اجتماعی

شماره اضطراری مشترک در اروپا/ قدیمی‌ترین شماره اضطراری جهان چیست؟

112 یک شماره اورژانس در اروپا است که به صورت رایگان و 24 ساعته در هر نقطه از اتحادیه اروپا در دسترس است و شهروندان می توانند با شماره گیری 112 به خدمات پلیس، فوریت های پزشکی و آتش نشانی دسترسی داشته باشند.

به گزارش سرگرمی برای همه، در حالی که داشتن یک شماره تلفن اضطراری مشترک در همه جای اروپا می تواند به طور مستقیم به نفع شهروندان و گردشگران باشد، اما این عدد تا حد زیادی ناشناخته است.

112 شماره تلفن اضطراری در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی است. افرادی که در معرض خطر هستند می توانند برای دسترسی به آتش نشانی، کمک های پزشکی و پلیس به صورت 24 ساعته با 112 تماس بگیرند.

شماره اضطراری اروپا رایگان است و با تلفن ثابت و تلفن همراه قابل دسترسی است. افزایش سفر اروپایی ها در داخل اتحادیه اروپا باعث شده است که شورای اتحادیه اروپا یک شماره اضطراری مشترک را در همه ایالت ها معرفی کند تا نیازی به به خاطر سپردن شماره های مختلف ملی بسته به موقعیت مکانی نداشته باشد. 112 یک عدد آسان برای به خاطر سپردن است.

با این حال، هر کشور اروپایی شماره های اضطراری دیگری با دسترسی ملی دارد و بسیاری از کشورها چندین شماره اضطراری دارند. به عنوان مثال، در فرانسه می توانید با شماره 15 برای خدمات پزشکی، 17 برای پلیس و 18 برای خدمات آتش نشانی تماس بگیرید. اما در شرایط اضطراری، به خاطر سپردن شماره لازم برای استفاده دشوار است. گردشگران این کشور نیز ممکن است از این اعداد مطلع نباشند، بنابراین عدد 112 ساده و به راحتی قابل یادآوری است.

به همین دلیل است که 112 در سال 1991 به تنها شماره تلفن اضطراری رایج در اروپا تبدیل شد.

شماره اضطراری عمومی اروپا 112 در کشورهای اروپایی زیر موجود است:

همه کشورهای اتحادیه اروپا: آلبانی، گرجستان، مولداوی، ایسلند، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لیختن اشتاین، نروژ، صربستان، سوئیس، ترکیه، بریتانیا.

قوانین اتحادیه اروپا همچنین مستلزم دسترسی برابر به خدمات اضطراری برای افراد دارای معلولیت است، اما این هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

یادداشت های شماره اضطراری عمومی

گاهی اوقات چندین نفر با 112 تماس می گیرند و همان اضطراری را گزارش می دهند. در این موارد، اگر اپراتور به سادگی از شما اطلاعات بیشتری بخواهد و سپس تلفن را قطع کند، تعجب نکنید. این روش استاندارد برای جلوگیری از دریافت اطلاعات تکراری، آزاد کردن سریعتر خط تلفن و پاسخ سریع به تماس اضطراری بعدی است.

مهم است که بدانید چه زمانی باید با این شماره اضطراری تماس بگیرید. تماس های جعلی، دانسته یا ندانسته، خدمات اورژانس را از افرادی که به کمک فوری نیاز دارند، منحرف می کند.

قدیمی ترین شماره تلفن اضطراری جهان

اولین سیستم شماره گذاری اضطراری که بعداً در سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفت، در 30 ژوئن 1937 با شماره 999 در لندن راه اندازی شد. پس از مدتی این سیستم گسترش یافت و تمام انگلستان را تحت پوشش قرار داد.

در انگلستان، هر دو شماره 999 و 112 به یک سرویس متصل هستند و هیچ کدام اولویت یا ارزش ندارند. همچنین، تماس گیرندگانی که با 911، شماره اضطراری آمریکای شمالی تماس می گیرند، در صورتی که تماس از طریق تلفن همراه در بریتانیا انجام شود، به سیستم اورژانس 999 منتقل می شوند.

چندین کشور با شماره های اضطراری دیگر

همچنین، 119 به عنوان شماره تلفن استاندارد اضطراری برای آتش نشانان در چین شناخته می شود. مشابه ژاپن، شماره اضطراری برای تماس با پلیس در چین 110 است، اما شماره های اضطراری در چین با شماره 120 در دسترس هستند.

همچنین در صورت نیاز به کمک فوری پزشکی، پلیس، آتش نشانی یا ضد تروریستی در روسیه، با شماره تلفن رایگان 112 تماس بگیرید.

انتهای پیام