیایی را خواهد شناخت که اکتشافات و بافت ذهنی او را تغییر خواهد داد.

6565